Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon kateellinen helppoa elämää viettäville bloggaajille

Vierailija
19.02.2014 |

Esimerkkinä nyt vaikka Annika O. Kirjoitti just "päivä mun kanssa"-postauksen tiistailta. Jösses miten helppoa ja lepposaa elämää, vituttaa ite raataa oravanpyörässä ja olla 11-19 päiviä töissä 38 tuntia viikossa. Valintoja, tiedetään.

Meinaakohan nää nuoret bloggaajat kirjoittaa blogia koko loppu elämänsä? Meinaan voi tulla myöhemmin shokkina se tylsistyttävä arki ja aikataulut.

Niin, olen vain kateellinen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa ihmetellyt joitakin ihmisiä, jotka eivät tunnu tekevän mitään "oikeaa" työkseen, mutta silti on varaa esim. matkustella ties missä liksuskohteissa jatkuvasti ja ostella kalliita sisustusjuttuja... Jos itsekin tajuaisi mikä se homma on, mistä saa helvetisti rahaa tekemättä juuri mitään?!

Vierailija
2/32 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika O:lle nyt onkin syytä olla kateellinen! Jumalallisen kaunis ja vieläpä mukava bloggari :) <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:11"]

Mä olen kanssa ihmetellyt joitakin ihmisiä, jotka eivät tunnu tekevän mitään "oikeaa" työkseen, mutta silti on varaa esim. matkustella ties missä liksuskohteissa jatkuvasti ja ostella kalliita sisustusjuttuja... Jos itsekin tajuaisi mikä se homma on, mistä saa helvetisti rahaa tekemättä juuri mitään?!

[/quote]

Niin sen kun keksisi. Ovat aika etuoikeutetussa asemassa noi bloggarit, tuntuu etteivät aina osaa arvostaa tilannettaan. Helppoa duunia, omat aikataulut ja ilmeisesti myös tosi hyvä palkka? Ainakin kulutustottumusten perusteella.

Vierailija
4/32 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näiden bloggarien palkan maksaa?

Vierailija
5/32 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta heidän elämänsä ei ole kadehdittavaa. Mielummin kulutan aikaani merkityksellisempiin asioihin. Lisäksi jatkuvasti ruoditaan niiden elämää eri palstoilla. Myös työyhteisö puuttuu. Aika yksinäistä varmasti pidemmän päälle.

Vierailija
6/32 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ihana Annika juuri tänään antoi myös ymmärtää, että tuskinpa mitään aikoo opiskella jatkossa.

Vierailija
7/32 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:11"]

[/quote]

Niin sen kun keksisi. Ovat aika etuoikeutetussa asemassa noi bloggarit, tuntuu etteivät aina osaa arvostaa tilannettaan. Helppoa duunia, omat aikataulut ja ilmeisesti myös tosi hyvä palkka? Ainakin kulutustottumusten perusteella.

[/quote]

Eivät arvosta ei, Xeniakin veti just kilarit hänen elämänsä "rankkuutta" kyseenalaistaneelle kommentoijalle. End of THAT story :D.

Vierailija
8/32 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Helppoon' blogituloon on varmasti helppo jäädä koukkuun, jolloin perspektiivi katoaa. Elämä on pitkällä aikavälillä jotain ihan muuta kuin Antigona ja NYC calling, vaikka kaksivitosena sitä ei vielä näe.

Vierailija
9/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sille mitään että mun mielestä tollanen omasta päivästä ja elämästä nettiin kirjottelu on enemmän harrastus kuin työ. Enkä osaa ottaa sellaista työnä vakavasti. Tietenkin meitä on moneen junaan ja hyvä niin, mutta itse tylsistyisin kuoliaaksi jos jokainen päivä menis ilman rutiineja.

