Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan maksuhäiriömerkinnän postuminen kestää?

Vierailija
25.07.2006 |

Lasku oli mennyt ulosottoon vuonna 2003, koska asuin ulkomailla minut todettiin varattomaksi ja velka palautui perintätoimistoon. Kun palasin suomeen sovin maksusuunnitelman laskun lyhennyksestä perintätoimiston kanssa ja laskun sain maksettua loppuun viime syksynä. Koska merkintä luottotiedoista posituu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä se aika lasketaan, siitä kun lasku palautui ulosostosta takaisin perintätoimistoon vai siitä kun aloin lyhentämään laskua perintätoimistoon vai kun olin maksanut laskun kokonaan perintätoimistolle?

Vierailija
2/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko totta? Voisivatko jo poistaa merkinnän sieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä se 4 vuotta lasketaan?

Vierailija
4/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ulosottomiehelle varattomuusilmoituksen ja neljä vuotta näkyi merkintä luottotiedoissa. Sen jälkeen olen saanut puhelinliittymän taas omiin nimiin, luottoa ja lainaa normaalisti. Jo paljon ennen tuota neljää vuotta olin tosin maksanut ulosotossa olevat velat ja saimme mm. asuntolainaa mieheni kanssa, vaikka merkintä minulla oli edelleen. Tärkeää olikin pankin kannalta se, että olin maksanut velkani pois. Siitä piti hakea ulosottomieheltä todistus asuntolainaa varten.

Vierailija
5/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

Vierailija
6/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäreilulta se kuullostaisi. Miksi ne, jotka yrittävät töitä tehdä, joutuisivat kärvistelemään, kun ne jotka makaa suunnilleen laakereilla kotona saisivat anteeksi?

7

Vierailija
7/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa vaikka vähitellen pois, 20 e kuussakin on hyvä summa. Joskushan ne loppuvat sitten!

Vierailija
8/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse maksuhäiriömerkintä ei näin poistu. Kun sinut todetaan ulosotossa varattomaksi, tulee se merkintä sinne ja pysyy neljä vuotta. Joka vuosi ulosotosta otetaan yhteyttä ja kysytään, pystytkö maksamaan -> jos pystyt, velan voi siis kuitata maksetuksi mutta merkintä säilyy vielä sen neljän vuoden kulumiseen asti. Jos et, pamautetaan taas uusi varattomuusmerkintä.

Eli siis jos sinulla on varattomuusmerkintä laitettu vuonna 2003 ja olet sittemmin summan maksanut (eli ei uutta varattomuusmerkintää), niin vapaa merkinnästä 2007.

En tiedä, onko tuosta velat maksettu-merkinnästä mitään hyötyä. Luottotiedot siis ovat kyllä menneet, mutta ehkä jotkut yritykset/vuokranantajat saattavat sen huomioida?

Vierailija
9/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi laitettiin laina mieheni ja minun nimiin. Pankille oli tärkeää se, että olin hoitanut velkani pois, vaikka merkintä olikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi