Koulunkäyntiavustajat! Teettekö paljon opettajan sijaisuuksia?
Minä teen ja tykkään kovasti! Olen ala-koulussa töissä. Tekee mukavan lisän tilipussiin noi sijaisuudet. Nytkin olen ollut koko viikon sijaisena ekaluokassa.
Kommentit (7)
Koulunkäyntiavustajana työskentelevä pikkusiskoni teki vuoden aikana tunneissa laskettuna enemmän opettajan sijaisuuksia kuin varsinaisia avustajan töitä. Palkassahan se näkyy kivasti, mutta kun niitä työttömiä opettajiakin olisi...
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 17:26"]
mutta kun niitä työttömiä opettajiakin olisi...
[/quote]
Mutta kun nämä työttömät opettajat EIVÄT lähde sijaistamaan päivän, pari sijaisuuksia.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 17:26"]
mutta kun niitä työttömiä opettajiakin olisi...
[/quote]
Mutta kun nämä työttömät opettajat EIVÄT lähde sijaistamaan päivän, pari sijaisuuksia.
[/quote]
Voi kyllä minä vaan lähtisin. Ei vaan puhelin soi juuri koskaan, ja tiedän, että avustajillehan nuo hommat menevät. Toisaalta ymmärrettävää, koska perehdytystä ei tarvitse tehdä ja sijaisen saanti on huomattavasti helpompaa niin, mutta oppilaathan siitä kärsivät. On se ihan eri juttu, jos opettajana on pedagogisesti pätevä ammattilainen kuin sinänsä ihan hyvä, ryhmän tunteva avustaja.
t. vastavalmistunut työtön kieltenopettaja
Joo ei alakoululaisten opettamiseen tarvita maisterintutkintoa. Kaikki paitsi opettajat ovat tätä mieltä ja he vain pitävät tätä myyttiä yllä, että plussalaskuja ei osaa opettaa kuka tahansa.
Minä lähtisin sijaistamaan. Jos joka viikko tekisi parin päivän sijaisuuksia, saisi hyvin kasaan enemmän kuin mitä työttömyyskorvaus on. Varsinkin nyt, kun saa tienata sen 300 ylimääräistä. Miehen palkan avulla pärjäisi hyvin palkan odottamisajan yli. Mutta ei kuulu kutsua sijaistamaan, vaikka olen ilmoittanut halukkuudestani tehdä sijaisuuksia. Onko syynä sitten hinta vai mikä...
Teen viikottain opettajan sijaisuuksia.
T: Koulunkäyntiavustaja (epäpätevä).
En tee ollenkaan. Työnantaja ei voi pakottaa: En halua moista vastuuta hulluista kakaroista!