2 viikkoa ja lomareissu ulkomaille edessä..
Ja tämä perhanan jännitys olotila pilaa kaiken. Tiedän jo etukäteen, että jännitykseni huipentuu älyttömään vatsakipuun ja ripuloin ennen lähtöä ja matkustaessa. Tarvitsen wc:n koko ajan lähelle ja reissu on jo alkuaan sitten pilalla tauottoman kakka- ja pissahädän vuoksi. Mitä tällaiselle voisi tehdä? Pari vuotta sitten vannoin, että en ikinä enää matkusta mihinkään automatkaa pidemmälle. Vaan sorruin ja nyt en selviä tästä piinasta.. pitääköhän sairastua, että saisi koko reissun peruttua..
Kommentit (11)
Ota järkyttävän iso annos ripuli lääkettä ennen lentoa, toimii! Haittavaikutuksena voi olla pari päivää vatsa kovalla mutta ei itseäni ainakaan matkalla haittaa ,pääasia että ei tartte koneessa kakkia.
Ota järkyttävän iso annos ripuli lääkettä ennen lentoa, toimii! Haittavaikutuksena voi olla pari päivää vatsa kovalla mutta ei itseäni ainakaan matkalla haittaa ,pääasia että ei tartte koneessa kakkia.
Älä hyvä ihminen lentämistä jännitä, ei siinä ole mitään pelättävää. Enemmän tulisi pelätä esim. Turun moottoritiellä. Meteoriitin tippuminen päähän taikka 10 miljoonan lottovoitto on todennäköisempi kuin se, että lennolla tapahtuisi jotakin.
Nyt maitohappokuuri kehiin ja ruoka sellaiseksi josta vatsa ei ärry.
Ihanaa matkaa
Siis onko kyse lentopelosta vai ylipäänsä matkustuskammosta?
No kotimaassa on kyllä mukava matkustella ja ulkomaillakin viihdyn, kunhan pääsen perille kohteeseen. Eli kai se lentäminen on sitten pelottavinta ja ajatus siitä, että entä jos en pääse vessaan.. Ei kiva!
Mulla (ei ap) on ihan matkustuskammo. Pari reissua meni kotona etukäteen plus kentillä oksennellen kunnes tein päätöksen: ei enää ikinä minnekään. En osaa sanoa mikä pelottaa, ei lentäminen kuitenkaan. Olen vaan kauhusta hysteerinen. Ja olen luullut olevani ainoa koko maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:19"]
Mulla (ei ap) on ihan matkustuskammo. Pari reissua meni kotona etukäteen plus kentillä oksennellen kunnes tein päätöksen: ei enää ikinä minnekään. En osaa sanoa mikä pelottaa, ei lentäminen kuitenkaan. Olen vaan kauhusta hysteerinen. Ja olen luullut olevani ainoa koko maailmassa.
[/quote] Pelottaako erilaiset ihmiset vai erilainen kulttuuri, kieli vai mika? Suurin osa maailman ihmisista on ihan samanlaisia ja haluavat elamaltaan samoja asioita, ruokaa, juomaa ja kattoa paan paalle. Ja jos nyljetaan nahka niin ollaan ihan samanvarisiakin.
Lentokentilla ei tarvitse pelata, opasteet ovat hyvat ja apua voi aina kysya vaikka et osaisi kieltakaan. Naytat vain lippua ja sinut opastetaan oikeaan paikkaan.
No ei, puhun sujuvasti neljää kieltä (joista yhdestä yliopistotutkinto) ja olen aikaisemmin matkustellut paljon jopa yksin. Jos tietäisin miksi yhtäkkiä aloin pelätä, tilanne olisi helpompi kestää. Nyt tämä ontäysi mysteeri. Jotenkin en vain tunne oloani turvalliseksi. Ehkä pelko on yksinkertaisesti kuoleman pelkoa. Että joudun yksin sairaalaan vieraassa maassa ja kuolen sinne. Ihan käsittämätön juttu.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:42"]
No ei, puhun sujuvasti neljää kieltä (joista yhdestä yliopistotutkinto) ja olen aikaisemmin matkustellut paljon jopa yksin. Jos tietäisin miksi yhtäkkiä aloin pelätä, tilanne olisi helpompi kestää. Nyt tämä ontäysi mysteeri. Jotenkin en vain tunne oloani turvalliseksi. Ehkä pelko on yksinkertaisesti kuoleman pelkoa. Että joudun yksin sairaalaan vieraassa maassa ja kuolen sinne. Ihan käsittämätön juttu.
[/quote] Ota iso matkavakuutus. Voithan sina tuupertua kadulle ihan koti-Suomessakin ja siina vasta olisi naapuria tuijottamassa. Ajattele etta ulkomailla voit kuolla tyylikkaammin ;) tai kay hypnoosissa.
Mikä jännittää? Nyt ihan relax vaan