Kävin vajaan vuoden aikana yli 20 työhaastattelussa. Keskimäärin haastatteluja oli kuukautta kohden 2-3 kpl. Haluatko kysyä minulla jotakin?
Kommentit (52)
Oletko mykkä, kun et sitten yhteenkään työpaikkaan päässyt kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Mistä niin päättelet?
Vierailija kirjoitti:
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on itsetuntosi?
Rehellisesti sanottuna minulla on voimakkaita huonommuuden tunteita. Luulin koulutuksen kannattavan, muttei työelämässä ollessa ole siltä tuntunut.
Mitä alaa olet opiskellut?
Saitko oman alasi töitä?
Vierailija kirjoitti:
Saitko lopulta töitä?
Joo. Sain haastatteluissa käymisen johdosta kaksi pätkätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä alaa olet opiskellut?
Saitko oman alasi töitä?
Ympäristöala. Kyllä, työt liittyvät omaan koulutukseen.
Voisitko tarkentaa, mistä työstä on kysymys? En ymmärrä, mitä ympäristöala pitää sisällään.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tarkentaa, mistä työstä on kysymys? En ymmärrä, mitä ympäristöala pitää sisällään.
Olen tehnyt kaikenlaisia omaan koulutukseen liittyviä asiantuntijantehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kaikenlaisia omaan koulutukseen liittyviä asiantuntijantehtäviä.
En halua vastata tätä tarkemmin kysymykseen, koska minulle ei ole eduksi henkilökohtaisesti profiloitua työllistymisvaikeuksista kärsivänä.
Oliko vaikea nousta pettymyksistä? Oliko välillä sellainen fiilis että luovutat?
Vierailija kirjoitti:
Oliko vaikea nousta pettymyksistä? Oliko välillä sellainen fiilis että luovutat?
Ehdottomasti oli vaikeaa! Ja oikeastaan oli melkein vaikeampaa, jos jostain tuli ilmoitus että tulit prosessissa toiseksi kuin jos vain tiedotettiin paikan menneen sivu suun. Oli usein sellainen olo, etten millään voi olla riittävä, kun joka paikkaan tuntui riittävän jollain tavalla ansioituneempia hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko lopulta töitä?
Taidat olla nainen, joka on siinä iässä, että pelätään tulevan raskaaksi. Vaikka se riittää, että on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko lopulta töitä?
Taidat olla nainen, joka on siinä iässä, että pelätään tulevan raskaaksi. Vaikka se riittää, että on nainen.
Voi hyvin olla, että tuo vaikuttaa paljon asiaan.
mä lopetin jo työnhaun ja teen mitä huvittaa, omia pimeitä töitä kun ei muut halua mua ottaa töihin :) oma on ongelmansa jos ei näe potentiaalista työntekijää mussa. Kilpailuyhteiskunta, pintaliidolla mennään, mä en ole osa sitä enään. Voitaisiin miettiä mistä johtuu ettei työpaikkoja ole ja miksi ihmiset ei halua tehdä enään tiettyjä töitä, vaatimukset/palkka naurettavat. Et ole minkään arvoinen yhteiskunnassa, terveyden kustannuksella teet hikihatussa työtä pientä palkkaa vastaan, niin siksipä nyt elän näin, mulla on itselleni suuri arvo, haistatan muille pitkät kakit, ajattelen omaa selviytymistäni eikä kiinnosta muu kun muita ei kiinnosta minä.
En laskenut hakemieni työpaikkojen määrää. Paljon niitä oli joka tapauksessa, paljon enemmän kuin mitä haastattelukutsuja tuli.