Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä mukana olo neuvolassaa raskausaikana

Vierailija
19.02.2014 |

Onko teidän miehet olleet mukana heti ensimmäisellä neuvola käynnillä? Entäs ultrissa?

Meillä ensimmäinen raskaus juuri alkanut :) Mieheni on laittanut neuvolan ja aikasen ultran (yksityiselle gynelle varasin) kalenteriin ja aikoo tulla mukaan. Onko epätavallista,että otan miehen mukaan?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epätavallista :) meillä neuvolassa on sanottu että on vaan hyvä jos isä on mukana, yhtä lailla raskaus koskee häntäkin! Ja vanhempihan hänestäkin tulee. Mulla ainakin saanut olla jokaisella käynnillä mukana! :) ja uskon että se näyttää neuvolankin mielestä hyvält että isä on kiinnostunut !

Vierailija
2/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa mies tuli mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille, sekä ultrakäynneille. Nyt toista odottaessa vain ultrakäynneille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn neuvolassa aina yksin (paitsi ultrassa mies mukana) mutta kyllä siellä näyttää aika usein miehet olevan mukana. Minusta tuntuu että useammin siellä ollaan miehen kanssa kuin yksin mutta itse en oikein näe mitään syytä miksi miehen pitäisi tulla mukaan muuta kuin ultraan.

Vierailija
4/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neuvolatäti pyyti että otan miehen yhdelle käynnille, muuten en olis tajunnut edes ajatella tuollaista. Mutta mies just täytti 19, niin varmaan nuori-ikä vaikutti. Ultrissa oli molemmissa, ne on kuitenkin merkittäviä ollut ainakin ihan sisäistämis ja tunne tasolla.

Vierailija
5/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kävi vain ekan raskauden ekan käynnin. En ole edes mukaan pyydellyt, kun koin, että mitäpä hän siellä istuu koristeena. Omasta mielestäni oikein hyvä näin.

Vierailija
6/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mies aina mukana eikä ollut mitään kummallista

Vierailija
7/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli mies aika usein mukana, ja eivät ainakaan neuvolan tädit mitenkään ilmaisseet että se olisi haitannut. Lähinnä itsestä tuntui että mies oli siellä usein aika turhaan kun oli pelkkä rutiinikäynti - mutta ihan suloista että osallistui niin innokkaasti :)

Vierailija
8/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tosiaan isän läsnäolo onkin varmaan tavanomaista. Toivottavasti tuolla yksityisellä eivät katso kummissaan, olen menossa noin viikolla 8 sinne.

Kiitos vastauksista.

-Ap-

Vierailija
9/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyydettiin molemmat vanhemmat ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
10/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli esikoista odottaessa melkein joka neuvolassa mukana, paitsi ihan lopussa, kun kävin loppuajasta neuvolassa kaks kertaa viikossa. Toista odottaessa oltiin koko perheellä melkein joka kerta, paitsi jos mies oli reissussa, niin kävin neuvolassa esikoisen kanssa.

Vierailija
11/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mies kaikessa mukana. Olemme vanhat vanhemmat ja kyseessä oli miehen ensimmäinen ja ainoa.

Vierailija
12/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mies kaikessa mukana. Olemme vanhat vanhemmat ja kyseessä oli miehen ensimmäinen ja ainoa.

Vierailija
13/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joutanut koska on työssä. Sitäpaitsi en ois edes tykännyt että tulee neuvolaan. 

Vierailija
14/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kävi ekan lapsen odotusaikana pari kertaa, ultrissa tietenkin mukana :)

Seuraavien aikaan sanoin sitten jo, että tuttua huttua, ei tartte tulla :D

Mutta ensimmäisen aikaan oli ihan kiva, että mieskin pääsi vähän vilkuilemaan menoa :)

Vierailija
15/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli jokaisella käynnillä mukana (lapsi oli miehelle eka, minulle toinen). 

Yhtä lailla mieskin on halunnut kuulla sydämen sykkeen jne. kuin minäkin. Ja toki mies keskustel th:n kanssa myös. Mies ei kokenut noita käyntejä turhiksi tms. Ja kuten joku sanoikin, koskeehan se raskaus isääkin, onhan hän tuleva isä =)

Vierailija
16/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, ensimmäinen ultra juuri tuohon 8:n viikon pintaan, ja hyvä olikin että oli mukana, kun selvisi että kaksi on tulossa. Joka kerta mies oli mukana neuvolassa, ja myös poikien neuvoloissa, olisko kerran ollut pois, yleensä on tullut töistä kesken päivän että on päässyt mukaan, jos en ole saanut hänen vapaapäivälle aikaa. Tilasin pojille just 5 vuotisneuvolan, ja sen mukaan miten miehellä on vapaapäivä.

Vierailija
17/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaikissa raskauksissani halunnut käydä ekan käynnin yksin, en ole halunnut miestä sinne kuuntelemaan kuukautiskiertoni pituutta ja vaihtelua ja niin edelleen. Kaikki muut käynnit mies oli ekassa raskaudessa mukana,  paitsi yhden, kun neuvolan terkka erikseen sanoi, että mun pitää tulla yksin. Halusi tehdä väkivaltakyselyn ilman miehen läsnäoloa :D toisessa raskaudessa mies kävi ultrat ja pari kertaa, kun neuvolasta erikseen pyysivät häntä mukaan, halusivat jutella hänenkin kanssaan tunnelmista raskauden yms. suhteen. Kolmannessa raskaudessa mies olisi halunnut olla useammin mukana ja mä olisin halunnut laittaa hänet yksinään sinne, kun tampio terkka ei oikein mua houkutellut... pari kertaa mies lähti just tästä syystä mukaan, koska mun työpaikalla oli silloin käynnissä hyvin akuutti kriisitilanne, joka vaikutti hyvin rankasti paitsi itse työn tekemiseen, myös mielentilaan niin mulla kuin muillakin työntekijöillä. Terkka halusi tietää miten mun raskaudessa menee, ja mies kertoili asiasta hänelle, kun minä hoidin kriisipäivystystä ja -päivitystä huoneen toisessa päässä :D

Vierailija
18/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 kävitkö yksityisellä ultrassa?

-Ap-

Vierailija
19/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:50"]

Minä käyn neuvolassa aina yksin (paitsi ultrassa mies mukana) mutta kyllä siellä näyttää aika usein miehet olevan mukana. Minusta tuntuu että useammin siellä ollaan miehen kanssa kuin yksin mutta itse en oikein näe mitään syytä miksi miehen pitäisi tulla mukaan muuta kuin ultraan.

[/quote]

No kävisikö syyksi vaikka se, että se raskaus koskee ihan yhtä lailla miestäsikin... Meillä ainakin mies on ollut joka ikisellä käynnillä mukana, niin raskausaikana kuin sitten lapsenkin kanssa. Ei se lapsi ole mikään naisen yksinoikeus, jossa isää saa surjiä niin kuin haluaa. Varsinkin esikoista odottaessa neuvolassa tulee esiin tärkeitä asioita. En olisi lasta miehelle tehnytkään, jos ei se kiinnostaisi miestä ihan yhtä lailla.

Vaikka kaikki näyttäisi olevan hyvin, niin siinä tapauksessa, että jotain yllättävää tulee, niin kyllä itse ainakin haluaisin, että mies olisi tukena. Ja mies ainakin halusi olla kartalla heti. Ystäväni mm. kiidätettiin rutiinineuvolasta pahan raskausmyrkytyksen vuoksi suoraan sairaalaan... 

Vierailija
20/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:03"]

Ei joutanut koska on työssä. Sitäpaitsi en ois edes tykännyt että tulee neuvolaan. 

[/quote]

Eikö se ole sitten hänen lapsensa? Ihan oikeasti, mikä oikeus sinulla on omia raskaus? Ymmärrän, että asia oli ok teille, kun mies ei tullut etkä olisi edes halunnut, mutta entä jos miehesi, lapsesi isä, olisi halunnut olla mukana näkemässä mittakäyriä ja kuuntelemassa sydämensykettä? Olla kuulemassa, että kaikki menee niin kuin pitää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä