Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikilla satunnaisia punaisia hiuksia/karvoja?

Vierailija
19.02.2014 |

Löydän silloin tällöin itseltäni paksuja punaisia hiuksia. Osa ihokarvoista punertaa myös. Olen vaaleahko. Mieheltä olen bongannut useita punaisia partakarvoja ja hiukan hiuksia. Mies on tumma. Eli kumpikaan ei ole varsinaisesti punapää.

Mietin, että onko näitä punaisia karvoja kaikilla ja kyseessä joku "geenivirhe" vai onko tällöin geeniperimässä enemmän punapigmenttiä ja ehkä mahdollisuus saada punatukkaisia lapsia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni en ole löytänyt koskaan. Olen todella vaalea. Kysyin mieheltä, eikä hänkään ole koskaan itsellään huomannut, enkä minäkään ole hänellä nähnyt. Hänkin on aika vaalea, mutta ei niin vaalea kuin minä.

Vierailija
2/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita ole teillä muilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse punatukkainen, joten omalta kohdaltani en voi vastata. Mutta veljelläni on ns. maantienväriset hiukset, eikä hänellä ole yhtään punaisia joukossa. Sen sijaan hänellä on muutama pikimusta hius. Blondin kaverini hiuksia leikatessani en myöskään ole nähnyt yhtään punertavaa hiusta. Isälläni taas on tummanruskeat hiukset, mutta punainen parta.

Vierailija
4/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksittäisiä punaisia silloin tällöin, tosin oma värikin on hieman punertava (ruskea). Ei ole kyllä tukka muutenkaan mitenkään puhtaasti yksivärinen, siellä on vaaleampaa ja ihan tummaakin seassa, punaiset löydöt on harvinaisempia.

Vierailija
5/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen lukeneeni jonkun kampaajan haastattelusta, että melkein kaikilla on. Määrä vain vaihtelee.

Vierailija
6/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 15:30"]

Muistelen lukeneeni jonkun kampaajan haastattelusta, että melkein kaikilla on. Määrä vain vaihtelee.

[/quote]

Eli ei liene mikään tae siitä, että voisi saada punatukkaisia lapsia?

Vierailija
7/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Omassa suvussani ei ole yhtään punatukkaista, mutta kaikilla on punaisia hiuksia enemmän tai vähemmän muiden seassa.

Vierailija
8/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan löytänyt punaisia hiuksia,mutta mustia kylläkin vaikka olen täysin vaalea.Sama juttu myös pojillani.

Vierailija
9/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole huomannut itselläni. Hiukseni ja ihokarvani ovat hyvin kylmänsävyiset tummanruskeat, sellaiset tuhkansävyiset.