Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko tuotteita Ebaysta? Mitä?

Vierailija
20.02.2014 |

Ostan käytännössä kaiken "pienen tilpehöörin" Ebaysta: hiuslenkit, pannat, meikkipussit, arkipäivän korut, kellonhihnat, silmälasikotelot yms.

Suorastaan naurattaa, kun näkee niitä täsmälleen samoja tuotteita myynnissä muualla (täällä Suomessakin) monikymmenkertaisella hinnalla. Kovin kalliita tuotteita en kuitenkaan sitä kautta osta, vaan hankkimieni tavaroiden yksilöhinnat ovat maksimissaan kympin luokkaa. 

Mitä te muut sieltä yleensä ostatte?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jollekkin "ebay-ostaminen" kurssille, tai olisikohan netissä hyvää opasta?

Vierailija
22/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kännykkään kuoria. Muutamalla eurolla kotiin kannettuna joko Briteistä tai idän pojilta. En näe syytä ostaa vastaavia 20-30 eurolla esim. puhelinliikkeistä. Toki katson vähän, että mitä ostan. Ihan halvimmat on ihan kamalaa kuraa (varsinkin suoraan Kiinasta tulevat), mutta silmä harjaantuu erottamaan jyvät akanoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenaaaa!

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 15:21"]

En kerro, koska myyn niitä Suomessa eteenpäin! :)

[/quote]

Vierailija
24/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset tuotteet siellä tosiaan halpoja, mutta niitä kannattaa varoa. Hiuslenkit ym.krääsä näillä halpaa ja kannattaa ostaa. Sen näkee ihan palautteistakin ja harvalla kiinalaisella myyjällä 100% siinä asiakkaiden tyytyväisyys näytillä. Euroopan sisältä voi löytää ihan uskomattomia diilejä välillä, mutta ei näistäkään ole mitään takuuta siitä, että tavara tulee perille. Hyvä puoli ebayssä on juuri se, että sieltä saa rahat aina takaisin, jos ei tuotetta kuulu ja huijarikauppiaat saavat bänniä.Olen ostanut jo aika kauan sieltä ja havainnut valitettavasti sen, että huijareita liikkellä yhä enemmän ja enemmän ja sieltä Kiinasta päin nämä.

Vierailija
25/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 17:48"]

Haluaisin jollekkin "ebay-ostaminen" kurssille, tai olisikohan netissä hyvää opasta?

[/quote]

Ihan googlella löytyy kun hakee, esim. tämä http://hennakaarina.blogspot.se/2013/09/ebay-opas.html

Vierailija
26/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea pientä. Kallein mitä olen ostanut on maksanut n. 20e.

Vierailija
27/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut aika paljon merkkituotteita, ne on niin paljon halvempia siellä. Raybanin aurinkolasit, parit converset, meikkejä joita ei saa suomesta (smashbox, sephora).

Jonkin verran olen myös tilannut esim. halpoja koruja kiinasta. Statement-korut on tosi halpoja ja ihan samaa kamaa kuin mitä Suomen zarassa myydään 45 eurolla :-D!! 

Vierailija
28/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan tilannut, mutta aikeissa olisi, kun kaikki kehuu että sieltä saa niin halvalla. Onko teille aina tulleet tavarat sovitusti ym? Onko koskaan käynyt mitään ikävää? Olisi kiva kuulla kokemuksia!

Vierailija
29/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:33"]

Jonkin verran olen myös tilannut esim. halpoja koruja kiinasta. Statement-korut on tosi halpoja ja ihan samaa kamaa kuin mitä Suomen zarassa myydään 45 eurolla :-D!! 

[/quote]

Sanat "Aito merkkituote" ja "Kiina" ei mahdu samaan lauseeseen. Piraatteja olet siis saanut, onnittelut.

Vierailija
30/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:40"]

Itse en ole koskaan tilannut, mutta aikeissa olisi, kun kaikki kehuu että sieltä saa niin halvalla. Onko teille aina tulleet tavarat sovitusti ym? Onko koskaan käynyt mitään ikävää? Olisi kiva kuulla kokemuksia!

[/quote]

Aina on toiminut niin kuin pitääkin, mutta olen katsonut erittäin tarkkaan keneltä tilaan ja mitä. Aasialaisilta kauppialta en ole tilannut mitään koska siltä ilmansuunnalta ei eBayssa myydä muita kuin piraattituotteita ja kaikkea muuta roskaa. (Toki niitä piraatteja myy eurooppalaisetkin, mutta eurooppalaiset myy myös aitoa tavaraa).

Nyrkkisääntönä kannattaa eBayssa pitää, että jos joku on liian hyvää ollakseen totta, se harvoin on totta. Eli mitään merkkikamppeita ei saa puoli-ilmaiseksi (lukuunottamatta virallisten firmojen poistomyyntejä) vaan joko ne on piraatteja tai sitten niitä ei ole olemassakaan. Lisäksi kellään yksityisellä ei ole varaa ensin ostaa aitoja esim. 200 kpl/paria Canada Goosen takkia/Converseja/mitä ikinä ja myydä niitä sitten pilkkahinnalla eteenpäin eBayssa. Kannattaa siis myös miettiä ihan järjellä, että mikä on todennäköistä ja uskottavaa.

Vierailija
31/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks ostin OBEYn takin. Tuli italiasta hienosti perille.

Vierailija
32/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kirjoja, joskus levyjä ja DVD-bokseja, muutaman käsilaukun. Aina Euroopasta, lähinnä Ranskasta ja Saksasta, pari DVD-boksia UK:sta. Ei koskaan mitään ongelmia. 

Vierailija
33/45 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita olen ostanut.

Vierailija
34/45 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tällä viikolla ostanut laukun (kiina), lompakon (kiina) ja uimapuvun (uk). Hintaa kertyi huimat 60 euroa. Tolla rahalla en Suomesta saa edes uimapukua.

Vierailija
35/45 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ostelen kynsilakkoja, opia, china glazea ja zoyaa, hinta on "hieman" halvempi kuin suomessa.

Suositelkaa muuten jotain myyjää/merkkiä hyville tekoripsipaketeille?

Vierailija
36/45 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut rahoja takaisin, kun eräs myyjä jätti tuotteen toimittamatta. Onneksi oli vain reilun kympin hintainen ostos.

Vierailija
37/45 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tehnyt valitusta. Mulla jäi yksi kirja tulematta U.K:sta ja tein reklamaation, sain rahat takaisin. Ei ole löytynyt kirjaa mistään, mihin lie mennyt. Ostin sen muualta.

Vierailija
38/45 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin :)

Vierailija
39/45 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatteita sekä kenkiä itselle ja lapsille. Kännykkäkuoria yms.yms.

Vierailija
40/45 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa harrastetaan kummatkin autoja paljon, joten auton osia tulee ostettua varmaan kaikista eniten. Myös puhelimen akkuja ja tarvikkeita tulee osteltua, kaikkea elektroniikkaa Kiinasta ja muutama mekkokin on tullut ostettua.

Jenkeistä tilatessa saattaa kestää aika kauan, koska isommat paketit varsinkin menevät yleensä aina tullin kautta. Britanniasta on kaikki tuotteet tulleet aina tosi nopeasti, Saksastakaan ei kauhean kauaa ole mennyt. Kiinasta kun tilaa, ei koskaan oikein tiedä tuleeko seuraavalla viikolla vai seuraavassa kuussa. Kiinalaisilla tosin on monella hyvä tyyli kirjoittaa pienen paketin päälle "gift" ja rahallinen arvo pieneksi, jolloin se ei mene tullin kautta.