Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnelukkoni pilaavat hyvän parisuhteen

Vierailija
04.11.2020 |

Lyhyesti. Lapsuus oli huono ja traumaattinen, josta syntynyt idea yksinpärjäämisestä. Takaraivossani on hyvin syvälle painunut ajatus siintä, että parempi aina pärjätä yksin ettei pety tai satuta itseään. Yhden pidemmän parisuhteen laitoin poikki omien mörköjeni vuoksi. Olin pitkän aikaa yksin, pohdiskelin mitä haluan. Opettelin tunnistamaan tunnelukon möröt ja intutition välisen eron. Kävin myös terapiassa käsittelemässä lapsuuttani. Tunnistan käytös/ja toimintamallit joita lapsuudesta selviytymisessä olen tarvinnut. Tunnistan myös tilanteita kun nämä vanhat toimintamallit aktivoituvat

Olen nyt uudessa hyvässä ja tasapainoisessa suhteessa. Suhdetta takana reilu vuosi ja vanhat möröt palaavat. Kaikesta itsetutkiskelusta ja pohdiskelusta huolimatta huomaan etäännyttäväni itseäni miesystävästäni tasaisin välein. Tunnistan, että joku "triggeröi" tilanteen jossa alan toimimaan vanhakantaisesti, tiedostan että tämä on traumaperäistä, enkä oikeasti halua esimerkiksi erota ja olla yksin. Tunne kuitenkin kalvaa aina jonkin aikaa. Miesystävä on tietoinen näistä möröistäni. Olen hänelle hyvin avoimesti puhunut.

Turhauttavinta tässä on se, että tiedostan käytökseni ihan juuria myöten, mutta silti käyttäydyn sen mukaisesti. Eihän se voi tuntua toisesta hyvältä vaikka miten ymmärtää. Käytökseni tuntuu varmasti etäiseltä ja kylmältä hetkinä kun tunnelukko on aktivoituna.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tehnyt terapiassa harjoituksia, kuinka toimia kun tunnelukko aktivoituu? Tunnistaminen ei riitä, pitää antaa keinot käsitellä/ rauhoittaa itsensä.

Vierailija
2/2 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoituksia on tehty mutta se on niin eri asia harjoitella terapeutin kanssa kun oikesssa elämässä tilanteessa jossa on ihminen jota rakastaa ja todellisuudessa pelkää että hän hylkää. Saan tunteen aina pois kyllä mutta se palaa tasaisin väliajoin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi