Miten söisit, jos millään ruoalla tai ruoka-aineella ei olisi mitään terveysvaikutuksia?
Ei hyviä tai huonoja? Voisi syödä ihan miten vaan haluaa välittämättä siitä, nouseeko paino tai verensokeri tai verenpaine jne. Ja jos vastauksesi on "ihan niin kuin tähänkin asti", kerro mitä syöt!
Itse söisin todella paljon enemmän suolaa. Lisäisin suolaa paljon paljon enemmän ja söisin suolaisia juttuja kuten oliiveja ja fetaa ja savukalaa kaksin käsin. Joisin todella paljon sokerilimpparia, ihan joka päivä, ja hedelmäsokeroituja kivennäisvesiä-kuplamehuja ja sellaisia. Lopettaisin kasviksista ja hedelmistä stressaamisen ja söisin niitä vain silloin kun huvittaisi, enkä todellakaan joka päivä. Söisin paljon erilaisia muroja. Vaaleaa höttöhiilarileipää söisin myös. Ja söisin paljon isompia annoksia, koska tykkään ruoasta.
Kommentit (317)
Varmaan kaikkea sitä, mitä nyt en syö. Lisäaineita, palmuöljyä, natriumoktenyylisukkinaattitärkkelystä, kovia rasvoja, sokeria, glukoosi siirappia.
Suolaista, rapeaa ja rasvaista: sipsejä, ranskalaisia, suolapähkinöitä. Intialaista noutoruokaa ja intialaisia suolaisia snäcksejä (besan ke namkeen). Myös porkkanapihvejä (apetitin pakaste) ja kevätkääryleitä. Mandariineja. Marjoja. Jätskiä. Kaakaota kermavaahdolla.
Mutta kyllä myös ihan kaikkia niitä terveellisiä ruokia, joita nytkin syön.
Aamupalaksi Lämminsavulohta yrttivoipatongin kanssa
Lounaaksi tomaatti-mozzarella-punasipuli-pestosalaattia, ja kermaista aurajuustopekonipastaa.
Päivälliseksi vuohenjuustokanaa grilliuunin kautta käytettynä, päällä paholaisenhilloa ja paistetut kasvikset.
illalla pari leipää.
Pizzaa, pastaa missä paljon juustoa, itsetehtyjä hamppareita, jäätelöä, karkkeja, kaljaa, drinkkejä, sampanjaa, raakakakkuja, juustokakkuja, pullaa, pastejoita, voileipäkakkua, smörrebrödejä, toast skagen, mustikoita, mysliä, kahvia, ginger alea, kombuchaa,
KURKKUA! Joka muuten nyt halpenee.
Mä elän jo niin ja olen sairaalloisen ihava sen takia. Joka päivä uppoaa 6-10 isoa olutta. Ruoksi kotiin tilattua pääosin roskaruokaa kuten kebabit, pizzat, hampurilaisateriat. Karkkia, jäätelöä, Pepsiä ja energiajuomaa paljon. Ei hedelmiä ollenkaan eikä kypsentämättömiä kasviksia. En edes syö leipää vaan teen kanssa menee karjalanpiirakoita, liha- tai munariisipasteijoita ja sen sellaista.
Pitsat, paistijauheliha makaroonilaatikko, kaikki juustolajit varsinkin aurajuusto, pähkinät, perunat, herneet, eri sipuli lajikkeet, sipsit ja joskus salmiakkia niin ilman näitä en pärjäisi. Kaikista muista voisin luopua. Luulisin että näillä pysyisin hengissä :D
Vierailija kirjoitti:
Mä elän jo niin ja olen sairaalloisen ihava sen takia. Joka päivä uppoaa 6-10 isoa olutta. Ruoksi kotiin tilattua pääosin roskaruokaa kuten kebabit, pizzat, hampurilaisateriat. Karkkia, jäätelöä, Pepsiä ja energiajuomaa paljon. Ei hedelmiä ollenkaan eikä kypsentämättömiä kasviksia. En edes syö leipää vaan teen kanssa menee karjalanpiirakoita, liha- tai munariisipasteijoita ja sen sellaista.
Paljonko tuohon menee päivässä rahaa ja etkö tee itse ruokaa ollenkaan? Sokerissa ei ole mitään ravintoaineita muuta kuin turhaa läskiä siitä tulee ja pikaruuasta tulee puutostaudit kuten tuli tuttavallanikin anemia ensimmäisenä. Olet lihava ja kärsit varmasti ravinteiden puutteesta. Toimiiko suolistosi ja aineenvaihduntasi ollenkaan muodostuen kaikki läskiksi kun kuidun saanti on hyvin vähäistä.
Sitten laske paljonko on siinä päivittäisessä olut määrässäkin sokeria.
Leivoksia, mansikkakermakakkua, juustoja, oliiveja, nam. Kuoharia huuhteluvedeksi😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuohon menee päivässä rahaa ja etkö tee itse ruokaa ollenkaan? Sokerissa ei ole mitään ravintoaineita muuta kuin turhaa läskiä siitä tulee ja pikaruuasta tulee puutostaudit kuten tuli tuttavallanikin anemia ensimmäisenä. Olet lihava ja kärsit varmasti ravinteiden puutteesta. Toimiiko suolistosi ja aineenvaihduntasi ollenkaan muodostuen kaikki läskiksi kun kuidun saanti on hyvin vähäistä.
En ole laskenut paljonko menee rahaa, siitä ei ole yksin asuvana it-konsulttina puutetta. Olen elänyt näin noin 20 vuotta ja olo on ihan hyvä eikä mitään todettuja puutoksia ole. Suolisto toimii ihan ok. Toki BMI 46 on epäterveellistä ja tekee ison riskin että jossain vaiheessa jotain terveysongelmia tulee. Tai tuosta alkoholinkäytöstä. Mutta enpä jaksa välittää, hautaan olen itseäni ihan tietoisesti syömässä ja juomassa. Nuorena oletin että tässä iässä (47) se olisi jo tapahtunutkin mutta ei sitten millään, ei edes räkätaudit iske.
Listalla olisi pasta, pizza, pulla, lasagne, makaronilaatikko, vehnäsämpylät, riisipiirakka, suklaa, vehnästä tehdyt leivonnaiset. Näistä kaikista on pitänyt tai ilmeisesti pitää luopua suolistovaivojen takia.
Mä söisin kaikkea. Mä söisin niinkuin Homer Simpson niissä kaikissa ruoka-unelmissaan.
Pitsaa, hampurilaisia, ranskalaisia, suklaata, jäätelöä, suklaata, sipsejä, hyviä lihoja ja makkaroita paistinperunoiden kanssa, rasvaisia kastikkeita, aamupalalla pekonia, munia, paksuja rahkoja ja sokerisia ja rasvaisia herkkumyslejä ja epäterveellisiä tredikahvijuomia. Iltaisin herkuttelisin suklaakonvehdeilla ja kuohuviinillä.
Tämä siis jos mitään terveysvaikutuksia ei tulisi eikä lihoisi.
Mä uskon että jonakin päivänä keksitään joku pilleri joka estää lihomisen kaikilta, se vain estäisi jotenkin pahojen rasvojen imeytymisen elimistöön. Ja sitten kaikki saa syödä mitä ikinä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Söisin hapankorppuja voilla, avokadopastaa, hirveästi hedelmiä, appelsiinimehua, fetaa, oliiveja, marinoituja kirsikkatomaatteja, paahdettua kyssäkaalia, hapankaalia, keskiaikaiseen tyylin tehtyjä hapatettuja ruokia ja toisinaan ihanan rapsakkaa mozzarellapizzaa pestolla. Välillä hyvin maustettua lohta ja (intialaista) kanaa, en koskaan mitään punaista lihaa (ällöä mitä tummempaa). Kaikkea tomaattista, fetaista, oliivista ja juustoista yrttimaustettua ruokaa, josta ei tule ällö olo.
Joskus kun mieli tekis, söisin jäätelöä, suklaata, porkkanakakkua, mokkapalaa ja suklaacookieita. En tykkää paljoa makeasta, niin harvemmin tekee mieli näitä.
Kylläpäs tuli vesi kielelle :D
Kuulostaa hyvältä ja ihmettelen mikä tässä on kokonaisuutenakaan niin huonoa. Ehkä kallista jos ei ole rahaa, mutta pastoja jos tekee niin iso osa niistäkin on sitä itse makaronia.
Söisin kyllä enemmän kaikkea suolaista. Sokeria en niinkään. Raha tuossakin tapauksessa kyllä rajoittaisi, mitä syön. Mutta esim. makkaroita ja rasvaista porsaanlihaa menisi, paistettuja perunoita. Mieluummin vielä söisin rajatta sushia ja pizzaa, mutta ne ovat jo kustannuskysymys, sillä olen niiden laadun suhteen nirso ja halpa ei yleensä ole hyvää.
Jos olisi varaa ostaisin useammin sushia ja tekisin jotain maukkaita kulhoruokia. Söisin myös paljon pussinuudeleita ja Burger Kingin aterioita (kala, kana). Söisin paljon maksa- tai pihviruokia ravintoloissa. Kotona tekisin lihapiirakkaa.
Aina olisi kuitenkin hyvää salaattia joka ruoalle ja kotona olisi kesäisin pihalla ruukuissa kasveja joita käyttäisin tekstuuria ja makua tuomaan.
Hitto, listastani huomasin ettei ole vaikea saavuttaa sitä mikä maistuisi jos burgerkingit jne. epäterveellisen jättää herkuiksi. Ei ole niin kallis maku, itsetehty hernekeittokin on niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
keskiaikaiseen tyylin tehtyjä hapatettuja ruokia
Kerro lisää. Tai pistä linkki sivulle, jossa niistä kerrotaan.
Saa...ta...nasti sokolaatia eri muodoissa
Lohta
Hampparia
Kermaista kanaa
Kyllä nuo hampparit ja pampparit alkavat maistua puulta pidemmän aikaa syötynä. Tiedän, koska teetin joitain vuosia sitten ison remontin silloiseen kämppääni ja mukana oli myös keittiöremppa. Oli pakko syödä joka päivä jotain tilaus- ja mikroruokaa. Oli muuten ihan hirveät salaattihimot silloin! Luulin, että olisi ihanaa vain laiskotella ja syödä tuollaista muonaa päivät pitkät, mutta kyllä se alkoi kyllästyttämään hyvin pian ja teki mieli raikasta salaattia ja itse tehtyä ruokaa.
Pizzaa, pastoja, sipsejä, juustoja viikunahillolla, suklaata ja jäätelöä. Ja katkarapuja! Myös lohta ja sushia varmaan menis. Oikeasti terveellisistä asioista marjat ja hedelmät jäis kyllä mun ruokavalioon. Ja uskon, että joisin paljon myös jääkylmää vettä, sillä se on kuitenkin mielestäni paras janojuoma. Veden lisäksi joisin mehuja, limuja ja kaljaa.
BEBE -leivoksia.