Facebook hiljentynyt?
Onko facebook teidän kokemuksenne mukaan hiljentynyt? Tuntuu että siellä käy linjoilla väkeä, mutta harvat päivittävät mitään. Käyvät vaan kyttäämässä toisten jutut. Samat harvat ihmiset vaan aina äänessä. Yritän itse pitää siellä päivityksiä yllä, mutta yksinpuhelulta se nykyään tuntuu. Kukaan ei kommentoi. Itse kommentoin kyllä muille. Tosin minulla ei ole paljoa kavereitakaan, alle 60 ihmistä vain näkee päivitykseni.
Kommentit (24)
Mulla on ainakin todella paljon todella aktiivisia ryhmiä joita seuraan eniten siellä.
Nuorisohan sieltä on jo ajat sitten siirtynyt muualle.
Minä en päivitä mitään. Enkä luo edes muiden päivityksiä. 150 kaveria. Kirjaudun kerran viikossa tarkistamaat mahdolliset viestit ja tapahtumakutsut.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 18:23"]Onko facebook teidän kokemuksenne mukaan hiljentynyt? Tuntuu että siellä käy linjoilla väkeä, mutta harvat päivittävät mitään. Käyvät vaan kyttäämässä toisten jutut. Samat harvat ihmiset vaan aina äänessä. Yritän itse pitää siellä päivityksiä yllä, mutta yksinpuhelulta se nykyään tuntuu. Kukaan ei kommentoi. Itse kommentoin kyllä muille. Tosin minulla ei ole paljoa kavereitakaan, alle 60 ihmistä vain näkee päivitykseni.
[/quote]
Minä olen poistunut facebookista, samoin kaverini ja sukulaiseni. Todettiin että puhelimella soittamalla ja tekstaamalla saa helpommin ja vaivattomammin pidetty yhteyttä, sekä sähköpostilla ja kasvotusten. On sitä oikeata elämää fb:n ulkopuolella. Yhteydenpito on nopeampaa ilman fb:tä ja saat vastauksen heti.
Aika lailla se sama 20 ihmisen joukko, joka on vastavuoroista ja kommentoi jotenkin. Loput 120 ovat hiljaa. Olen pohdiskellut suursiivouksen tekoa.
Sieltä se salakavala maailmanloppu hiipii.
Ei mulla ainakaan ole, mulla on kavereina vaan oikeita kavereita ja sukulaisia ja perheenjäseniä n. 50. En yhtään enenpää ehtisi lukemaankaan. En tajua miksi pitäisi olla satoja kavereita ja hirveesti virtaa niin että kenenkään sanomisia ei ehdi nähdä.
Kai olette huomanneet, että FB muutti taas näkyvyysasetuksia ja koittaa arvata, mitä haluatte nähdä? Ainakin mulle on lakannut tulemasta harvemmin päivittävien kaverien päivityksiä, vaikka haluaisin ne itse nähdä. FB pilaa itse itsensä, taitaa tosiaan olla aika häipyä sieltä.
No en kyllä jaksa joka työpäivä kertoa mihin vuoroon olen menossa tai millanen työpäivä oli ja mitä on kotona ohjelmassa. Se on TYLSÄÄ luettavaa. Päivitän kun on jotain päivittämistä, eli keskimmäärin kaksi kertaa viikossa.
Mutta luen kyllä kerran päivässä lähimpien kuulumiset ja käyn heidän kanssaan keskustelua eri muodoissa. En kuitenkaan kaipaa/ kerjää kommentteja omiin pävityksiini. Ja jos päivityksiä tulee päivittäin ja useilla vielä monta kertaa päivässä niin mitä niihin pitäisi jatkuvasti kommentoida? Olen kyllä huomannut että fb:ssä on hiljaisempia päiviä ja sitten taas niitä aktiivisempia päiviä.
Mutta kakkosen kaltaisen kommentteja täällä ihmettelen. En minäkään käy laittamassa näsäviisasta asiasta josta minulla ei ole kokemusta.
Oletko huomannut, että facebook valikoi mitä näyttää etusivullaan? Mulle se näyttää lähinnä läheisten kavereiden julkaisut, mutta tuttavien juttuja ei näytetä etusivulla, mutta kylläkin heidän omilla sivuillaan.
Ihmettelen tarvetta tulla tänne kertomaan, ettei ole ollut/enää facebookissa...
Outo ajatus mielestäni on että puhelimitse ei pidetä yhteyttä jos ollaan fb:ssä.. Sulkeeko fb pois kaiken muun yhteydenpidon? Surullista jos teillä on käynyt näin. Minulla ei, minulle fb on lähinnä viihdettä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 09:30"]
Mä siirryin WhatsAppiin
[/quote]
Ja WhatsApp siirtyi Facebookille. Kts. tämän päivän uutiset.
Olen itsekin hiljentynyt. Facebookista tullut tylsä ja kaikilla samat jutut. Ystävänpäivänä miljoonat ysrävänpäivätpivotukset kukkakuvineen, eilen hyvä jellonat päivityksiä.. hohhoijaa, ketä kiinnostaa nää yleiset hapatukset? Aika köyhä mielikuvitus ihmisillä nykyään..
Ei näy enää paljoa näitä henkilökohtaisia sattumuksia ja arjen pieniä juttuja. Jokainen lapsen sairastama koevatulehdus ja kuume kyllä päivitetään, mutta omasta itsestä ei mitään järkevää.Sijaintipäivityksiä ja instragrankuvia mun uuseata ihqusta laukusta. Minäkin olen siirtynyt whatsappiin, siskoille oma ryhmäkeskustelu jne. Kätevää.
Oisko se se kun joka toinen viikko jossain iltapäivälehdessä listataan ärsyttävimpiä facebook-persoonallisuuksia ja ärsyttävimpiä päivitystyyppejä. Kukaan ei enää uskalla päivittää mitään :O
On siellä hiljaisempaa kuin aiemmin, mutta onneksi kavereista löytyy sellainen pieni aktiivien joukko joka päivittää usein monenlaista ja niitä jotka päivittää harvemmin isompia asioita. Mulla ei ole mitään inhokkipäivitystyyppejä, ilahdun kaikenlaisista kuulumisista. Ne jotenkin ihmetyttää jotka ei päivitä itse mitään, kommentoi ketään, tykkää kenenkään mistään vaikka käyvät joskus paikalla. Sekään ei tosin mulle kuulu, ehkä he vaan pitävät muiden kuulumisten lukemisesta. Etäisemmät fb-laiskimukset tosin olen poistanut, sellaiset ihmiset joiden kanssa en muutenkaan ole missään tekemisissä.
"Mä siirryin whatsappiin". Mitenhän näitä kahta edes voi verrata? Toinen on tekstiviestinlähetystä ja toinen on kaikkea muuta.
Hiljentynyt on minullakin fb. Ei siellä enää kukaan mun kavereista kirjoittele, mutta taidankin käydä nyt katsomassa, että jos ne ei vain näykään etusivullani.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 09:19"]
Kai olette huomanneet, että FB muutti taas näkyvyysasetuksia ja koittaa arvata, mitä haluatte nähdä? Ainakin mulle on lakannut tulemasta harvemmin päivittävien kaverien päivityksiä, vaikka haluaisin ne itse nähdä. FB pilaa itse itsensä, taitaa tosiaan olla aika häipyä sieltä.
[/quote]
Totta, FB kyllä niin ampuu itseään jalkaan, kun yrittää tehdä päätöksiä käyttäjien puolesta. Vähentänyt FB:n käyttöä mulla ja varmasti monella muullakin.
En mä silti ole mitenkään "siirtynyt" Whatsappiin tai vaikka Twitteriin, käytän näitä kaikkia rinnakkain, eri tarkoituksiin.
FB:tä käyttää aktiivisesti enää sama ihmistyyppi, joka kysyy, voiko lapselle laittaa nykypäivänä nimeksi Helmi vai onko liian mummonimi.
On jo aikoja sitten hiljentynyt. Ihmiset on siirtyneet instagramiin, twitteriin jne...
En tiedä kun en ole fb:ssä, nähtävästi en ole menettänyt mitään!?