Vierailija
10/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävätkö bloggaajat itse työtään oikeasti merkityksellisenä? Voiko sitä ihan puhtaalla omalla tunnolla nimittää työksi, kun päivästä toiseen kuvaa itseään eri paikoissa, eri kuvakulmissa, kuvaa jokaisen päivän aikana syödyn annoksensa ja lataa kuvat nettiin? Onko se oikeasti niin rankkaa ja aikaavievää ja tärkeää, ettei nuori ihminen ohella pysty opiskelemaan tai tekemään toista työtä, josta saisi eri alojen kokemusta jatkoa ajatellen? Mutta niin, onhan tuo helppoa rahaa.

Vierailija
11/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaajan elämä saattaa vaikuttaa helpolta, mutta itse olen tyytyväinen omaan, "normaaliin" arkeeni. Tykkään siitä, että päivässä on rutiinit, eikä sitä vain haahuilla läpi. Loma tuntuu lomalta, kun arkisin on rytmi. Ja minua ainakin ahdistaisi nostaa itseni julkisuuteen (vaikkei bloggarit pidä itseään julkkiksina?) ja kaikkien tietoisuuteen, antaa elämäni netissä riepoteltavaksi... 

Vierailija
12/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun vielä joskus 2009 pohdittiin voiko Suomessa elättää itsensä bloggaajana tulevaisuudessa. Nyt tilanne on se, että bloggaajien menojen perusteella he ovat lähes lääkäripalkkaisia... Mitähän tapahtui ja miksi ihmeessä tuosta lähes merkityksettömästä "ammatista" saa rahaa niin paljon?

Vierailija
13/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 07:53"]

Muistan kun vielä joskus 2009 pohdittiin voiko Suomessa elättää itsensä bloggaajana tulevaisuudessa. Nyt tilanne on se, että bloggaajien menojen perusteella he ovat lähes lääkäripalkkaisia... Mitähän tapahtui ja miksi ihmeessä tuosta lähes merkityksettömästä "ammatista" saa rahaa niin paljon?

[/quote]

Mainosalalla pyörivät isot rahat. Merkittävä osa bloggaajistahan ei saa penniäkään kirjoittamisestaan, mutta kyllä hyvin ymmärrän, että jos jollakin suht sanavalmiilla kaunottarella on suosittu blogi, niin esim. vaatekauppa tai meikkiyhtiö maksaa muutaman satasen tai tonnin nimensä mainitsemisesta. Isot mainoskamppikset ovat aivan eri kokoluokkaa kustannuksissaan, mitä yksittäiset bloggaajat lopulta nettoavat.

Ja en usko, että kovinkaan monen bloggaajan elämä on lopulta helppoa. Jos välissä tekee vuoroa Siwassa, niin eipä sitä blogissa mainosteta (1. ei ole kiinnostavaa, 2. tuhoaa illuusion helposta elämästä). Vain typerys lukee blogia, jonka kirjoittaja saa kirjoittamisestaan fyrkkaa puolueettomana dokumentaationa. Kyse on tositelevision kaltaisesta käsikirjoittamisesta, jonka kautta elämä vaikuttaa ikuiselta auringonpaisteelta. Ja vielä sananen rahoittajaltani...

Vierailija
14/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos bloggaajan ei tarvitse tehdä mitään, ja rahaa vain tulisi ovista ja ikkunoista, eiköhän kaikkien Suomen työttömien kannattaisi alkaa bloggaajaksi vai mitä? Vai olisiko sittenkin niin, että homma ei olekaan helppoa. Ensin raadat pari vuotta päivittäin täysin ilmaiseksi ( vai meinaatteeko että sitä rahaa alkaa tulvia samantien kun kirjoittaa ensimmäisen postauksen) ja toivot että lukijamassat ja mainostajat huomaavat sinut, ja sitten alat myydä mainossoppareia ja rakentaa verkostoa sillä saralla, ja yrität erottua satojen kilpailevien blogien joukosta. Blogaaminen on kuin mikä tahansa mainos/markkinointialan duuni, ihan yhtä merkityksellinen ja "helppo".

