Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alaikäiselle soitella ja kaupitella lehtiä, liittymiä jne?

Vierailija
20.02.2014 |

Lapsi (10v) kertoi tänään, että Saunalahdelta on lähetetty hänelle tekstareita ja soitettu. Jotain lehtiäkin joskus kaupiteltu.

Nykyinen liittymä isänsä nimellä, lapsi haltija. Onko tämä ihan laillista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laillista. Alle 18-vuotias ei voi laatia sopimusta, ja se on nimenomaan toisen osapuolen velvollisuus varmistaa, että sopimuksen laatija on täysi-ikäinen. Jos sopimus tehdään, niin se on laiton eikä mitään maksuja tarvitse maksaa.

2/5 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silläpä hänelle on soitettu kun on isänsä nimellä liittymä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sille soitella mutta eipä ne kaupat mene läpi myöhemmin kun ne tarkastetaan.

Vierailija
4/5 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi soitella, mutta ei saa tehdä sopimuksia alaikäisen kanssa. Yleensähän sen erottaa jo äänestä, jos puhelimeen vastaa 10-vuotias eikä aikuinen, mutta osaa kai lapsikin sanoa, että en minä mitään osta, isä ostaa minulle mitä tarvin.

Markkinointikiellot hillitsevät vähän puhelinmyyntiä, mutta yksityisyrittäjinä toimivat soittelijat eivät ikävä kyllä näistä kielloista saa tietoja.

Vierailija
5/5 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ei saa edes soitella: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/etamyynti/puhelinmyynti/

On mun omalle lapsellekin soiteltu (mun omistama liittymä, lapsi haltijana), mutta lapsi oli näppäränä sanonut vain ei kiitos ja pistänyt puhelimen kiinni. Ja tämä oli tapahtunut useampaan kertaan, tuli joskus sivulauseessa ilmi... Nyt ei enää soitella, kun on puhelinmarkkinointikielto siihenkin numeroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän