Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 25v, 120kg nainen. Kysyttävää?

Vierailija
20.02.2014 |

Haukkumiset jätän huomioimatta! :)

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:22"]Kerro syömisesi yhden päivän ajalta?

[/quote]

Käytän aika paljon kevyitä, vähäkalorisia valmisruokia. Itse kun laitan, tulee helposti paljon rasvaa.

Aamulla parin munan munakas ja muutama paahtoleipä leikkeineen.

Välipalaksi vähän muroja suoraan pussista.

Lounas joku laatikko, maksalaatikko tai makaronilaatikko tai sellainen. Jäätelöä joskus.

Välipalaksi teetä ja vähän keksejä.

Iltapalaksi perunamuussiannos ja muutama grillipihvi. Jäätelöä jälkkäriksi.

Illalla vielä muutama paahtoleipä ja loput kekseistä.

Mikään ruoka ei ole epäterveellinen.

Esimerkki siis vaan.

[/quote]

Ok, no persiilläänhän tuo ruokavalio on.....

- aamulla muutama paahtoleipä - et tarvitse yhtään sen munakkaan lisäksi

- vähäkalorisia muroja ei olekaan, eikä tarvitse välipalaakaan aamupäivällä

- syötkö tosiaan yksin kokonaisen laatikkoruuan?? Normiannos 1/2. Jäätelöä voi olla eskimon verran. Missä kasvikset, salaatit??

- välipalaksi vähän keksejä, vaihda teehen ja omenaan jos on pakko syödä jotain. Normaalipainoinen ei kaipaa välipalaa, tai siihen riittää vaikka 3-4 parapähkinää

- illalliseksi muussia ja muutama grillipihvi (ilmeisesti jauhelihaa). Muussia 1,5 dl ja max 2 pientä pihviä/3-4 lihapullaa riittää. Jos vielä jaksaa niin loput kasviksia eri muodoissaan.

- illalla keksejä ja paahtoleipiä. No huh huh....

Äkkiä kun laskee niin syöt 2-3 x normaalipainoisen naisen aterioiden verran!! Ja minäkin kyllä syön jäätelöä joka päivä.... Mun silmissä tuossa ei ollut mitään terveellistä!!

Vierailija
122/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 14:19"]

Ohis. paahtoleipäähän on monenlaista. Jos ostat täysjyvä-paahtoleipää niin kuitua siinä on.

[/quote]

http://www.vaasan.com/portal/fi/tuoreet_leipomotuotteet/tuotteet/vaaleat_leivat/-/products/view/16071/VAASAN+TaikaRuis+100+%25+paahtoleip%C3%A4+380+g+t%C3%A4ysjyv%C3%A4ruispaahtoleip%C3%A4/

Alapeukuttajalle. Onko tuo epäterveellinen leipä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaalipainoinen ei kaipaa välipalaa, tai siihen riittää vaikka 3-4 parapähkinää"

Kai sä muuten tiedät, että ylipainoisen kuuluukin laihduttaessakin syödä enemmän kuin normaalipainoisen...?

Toki muuten olen samaa mieltä.

Vierailija
124/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 100 prosenttisen varma, että aloittaja ei syö sun taikapaahtoleipääsi.

t.alapeukku

Vierailija
125/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 14:33"]

Olen lähes 100 prosenttisen varma, että aloittaja ei syö sun taikapaahtoleipääsi.

t.alapeukku

[/quote]

Ensinnäkin, mistä tiedät? Toiseksekin, no mitä sitten? Sinä länkytät, että paahtoleivässä ei ole kuitua. Voi olla jos valitsee oikein. Siitä tässä on kyse.

Vierailija
126/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä paahtoleipiä ihan oikeasti muitakin terveellisiä, kuin tuo taikaruis. Esim. juuri ostimme täysjyväpaahtoleipää, jossa kuitua 7.8 grammaa ja esim. sokereita vähemmän kuin ruispalassa!

Vierailija
127/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 14:06"]

Höpsis, minulle on sanottu että tarvitsen kuituja ja viljaa, sitä saan leivästä! Grillipihvit ovat todellakin hyviä. Muutamalla siis tarkoitan 3-4 sellaista suht pientä, joku 100 grammaa ne taitaa vain olla yksi? Kun joku sitäkin kysyi. Mutta niissä on vaan proteiiniä, ei turhaa täytettä.

[/quote]

Sä mitään kuituja mistään valkoisesta höttövehnäpaahtoleivästä saa.

Vierailija
128/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä iniset? Katso aloittajan syömiä ruokia, niissä ei ole MITÄÄN terveellistä (pl.munakas) joten tuskin syö taikapaahtista ja vaikka söisikin, niin liian vähän kuituja siltikin. Missä vihannekset, marjat ja hedelmät.

Vierailija
129/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen apn olevan provo. Itse olen myös ylipainoinen, laihduttava. 

Minun päivän ruokavalio on aivan erilainen. 

Aamulla luomuruisleipää oivariinilla, goudajuustolla ja kalkkunaleikkeellä. 2 viipaletta. 

Vihreää teetä 2 kupillista. 

Lounaaksi itsetehtyä kasvissosekeittoa n. 3 dl ja 0,5 l vettä.

Välipalaksi mustaa teetä.

Päivälliseksi keitettyjä kasviksia 300 gr ja jauheliharisottoa n. 2,5dl. 

Jos syön iltapalaa, aina en. Jos syön niin Iltapalaksi hedelmä tai spelttipuuroa marjoilla.

Kalorilaskuria käyttäen päivittäiset kalorit on 1300-1500 paikkeilla, vaje on 500-1000 per päivä.

Vierailija
130/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 14:39"]

Mitä sinä iniset? Katso aloittajan syömiä ruokia, niissä ei ole MITÄÄN terveellistä (pl.munakas) joten tuskin syö taikapaahtista ja vaikka söisikin, niin liian vähän kuituja siltikin. Missä vihannekset, marjat ja hedelmät.

[/quote]

No puutuin ainoastaan paahtoleipävikinääsi. Joten ole hyvä ja pura kiukkusi muualla. :) Parempaa loppupäivää.

Vierailija
131/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö joka päivä punaista lihaa?

Vierailija
132/132 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, jos kuituja leivästä haluat, niin kyllä joku täysjyväviljaleipä, kuten esim. Real -ruisleipä olis vallan parempi vaihtoehto paahtoleivälle. Ja kyllä naiselle siivu, kaksi maks riittäs. Hirveältä vaikuttaa sun ruokavalio. Marjoja, vihanneksia, kaura- tai neljänviljan puuroa ja paahtoleivät, keksit jne pois ruokavaliosta.