Haluaisin että jokainen joka huutelee helppoa elämää juttuja bloggareista, kokeilisi huvikseen perustaa blogin ja katsoisi missä vaiheessa ja millä työmäärällä on ensimmäinen tuhatlappunen kädessä, puhumattakaan homman jatkuvuudesta.

Vierailija
15/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:15"]

Kuka näiden bloggarien palkan maksaa?

[/quote]

Sponsorit.

Vierailija
16/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 07:24"]

Pitävätkö bloggaajat itse työtään oikeasti merkityksellisenä? Voiko sitä ihan puhtaalla omalla tunnolla nimittää työksi, kun päivästä toiseen kuvaa itseään eri paikoissa, eri kuvakulmissa, kuvaa jokaisen päivän aikana syödyn annoksensa ja lataa kuvat nettiin? Onko se oikeasti niin rankkaa ja aikaavievää ja tärkeää, ettei nuori ihminen ohella pysty opiskelemaan tai tekemään toista työtä, josta saisi eri alojen kokemusta jatkoa ajatellen? Mutta niin, onhan tuo helppoa rahaa.

[/quote]

Työn merkityksellisyys nyt ei varmasti monellekaan ole syy tehdä töitä vaan rahan tarve. Ja kyllä sitä työksi voi kutsua, jos siitä saa elantonsa. Miten ajattelet esim. taiteilijoista, jotka elättävät itsensä vaikka tauluja maalaamalla. Bloggaaminen on nimenomaan aikaa vievää, ei välttämättä rankkaa. Sponsorit ja mainostajat maksavat niin hyvin, että pärjäävät oikein hyvin. Vaatteita ei välttämättä tarvitse paljoa ostaa kun saa ilmaiseksi mainostajilta. Riippuu toki blogin sisällöstä. Mikä etei?

Vierailija
17/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä bloggaus ja blogien lukeminen on vain tämän ajan ilmiö... ties vaikka 5 vuoden päästä niitä ei enää luettaisi nykyisissä määrin... voi jäädä siinä bloggari jos toinenkin äkkiä työttömäksi. Tai sitten ei?

Vierailija
18/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, en todellakaan voisi kadehtia bloggaajan ammattia, ja siis tarkoitan näitä kaupallisia narsistisia höpöhöpö lifestyle-blogeja. Pää vain hajoaisi jossain vaiheessa siihen tyhjäntoimittamiseen ja paskan jauhamiseen, enkä haluaisi olla mukana pinnallisuuden ja kulutushysterian ruokkimisessa. 

Vierailija
19/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole kade äläkä lue blogeja. Ei se pintakiilto niin hienoa ole, että sitä kannattaa kadehtia. Etkä todellakaan tiedä kaikkea heidän elämästään, he valikoivat tarkasti sen mitä kertovat blogeissaan, kaikki negatiivinen jätetään pois ja tulevaisuus blogistina... eihä sitä oikeasti ole, suosio tulee ja menee yhtä nopeasti. Samanlaisia ihmisiä he ovat ongelmineen kuin muutkin.

Vierailija
20/32 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä näennäisellä merkityksellisyydellä, jos viihtyy työssään. Minä en ainakaan elä täällä siksi, että ainoa tarkoitukseni on olla yhteiskunnalle hyödyksi ja tehdä työtä, joka on suurten massojen silmin jotenkin muita töitä merkityksellisempää. Elän täällä itseäni ja perhettäni varten ja teen niin mieluisaa työtä kuin käytännössä pystyn. Ärsyttää muiden töiden vähättely. Kuka se määrää, että tekemällä oravanpyörässään pitkää päivää ja elävänsä kuluttavaa arkea sen lisäksi, olisi jollain tapaa parempi ihminen tai ansaitsisi arvostusta enemmän? 

En ole bloggaaja, mutta teen vähän vastaavan tyyppistä elämää. Arkeni ei aina ole helppoa, mutta useimmiten se on juuri sellaista kuin haluan. Ja olen elämääni todella tyytyväinen, koska teen sitä mitä osaan ja voin, enkä sitä mitä suurin osa muu tekee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi