Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsensä alentaminen

Vierailija
19.02.2014 |

Hei,

Minulla on tapana alentaa itseni lähes kaikessa seurassa jotenkin toisia alemmaksi. En tiedä miten pääsen tästä ulos, aina löytyy kauniimpi, parempi, fiksumpi. Itsetuntoni on varmaan rakentunut koulussa, jolloin vertaasin itseäni kympin tyttöihin ja opettajien suosikkeihin, hallitusaktiiveihin. Minä olin huomaamaton, ehkä vähän rumakin.Nykyisin minua ei voi rumaksi sanoa, mutta edelleen koen jotenkin olevani huomaamaton ja muita alempana. Häpeän siis itseäni. Se varmaan jotenkin näkyy minusta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tiedän olevani monia parempi, joten alennan itseäni heidän silmissään, että eivät kadehtisi minua niin kovasti.

Vierailija
2/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, no sekin vielä. Miten olet muita parempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköni, älykkyyteni, kädentaitoni, koulutukseni, työn kiinnostavuus, mieheni haluttavuus, lastemme menestys ja ulkonäkö sekä varallisuutemme ovat yli keskitason. Olen liian monessa asiassa hyvä yhtä aikaa, jotta se ei herättäisi kateutta. Helpointa on elää vaatimattomasti ja antaa noiden muiden puolieni loistaa.

Vierailija
4/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, no onnea sinulle kaikista lahjoistasi. Olet varmasti ne ansainnut.

Vierailija
5/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama! Toisinaan tunnen oloni hitusen paremmaksi mutta sitten taas "ymmärrän" olevani muita niin paljon huonompi. En tiedä, ehkä jopa nautin jollain sairaalla tavalla siitä, että nyyh nyyh olenpas surkea ja muilla menee aina paremmin. Muiden ainainen paremmuus ei edes ole totta, mutta niillä omilla onnistumisilla ei ole mitään arvoa tai väliä, omissa silmissä nekin on huonompia kuin muiden suoritukset. Aina joku muu olisi toiminut mielestäni paremmin ja viisaammin.

Myös miesasioissa ajattelen aina, että ei tuo voi oikeesti nähdä mussa jotain kaunista tai kauniimpaa kuin kaikissa muissa maailman naisissa, en myöskään ole yhtä hauska kuin muut tai yhtä fiksu... Huoh. Tämä siitä huolimatta, että elämäni rakkaus haluaa minut vaimokseen ja "ylpeilee" minulla. En osaa antaa sille arvoa, se ei jotenkin ole yhtä totta kuin muiden rakkauselämien onnistumiset. Sairasta!!

Vaikka olisin Kim Kardashianin näköinen, Marie Curie -tason älykkö, kultivoitunut seurueen hauskuuttaja ja tyylikäs kuin supermalli, en osaisi siitä nauttia vaan näkisin muissa ihmisissä aina vaan niin paljon parempaa. Se on oikeastaan tosi raskasta.

Vierailija
6/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:18"]Ulkonäköni, älykkyyteni, kädentaitoni, koulutukseni, työn kiinnostavuus, mieheni haluttavuus, lastemme menestys ja ulkonäkö sekä varallisuutemme ovat yli keskitason. Olen liian monessa asiassa hyvä yhtä aikaa, jotta se ei herättäisi kateutta. Helpointa on elää vaatimattomasti ja antaa noiden muiden puolieni loistaa.

[/quote]

Provo..

Hehe, miehesi haluttavuus?! Millä tavalla hän on laskettavissa sinun saavutukseksesi? Niin. Ei mitenkään. Ihanaa, että miehesi on omissa silmissäsi nappiosuma ja haluttava, mutta ei se kyllä lisää omia pisteitäsi muiden silmissä. Tai ainakaan normaalien, aikuisten ihmisten silmissä.

Vierailija
7/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:18"]Ulkonäköni, älykkyyteni, kädentaitoni, koulutukseni, työn kiinnostavuus, mieheni haluttavuus, lastemme menestys ja ulkonäkö sekä varallisuutemme ovat yli keskitason. Olen liian monessa asiassa hyvä yhtä aikaa, jotta se ei herättäisi kateutta. Helpointa on elää vaatimattomasti ja antaa noiden muiden puolieni loistaa.

[/quote]

Provo..

Hehe, miehesi haluttavuus?! Millä tavalla hän on laskettavissa sinun saavutukseksesi? Niin. Ei mitenkään. Ihanaa, että miehesi on omissa silmissäsi nappiosuma ja haluttava, mutta ei se kyllä lisää omia pisteitäsi muiden silmissä. Tai ainakaan normaalien, aikuisten ihmisten silmissä.

[/quote]

Taas heti joku kadehtija. Minäkin tunnistan itseni tästä kirjoituksesta, miehen komeutta myöten!

Vierailija
8/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:26"]Aijaa, no onnea sinulle kaikista lahjoistasi. Olet varmasti ne ansainnut.

