Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tankotanssi! Ihan rehellisesti: onko se nyt ihan asiallinen harrastus ylä-asteikäiselle?

Vierailija
04.11.2020 |

Käsi sydämelle: kehtaisitko ihan muina naisina/miehinä asiasta kertoa, jos yläasteikäinen tyttäresi sitä harrastaisi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläasteikäisen maailmankuva tankotanssia kohtaan on hyvin erilainen ja sallivampi kuin useimman hänen vanhempiensa ikäisen, joten tottakai kertoisin. Jos näen siinä jotakin kyseenalaista osoitan vain itsestäni likaisia ajatuksia, joita en toivoisi kenenkään osoittavan lastani kohtaan. Minun vastuullani on osata kertoa lapseni harrastuksesta asiallisesti ja miten se on oikeastikin hyvää liikuntaa. 

Maailma muuttuu, Eskoseni, ja siihen on meidän kaikkien sopeutuminen. Kaikki saasta lähtee meistä itsestämme, eikä niinkään muista.

Niin ja siksi se onkin hyvin kiusallista katsottavaa. Ei kukaan terve aikuinen halua kiihottua jonkun tuttavaperheen nuoren harrastusta katsoessaan, mutta kun se on ikään kuin sisään rakennettuna meissä että tiettyjen liikkeiden näkeminen kiihottaa. Oikeasti aika inhottava tilanne sille katsojalle.

Siis itsellä tuollainen sisäänrakennettu ongelma ja se pitäisi ratkaista kieltämällä toisen harrastus ?!?!

En ole sanonut että pitäisi kieltää, mutta oma lapseni harrastaa mieluiten jotain muuta. Tämä on tällaista teeskentelyä kun väitetään että ne liikkeet ei ole suunniteltuja siihen että katsoja kiihottuu.

Vierailija
22/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankotanssi ei ole mitään "strippibaariketkutusta" tangon kanssa, vaan todella rankka ja teknisesti vaativa laji. Jos se sopii 7-vuotiaalle tytölle (se, joka oli Talent Suomessa keväällä), niin eiköhän sovi minkä ikäiselle tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, onko telinevoimistelu tai akrobatia asiallinen harrastus yläkouluikäiselle? Tankotanssi harrastuksena on periaatteessa samanlaista. Ei se ole mitään eroottista hinkkausta tai strippausta.

Vierailija
24/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, onko telinevoimistelu tai akrobatia asiallinen harrastus yläkouluikäiselle? Tankotanssi harrastuksena on periaatteessa samanlaista. Ei se ole mitään eroottista hinkkausta tai strippausta.

Asuissakaan ei ole sen enempää eroa kuin että tankotanssissa käytetään mikroshortseja (jotka peittävät koko pakaran) ja toppia, eli vyörärön ja topin alareunan välinen iho näkyy kun taas telinevoimistelijat käyttävät jumppapukua.

Vierailija
25/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläasteikäisen maailmankuva tankotanssia kohtaan on hyvin erilainen ja sallivampi kuin useimman hänen vanhempiensa ikäisen, joten tottakai kertoisin. Jos näen siinä jotakin kyseenalaista osoitan vain itsestäni likaisia ajatuksia, joita en toivoisi kenenkään osoittavan lastani kohtaan. Minun vastuullani on osata kertoa lapseni harrastuksesta asiallisesti ja miten se on oikeastikin hyvää liikuntaa. 

Maailma muuttuu, Eskoseni, ja siihen on meidän kaikkien sopeutuminen. Kaikki saasta lähtee meistä itsestämme, eikä niinkään muista.

Niin ja siksi se onkin hyvin kiusallista katsottavaa. Ei kukaan terve aikuinen halua kiihottua jonkun tuttavaperheen nuoren harrastusta katsoessaan, mutta kun se on ikään kuin sisään rakennettuna meissä että tiettyjen liikkeiden näkeminen kiihottaa. Oikeasti aika inhottava tilanne sille katsojalle.

Siis itsellä tuollainen sisäänrakennettu ongelma ja se pitäisi ratkaista kieltämällä toisen harrastus ?!?!

En ole sanonut että pitäisi kieltää, mutta oma lapseni harrastaa mieluiten jotain muuta. Tämä on tällaista teeskentelyä kun väitetään että ne liikkeet ei ole suunniteltuja siihen että katsoja kiihottuu.

Mikä se ongelma sitten on jos lapsi harrastaa mieluiten muuta? Pakottaako joku harrastamaan tankotanssia?

Vierailija
26/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, eihän siinä ole mitään seksuaalista kuten ei twerkkaamisessakaan, sehän on vain liikuntaa.

Vierailija
27/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, eihän siinä ole mitään seksuaalista kuten ei twerkkaamisessakaan, sehän on vain liikuntaa.

Susta varmaan siivoaminen ja käte envetokin on liikuntaa. "Hei äiti kato, mä oon liikunnallinen"*heiluttaa pers ettään " hyvä tyttö, susta tulee vielä perseenheiluttamisen maailmanmestari, teet suvustasi ylpeän"

Vierailija
28/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi pitäisi muuttaa tankovoimailuksi. Tankotanssi olisi sitten ihan muuta.

Vierailija
29/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan itse paljaan ihon merkityksen lajissa mutta kyllä minä sitä vähän vieroksun. En varmaankaan antaisi lapseni harrastaa. Vaikka onhan toisaalta Talentissa ym. näitä lapsiharrastajiakin näkynyt, eikä niissä esityksissä kyllä ole mitään seksuaalista. Jotenkin ei silti mulle olisi ihan ok.

Mutta jos lapseni tuota harrastaisi niin kaipa sen ääneenkin voisi sanoa.

Vierailija
30/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koe, että tankotanssi on itsessään seksuaalista. Liikunta on liikuntaa ja tankotanssi pitää hyvässä kunnossa. Seksuaalisuuden taas voi lisätä mihin lajiin tahansa, vaikka hiihtoon.

Vierailija
31/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tytöllä olisi vaikka omassa huoneessaan tanko millä harjoittelisi kehonpainon hallintaa niin ok.

Jos taas heti vedettäisiin päälle hotpantsit ja twerkkailtaisiin tangon ympärillä niin ei ok.

Tankotanssissa ei käytännönsyistä voi olla kovin peittäviä vaatteita. Siinä tangossa pysytään kiinni ihon aiheuttaman kitkan takia. Pitkissä legginsseissä on ihan mahdotonta esimerkiksi istua tangolla, koska kitkaa ei ole tarpeeksi.

T. Yhden peruskurssin käynyt asiantuntija :)

Vierailija
32/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostan itse paljaan ihon merkityksen lajissa mutta kyllä minä sitä vähän vieroksun. En varmaankaan antaisi lapseni harrastaa. Vaikka onhan toisaalta Talentissa ym. näitä lapsiharrastajiakin näkynyt, eikä niissä esityksissä kyllä ole mitään seksuaalista. Jotenkin ei silti mulle olisi ihan ok.

Et siis antaisi lapsen harrastaa uintia? Eikö ole päässyt ikinä uimaan? Miten selviää hengissä jos putoaa veteen?

Vierailija
33/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt kehtaisin kertoa, mutta en haluaisi että hän esiintyy sukulaisille ja tuttaville. Hyvää liikuntaahan se on, mutta ei kenellekkään katsojalle jää epäselväksi mistä laji on alunperin. Eikä ole kyllä ainoa tanssilaji, joka aiheuttaa samat fiilikset. Olen ollut katsomassa nuorten tanssikoulun kevätesityksiä, joita isät katsovat punastellen melkein sormien läpi.

Onko antaa vinkkiä missä näitä esityksiä järjestetään?

Vierailija
34/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse koe, että tankotanssi on itsessään seksuaalista. Liikunta on liikuntaa ja tankotanssi pitää hyvässä kunnossa. Seksuaalisuuden taas voi lisätä mihin lajiin tahansa, vaikka hiihtoon.

Tai balettiin. Niillä on päällä ohuet legginssit ja lyhyet hameet ja sitten jalkoja levitellään "tanssiessa". Jos baletilla olisi epämääräinen historia, niin varmasti sekin nähtäisiin seksuaalisena.

Toisaalta esimerkiksi vatsatanssi on ihan kohtuullisen onnistuneesti päässyt eroon liiasta seksuaalisuuden historiastaan. En ole ainakaan kenenkään kuullut sanovan, ettei vatsatanssia voisi harrastaa, koska se on liian seksikästä.

Vierailija
35/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin näteille tytöille, joilla järki ei liiaksi päätä pakota. On sitten töitä koulun jälkeen.

Vierailija
36/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko korjata, että tankoakrobatian historia ei todellakaan ala strippiluolista vaan Kiinasta jossa tankoakrobatian oli voimakkaiden miesten urheilulaji.... Ja vaatetus on lyhyt turvallisuuden vuoksi. Kuka haluaa nähdä voimistelijan tippuvan päälleen liukkaan vaatteen takia?

Vierailija
37/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis antaisi lapsen harrastaa uintia? Eikö ole päässyt ikinä uimaan? Miten selviää hengissä jos putoaa veteen?

Moni uumataitoinenkin on hukkunut.

Vierailija
38/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan yhtä asiallinen harrastus kuin vaikka telinevoimistelu tai rytminen kilpavoimistelu tai show dance tai cheerleading tai taitoluistelu tai mitä näitä nyt on. Niukoissa ja piukoissa vaatteissa heilutaan, asennot on välillä aika rohkeita ja se on sitten jollekin ongelma ja jollekin ei. En itse yhdistä tankotanssia strippaamiseen, enkä usko että kovin moni muukaan yhdistää enää nykypäivänä.

Vierailija
39/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaita ihmisiä, jotka kannustaa johonkin helvetin tankotanssiin ja twerkkaamiseen, ihan kuin ne olisi jotain urheilulajeja.. Taitaa ne ped ofilian normalisoijat olla tämänkin takana. Kukaan täysjärkinen ei anna lapsensa harrastaa seksualisoivia lajeja. Ei anna hyviä eväitä elämän taipaleelle opetella esittelemään kroppaansa tuntemattomille. Tämä mielipide ei ole sallittu täällä, moni viesti on jo kadonnut. Sairasta meininkiä, että estetään arvostelu, tämmöisistäkin asioista jotka liittyvät nimenomaan palstan aihepiiriin, lapsiin...

Mitä tarkoitat tuolla ”opetella esittelemään kroppaansa tuntemattomille”? Miksi tankotanssin harrastaminen tarkoittaisi kroppansa esittelyä tuntemattomille sen enempää kuin mikään muukaan liikuntalaji? Ja tankotanssia sentään harrastetaan sisätiloissa eli ulkopuolisten katseilta piilossa, kun taas esim. jalkapallotreenejä saattaa pysähtyä katselemaan joku pervo ohikulkija!

Vierailija
40/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä sitten nousi kauhea meteli siitä leffasta, jossa pikkutytöt twerkkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi