Neuvolassa virtsanäyte tehdään juomamukiin!
Ja jos siinä on jotain outoa, se mukillinen virtsaa jätetään sinne vessaan. Minusta aika outoa, ettei voi olla ns. oikeita näyteastioita, joissa olisi sentään kansi.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 14:46"]
Nyt ei oikein auennut, jos teet testin itse niin miksi jätä sen mukin vielä käsienpesupöydälle ? Etkö heitä sitä pissaa pois ja mukia roskiin ?
[/quote]
Kyllä, jos testissä ei näy mitään. Mutta jos sen liuskan värit muuttuvat johonkin suuntaan, niin se muki täynnä virtsaa pitää jättää sinne vessan käsienpesupöydälle. Siitä oli kyse. Minusta aika ällöttävä käytäntö.
AP
Mä välillä pissin niihin mukeihin ja vähän huuhdeltuina laitan takaisin juomakäyttöön :)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 11:18"]
Ja jos siinä on jotain outoa, se mukillinen virtsaa jätetään sinne vessaan. Minusta aika outoa, ettei voi olla ns. oikeita näyteastioita, joissa olisi sentään kansi.
[/quote]
Pehmeät mukit ovat varmaankin halvempia kuin ne kovempaa muovia olevat purkit, joihin saa valkoisen kannenkin.
Mitä sillä kannella tekee, kun näytteen asiakas stixaa heti? :)
terveisin neuvolan täti.
Ei se pissa välitä minkälaisessa mukissa se on.
Niin..hirveää.. Yritetään säästää.
Meillä on oikeita virtsanäyteastioita, mutta ei kansia. Mitä niillä tekeekään, kun th tosiaan käy heti testaamassa näytteen. Turhaa roskaa!
Joissain kahviloissa tms. tilanne on täysin päinvastainen. Varsinkin valkoviini muovisessa juoma-astiassa herättää mielleyhtymiä labran suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 12:57"]
Meillä on oikeita virtsanäyteastioita, mutta ei kansia. Mitä niillä tekeekään, kun th tosiaan käy heti testaamassa näytteen. Turhaa roskaa!
[/quote]
Lähinnä tässä pointti oli se, että jos siinä virtsassa on jotain outoa, se pitää jättää sinne vessaan toisten asiakkaiden töllisteltäväksi ilman kantta.
AP
Niin ja siis meilläpäin asiakas itse tekee sen testin liuskan kanssa.
AP
Jos on todettu, että selaisen mukin steriliteetti riittää, ja fakta on, ettei tuo aika vaadi kantta, niin vuositasolla voidaan saada isossa yksikössä säästöä Dopplerin verran. Että pannaanko pissa hienoon purkkiin vai kuunteletko mieluumin hyvällä laitteella sydänääniä?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:01"]
AP
[/quote]
Ja meillä se laitetaan sellaiseen luukkun seinässä ja se terkka testaa sen. Ei siellä vessassa muiden asiakkaiden näytteitä näe.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:01"]
AP
[/quote]
Ja meillä se laitetaan sellaiseen luukkun seinässä ja se terkka testaa sen. Ei siellä vessassa muiden asiakkaiden näytteitä näe.
[/quote]
Täällä ei ole mitään luukkuja, vaan pelkästään vessa, jossa on juomamukeja. Ja se jätetään siihen käsienpesupöydälle.
AP
Nyt ei oikein auennut, jos teet testin itse niin miksi jätä sen mukin vielä käsienpesupöydälle ? Etkö heitä sitä pissaa pois ja mukia roskiin ?
Kauheeta!! Pliiis kill meeee! En kestä enää!!!!!