Miten eroon riippuvuuksista...
Nyt toivon asiallista suhtautumista asiaan.
Minulla on riippuvuus erääseen mieheen. Jota en koskaan tuntenut, tavannut. Hän tuli minulle läheiseksi videoiden kautta. Hän oli hyvin komea ja mukavan oloinen. Muutama vuosi sitten minulla alkoi sellainen riippuvuus että mun on pakko tanssia, kuunella musiikkia ja katsella hänen kuviaan samaan aikaan ja fiilistellä minkälaista elämää meillä olisi ollut yhdessä. Tein sitä hyvin usein, joskus jopa joka päivä. Olen yrittänyt useita kertoja lopettaa, onnistumatta kuitenkaan siinä, koska minulle tulee aivan järkyttävä olo jos en tee sitä asiaa. Pääni hokee koko ajan pakko!, pakko!, pakko! ja se tuntuu myös levottomuutena koko kropassa. Saattaa jopa aiheuttaa sekavuutta ja ajatukseni ei kulje jos en pääse "nollaamaan" päätäni. Olo on tuskainen.
Nyt vähän aikaa sitten tietokoneeni hajosi, joten jouduin olemaan pitkän aikaa ilman konetta. Mutta nyt olen kuitenkin saanut uuden koneen ja oppinut jotenkin paremmin käyttämään tätä. Minulla ei oikeastaan ollut kiusallinen olo kun jouduin jonkun aikaa olemaan ilman konetta, koska tiesin etten pääsisi tekemään sitä juttua. Sitten kun sain taas koneen, niin olin heti ensiksi varmistamassa: miten mä pääsen taas tekemään sitä juttua? mutta kun huomasinkin ettei tässä pysty olemaan kun yhdellä sivulla samaan aikaan, niin mieleni alkoi laantua. Tajusin etten pysty tekemään sitä juttua enää ja olostani jopa oikeastaan tuli pidemmällä aika välillä helpottunut! kaikki alkoi tuntumaan terveemmältä ja tuntui että mun suhtautuminen asioihin ylipäätään tervehtyi aika paljon. Ei enää ees kiinostanut tehdä sitä juttua, kun siitä ei saanut samanlaisia "kiksejä".
Nyt kuitenkin, eilen. Löysin koneestani välilehti mahdollisuuden ja painajaiseni heräsivät henkiin... niin naurettavalta kun se tuntuukin. Mulle tuli tänään kiusaus alkaa tekemään sitä juttua taas kun näin et hei, tässähän pystyy olemaan kahdella sivulla samaan aikaan. Kahtomaan sen miehen kuvia ja kuuntelemaan musiikkia, jätin kuitenkin tanssimatta, vaikka kiusaus oli siihen kova.
Miten pääsen eroon tästä!? oma-alotteisesti.
Vai joudunko nyt elämään joka päivä tämän kiusallisen tunteen kanssa kun tiedänkin että tietokoneessani on välilehti mahdollisuus, meneekö se koskaan pois...?
Se aika kun en enää pystynyt samaan aikaan tekemään näitä asioita, niin kyllä mä edelleen musiikkia kuuntelin, tanssin ja fiilistelin, ajattelin sitä miestä ja sit myöhemmin katoin sen kuvia. Mut sillon tajusin et tää tanssiminen ja fiilistely on normaalia ja se on kans normaalia et katon joskus sen kuvia, koska olin selvästi ihastunut/rakastunut tähän tyyppiin. Mutta että tekisin näitä samaan aikaan on vähän häiriintynyttä...
Olin jo jonkun aikaa ilman, en tiiä miten toi mahdollisuus taas tehdä sitä laukas tämän tunteen.
Nyt analysoin mun käytöksessä kaikkea ja pelkään sen hirveen olon palaavan ja samoin sekavuuden yms.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 16:04"]
Kun mun mielessä hiipii sellanenki ajatus et kyl mä sit voin lopettaa.. kun mun elämä on kunnossa. Kun mulla on tarpeeks sosiaalisia menoja, kavereita jne kaikkee normaalia . ;)
En tiedä mitä tostakaan pitäis ajatella...
Uskaltaako sen varaan jättää. Mitkä mun mahdollisuudet on.
[/quote]
Ei se siitä lopu, vaikka niin itsellesi uskottelisit. Lopeta se heti, jos meinaat lopettaa. Tai sitten hyväksyt sen.
[/quote]
Miks oot sitä mieltä et se ei lopu?
Mut joo, itekkin tänään tulin siihen tulokseen et emmä lähe enää siihen juttuun mukaan.