[/quote]

Ansainnut?! Miten tiettyjä kykyjä voi ansaita? Ihanaa olla lahjakas monella alalla! Mutta kateutta se aiheuttaa muissa, kuten tästäkin huomaa.

Vierailija
9/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä nyt täällä itseäsi korostat kun minulla on ongelmia juuri tällaisissa asioissa. Et ainakaan ole oppinut empatiaa.

Vierailija
10/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä nyt täällä itseäsi korostat kun minulla on ongelmia juuri tällaisissa asioissa. Et ainakaan ole oppinut empatiaa.

Vierailija
11/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:18"]Ulkonäköni, älykkyyteni, kädentaitoni, koulutukseni, työn kiinnostavuus, mieheni haluttavuus, lastemme menestys ja ulkonäkö sekä varallisuutemme ovat yli keskitason. Olen liian monessa asiassa hyvä yhtä aikaa, jotta se ei herättäisi kateutta. Helpointa on elää vaatimattomasti ja antaa noiden muiden puolieni loistaa.

[/quote]

Provo..

[/quote]

Taas heti joku kadehtija. Minäkin tunnistan itseni tästä kirjoituksesta, miehen komeutta myöten!

[/quote]

Taas heti joku kadehtija. Olet varmasti yhtä kateellinen minusta kuin minä sinusta.

Erikoista, että lähes täydellinen ihminen tulee kehumaan itseään ketjuun, jossa muserretun itsetunnon kanssa painiva ihminen paljastaa niitä piilotettuja tummia tunteitaan. Jos ystäväsi kertoisi sinulle tällaisia asioita, vastaisitko tuolla tavalla? Kehuisit vaan heti itseäsi ja läheisiäsi vuolaasti ja kritiikittä etkä yrittäisi auttaa?

Olet ehkä hyvä joissain asioissa, mutta hyvä ihminen et vielä ole.

Vierailija
12/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aivan kuten itse epäilitkin se näkyy, kun et pidä itsestäsi. On aika opetella pitämään itsestään. Kukaan ei voi rakastaa sinua oikein, jos et ensiksi opi rakastamaan ja arvostamaan itseäsi. Ala nauttimaan elämästäsi. Täytä elämäsi asioilla ja ihmisillä joista pidät!

4.

Vierailija
13/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, törkeää tulla kehuskelemaan omaa täydellisyyttään kun toinen tarvitsee apua hyvin vaikeassa henkisessä ja itsetuntoon niin kovasti vaikuttavassa asiassa.

Ap, älä vertaa itseäsi muihin. Kukaan ei ole oikeasti täydellinen ja hyvä kaikessa, muista että eri ihmiset arvostavat eri piirteitä ja asioita toisissa ihmisissä. Tärkeintä on kuitenkin että arvostat ensiksi itseäsi ja annat sen myös näkyä! Itsevarmat ihmiset ovat yleensä huoleensavetäviä ja heidät huomataan. Ihmisten pitää hyväksyä sinut niin kauniina ja fiksuna kun olet:)

Voimia sinulle<3

Vierailija
14/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista kommenteista, sniif. Ihanaa, että täältä löytyi tukea. Siis itsensä rakastaminen, mistä sitä aloittaisi? En oikein halua mennä peilinkään eteen höpöttämään että olet ihana ja rakastettava. Tuntuu jotenkin kornilta.

Vierailija
15/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte hokea itsellesi mitään. Etsit vain itsestäsi päivittäin pieniä asioita joista pidät, korostat niitä tai vaan nautit niistä. Esim vaikka miten kivalta hiuksesi näyttävät tietyllä tavalla. esimerkki kuulostaa pinnalliselta mutta tärkeintä on saada sinut tuntemaan olosi hyväksi:)

Itselläni oli pitkään sama ongelma kuin sinulla. Maisemanvaihto ja se etteivät uudet ihmiset tunteneet minua auttoivat pääsemään asiasta yli, mutta myös se että opin pitämään ulkonäöstäni ja siitä että tietyissä asioissa olen hyvä ja tietyissä en. En ole muodokas ja ruumiinrakeenteeltani kaunein nainen omasta mieleistäni, joten aloitin pukeutumalla tavalla joka korosti parhaita puoliani ja sai minut tuntemaan oloni itsevarmaksi. meikatessa keskityin silmiini ja niiden korostamiseen jottei huono iho olisi kiinnittävin ominaisuus kasvoissani. Opettelin  myös ottamaan kehut vastaan ja nauttimaan niistä.  Nyt olen paljon itsevarmempi ja usko pois se huomataan. Uskalla olla oma itsesi.

14

Vierailija
16/16 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein ihmiset kuvittelevat että ollakseen hyvä jossain tai kaunis pitää olla parempi/ kauniinpi kaikkia muita. Asia ei voi todellakaan olla niin.