Miksi keräät roinaa parvekkeellesi?
Asun uudella asuinalueella jossa on tietenkin uusia taloja akvaarioparvekeineen. Parveke on kiva oman asunnon jatke ja itse pidän parveketta normaalina asuintilana. Suurimmalla osa alueen asukkaista tuntuu kuitenkn pitävän parveketta romuvarastona, pyöräkellarina ja hylättyjen kalusteiden kaatopaikkana. Parvekkeilta löytyy kirjahyllyä (menee tod näk homeeseen kosteassa ilmassa), nojatuoleja/sohvia, ikivanhoja muuttolaatikoita, kuihtuneita kasveja jne. Eräs naapuri jopa viritti parvekkeelleen pyykkinaruja ristiin rastiin kun slummityyliin.
Jotenkin ärsyttää että maksat asunnosta puoli miljoonaa ja paikka näyttää ihan slummilta. Ja toiseksi eikö näitä ihmisiä haittaa että parhaiten ne romut näkyvät sinne omaan kämppään? En minä ainakaan haluaisi katsoa lattiasta kattoon ulottuvista olohuoneen ikkunoistani kaatopaikkaa.
Kommentit (9)
Minulla on nyt siellä yksi muoviin kääritty kirjahylly jonka vien mökille huomenna ja korjaamista odottava fillari, varaosa viipyy. Kesäkukkaruukut ovat pinossa parvekehyllyssä, kestävät ulkoilmaa.
Mua kanssa inhottaa tämä nykyinen kerrostalotyyli, jossa parvekkeet on kokonaan lasia. Talot näyttää tosi epäsiisteiltä ja törkyisiltä ulospäin, kun partsit on täynnä roinaa.
Nuo akvaarioparvekkeet ovat kyllä taas yksi pilvilinnoissa elävän arkkitehdin päiväuni. Onhan ne hienoja kun esillä on pari design-ulkokalustetta mutta todellista elämää ne eivät siedä. Varsinkin kaupunkialueella kun parvekkeita oikeasti käytetään lasten leikeissä, oleskelussa ja esim. pyykin kuivauksessa.
Kokonaan lasia olevat parvekkeet ovat vielä hankalia pestä, itse en ainakaan ole saanut varrenkaan avulla parvekkeiden alaosien ulkopuolia kunnolla puhtaiksi.
Olisi paljon siisimmän näköiset asuinalueet kun eivät olisi kokonaan lasia nuo parvekkeet eivätkä kaikkiroinat näkyisi ulos. Rauhattoman näköistä kun tulee pelkästään siitä, että parvekkeilla on erilaisia kalusteita. Miksiköhän muuten lasiparvekkeillisissa talonyhtiöissä ei kielletä ripustamasta kaikenkirjavia verhoja parvekkeille? Ihan hirveän näköisiä rättejä (esim. lakanoita, erilaisia risu"aitoja", säle ja laskoskaihtimia eri väreissä, lamelliverhoja, jne) roikkuu parvekkeilla tällä omalla asuinalueellanikin.
Ja sitten vielä ne ulkovalot eri värisinä, muotoisina ja erilaisina asetelmina. Meidän alakerrassa mm. neonsinistä valoletkua kieritettynä pylvään ympärille. Samalla parvekkeella jotain kaislamattoa näkösuojana, rottinkikalustetta, mysteeripusseja ja tekokukkakoristeita.
Meidän naapureiden partsit vie kyllä voiton. Ne on varmaan erehtyneet, että missä on roskakatos ja missä parveke.
Silloin kun parvekkeelta näkyy ulkopuoliselle niin pitää katsoa että turhat rojut pois ja laittaa parveke siistiksi.
Oma parvekkeeni on täynnä elämää. Pidän sitä sellaisena kuin meille sopii. En todellakaan välitä mitä parveke näyttää ulospäin vaan käytän sitä mihin tarvitsen. Joten tiirailkaa vain jatkossakin minun pikkupöksyjä, pyöriä, lumilautoja yms.
Mä vien ne sitten keväällä pois. Varastoon, kaatikselle...
Mä vien ne sitten syksyllä pois. Varastoon, kaatikselle...