Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea syke, mistä kielii?

Vierailija
20.02.2014 |

Olen nuori, reilusti alle 3-kymppinen nainen. Urheilen monta kertaa viikossa, kuntosalilla ja lenkillä. Kyse ei ole ylikunnosta, sillä viimeisen vajaan vuoden olen urheillut vain ylläpitävästi 2 krt viikkoon vammautumisen takia. Sykkeeni on kuitenkin niin kauan kuin muistan ollut sykemittarin mukaan korkea. Pystyasennossa paikallaan seistenkin ainakin 115, kuntosalilla syke on useimmiten noin 165, vaikka pidän taukoja ja tekisin vain vatsoja. (enkä jotain todella raskasta kun kykkyä). 

Kotikäyttöinen, ranteeseen asetettava verenpainemittari sekin ilmoittaa maaten ollessani sykkeen olevan aina yli 80. Mitään geneettistä tämä ei ole, sillä vajaa 6-kymppisten ja vähän liikuntaa harrastavien vanhempieni sykkeet ovat alhaisemmat kuin minun. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nostan koska vastaavaa minullakin. Onko löytynyt selvyyttä jollakin? Kävellessä syke nousee heti 130 ja näissä jopa 160. Arkiaskareissa 110 yms. leposyke makuulla normaali (70 ja alle)

Vierailija
22/25 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minullakin, rasittavaa kun oikein tuntee sykkeen juoksun... sairastin virustaudin ja sen jälkeen jäi päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on matalasykkeinen peruskuntoharjoituksesi? Sellaisia harjoituksia tarvitaan myös.

Vierailija
24/25 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kuullut lääkärin (kardiologi tms.) sanovan sellaista, että jos on matala verenpaine, se ikäänkuin kompensoituu korkeammalle nousevalla sykkeellä? Itselle erän sairaanhoitaja sanoi tällä tavalla, en nyt muista tarkemmin, mutta pointti oli tämä.

Niin, itselläkin syke nousee nopeasti kun liikun yhtää reippaammin. Urheilukellon mukaan nyt istuessa leposyke noin 60 hujakoilla, kävellessä sadan tienoilla, mutta heti kun alan hölkätä, syke nousee 150 tuntumaan eikä laske sen alle niin kauan, kun otan juoksuaskelia. Noin 10 vuoden epäsäännöllinen hölkkäystausta, nyt pari vuotta säännöllisemmin.

Vierailija
25/25 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla korkea syke liittyi kilpirauhaseen. Tyroksiinilla syke tippui takas 70 neen..

Minulla oli diagnoosin saadessa T4 60 ja T3 20, leposyke 90. Hoidettuna leposyke on 40.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi