Työkaveri (mies) vikuilee tissejäni puhuessaan mulle.
Todella ärsyttävää! Tai itseasiassa samalla myös imartelevaa kun saa huomiota, mutta todella kiusallista myös. Huomasin tämän viime viikolla ja nyt se tapahtui eilenkin. Miten tuohon pitäisi suhtautua? En ole huomannut tällaista ennen. Olen ylipainoinen, mutta mulla on silti ihan normaalit tissit ei siis mitkään jättiläiset. En käytä vartalonmyötäisiä vaatteita. Pitäiskö sille sanoa jotain nasevaa? Mitä? Vai olla huomaamatta koko asiaa?
Kommentit (43)
Olen mies. Työpaikallani eräs nainen tuijotti jalkoväliäni kun puhui minulle. Istuin tuolilla ja jalkani olivat kai miehiseen tapaan vähän levällään.
Miksi ihmeessä vetäisin siitä hernettä nenään. Ihmiset ovat seksuaalisia ja hyvä niin!
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 11:57"]
Se on todella vaikeaa olla katsomatta naisen rintoja, jos ne ovat oikein esillä. Tiukka paita tai avonainen kaulus on varma tapa saada tuijotuksia rintoihinsa.
Minusta vastuu tuossa tilanteessa on sillä joka rintansa laittaa esille. Eli pitää sitten vaan kestää että niitä katsellaan.
Uskoisin, että rinnat on kyllä tarkoituksella esille laitettu, ei sellaista kukaan vahingossa tee, joten ehkä se tuijottelu tekee enemmän hyvää kuin pahaa...
t. mies 44v
[/quote]
Montako kertaa minun pitää sanoa, että en pidä rintojani esillä. En pidä vartalonmyötäisiä vaatteita enkä avokaulaisia paitoja. Pitäisin varmaan jos olisin hoikempi, mutta läskejäni en tahdo esitellä. Siksi niin paljon tätä rintojen toljotusta ihmettelenkin. Yleensä minulla on vielä suuri huppari päällä, joten näytän muodottomalta möhkäleeltä. Nyt kun sää on lämmennyt en enää pidä huppareita, mutta paitani ovat AINA löysiä. Menikö jakeluun?
ap
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 12:37"]
Se on todella vaikeaa olla katsomatta naisen rintoja, jos ne ovat oikein esillä. Tiukka paita tai avonainen kaulus on varma tapa saada tuijotuksia rintoihinsa.
Minusta vastuu tuossa tilanteessa on sillä joka rintansa laittaa esille. Eli pitää sitten vaan kestää että niitä katsellaan.
Uskoisin, että rinnat on kyllä tarkoituksella esille laitettu, ei sellaista kukaan vahingossa tee, joten ehkä se tuijottelu tekee enemmän hyvää kuin pahaa...
t. mies 44v
[/quote]
Montako kertaa minun pitää sanoa, että en pidä rintojani esillä. En pidä vartalonmyötäisiä vaatteita enkä avokaulaisia paitoja. Pitäisin varmaan jos olisin hoikempi, mutta läskejäni en tahdo esitellä. Siksi niin paljon tätä rintojen toljotusta ihmettelenkin. Yleensä minulla on vielä suuri huppari päällä, joten näytän muodottomalta möhkäleeltä. Nyt kun sää on lämmennyt en enää pidä huppareita, mutta paitani ovat AINA löysiä. Menikö jakeluun?
ap
[/quote]
Uskoisin että mies 44v tuossa yritti kiertäen sanoa että tapauksessasi vastuu on katsojalla, mutta jos tytöt on tyrkyllä, niin vastuullisen henkilön löytää peilistä. Itse olen hieman eri mieltä. Mutta vain siinä mielessä, että mielestäni aina saa katsoa.
Ala sä tuijottaa sen etumusta aina kun puhut sille, sellainen vino virne naamalla
Ratkaisu vilkuiluongelmaan(?) on erilliset mies- ja naistyöpaikat. Eli Helsingin kunnan hommiin vain miehiä ja Vantaalle vain naisia.
Itse asiassa halusin sanoa, että on todella vaikea olla katsomatta naisen rintoja.
Pidän itseäni hyvin sivistyneenä käytökseltäni ja käyttäydyn aina ja varsinkin töissä hyvin korrektisti, mutta on tilanteita joissa se on jopa liian vaikeaa, ja tulee vilkaistua vaikka miten yrittää sitä estää.
Minusta se pitää ottaa imarteluna eikä siitä ole syytä suuttua. Toki jos toisen käytös on muuten huonoa ja tunkee iholle tai selvästi tuijottelee pitkiä aikoja tilanne on toinen, mutta silloin ei ole enää kyse pelkästään rintojen tuijottelusta vaan muutenkin huonosta käytöksestä.
t. mies 44v
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 10:42"]
Koita nyt ensin päättää pidätkö siitä vai et? Meilläkin on töissä naisia jotka pitävät ne esillä ja sitten jeesustelevat kun joku vilkaisee.
[/quote]
Ai että oikein esillä. Kerrotko vinkin , kuinka nämä 75 G rinnat sais pois "esiltä". Työnnänkö kainaloihin, niin on pervoilla tiirailijoilla helpompi työpäivä. Meillä toimistolla kaikki kyylää iästä ja sukupuolesta riippumatta koko ajan ja voin kertoa vitutuksen olevan korkealla.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 11:06"]
En pidä tissejä mitenkään esillä. Ongelma on se, että tunnen itseni todella kiusalliseksi kun huomaan miehen tiirailevan tissejäni. En siis pidä siitä vaikka huomio imarteleekin. Mies on oikein komea ja flirttailee muutenkin. Minä en ole hänestä yhtään kiinnostunut. Hänellä on todella lapselliset jutut (teinimäistä uhoamista).
ap
[/quote]
Miehen ulkonäkö tai sinun mahdollinen kiinnostus tai kiinnostamattomuus miestä kohtaan ovat täysin irrelevantteja asioita tässä. Rintavarustuksen tuijottelu ei kuulu työpaikalle, se on seksuaalista häirintää ja sellaisena peruste varoitusten jälkeen irtisanomiselle.
Komella ei ole sen suurempia pervoiluoikeuuksia työelämässä, kun vähemmän komeillakaan.
[/quote]
Katsominen Ei voi ikinä olla kiellettyä. Ihmisiä saa katsella niin paljon kuin huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 11:22"]
Miehen ulkonäkö tai sinun mahdollinen kiinnostus tai kiinnostamattomuus miestä kohtaan ovat täysin irrelevantteja asioita tässä. Rintavarustuksen tuijottelu ei kuulu työpaikalle, se on seksuaalista häirintää ja sellaisena peruste varoitusten jälkeen irtisanomiselle.
Komella ei ole sen suurempia pervoiluoikeuuksia työelämässä, kun vähemmän komeillakaan.
[/quote]
Onko Porvoossa noin tiukkaa? Tuo ongelma on helposti ratkaistu. Palkatkaa vain androgyynejä.
[/quote]
Työpaikka on paikka, jossa käydään työskentelemässä rahapalkkiota vastaan. Se ei ole mikään pervojen saalistuskenttä, jonne mennään tuojottelemaan työkavereiden tissejä. Kenenkään ei tarvitse olla työkavereiden tuijottelun ja seksifantantasioiden kohteena. Ei rumien tai vähemmän rumien.
Työnantaja ei ole palkannut ketään sinne sitä varten, vaan tekemään työtehtäviä.
[/quote]
Mikään laki ei kiellä katselemista. Normaalit ihmiset katselevat vastakkaista sukupuolta sillä silmällä joka paikassa. Normaalit ihmiset myös fantasioivat toisista ihmisistä jopa työkavereista. Joten turhaa vauhkoat.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 12:07"]
t. mies 44v
[/quote]
Kun hoikan ja muutoin pienikokoisen naisen rintavarustuksen koko on 70F, niin ne ovat poikkeuksetta nähtävillä ihan asusta riippumatta. Niitä ei ole laitettu esille sinua varten, niitä ei voi teipata piiloon. Ei ole sellaista paitapuseroa, joka näkymät sinulta peittäisi. Sillä perusteella ei tarvitse sinun, eikä muiden tuijotuksiin alistua.
[/quote]
Katsomista ei voi mikään laki kieltää
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:18"]
t. mies 44v
[/quote]
Kun hoikan ja muutoin pienikokoisen naisen rintavarustuksen koko on 70F, niin ne ovat poikkeuksetta nähtävillä ihan asusta riippumatta. Niitä ei ole laitettu esille sinua varten, niitä ei voi teipata piiloon. Ei ole sellaista paitapuseroa, joka näkymät sinulta peittäisi. Sillä perusteella ei tarvitse sinun, eikä muiden tuijotuksiin alistua.
[/quote]
[/quote]
Rinnastat tuijottamisen ja katsomisen, näillä on eroa. Vastaava ero kuin lääppimisellä ja kosketuksella.
normi on tyytyväinen, se jota ei koskaan katsota yrittää keksiä kostoa.
Suomalaiseen keskusteluun kuuluu osittain myös, ettei tohdita katsoa suoraan silmiin. Siitä seuraa, että katse hakeutuu vähän sivulle tai alaspäin. Helpoin tapa katsoa henkilöä on katsoa alaspäin.
Minä mietin asiaa tämän ketjun avauksen jälkeen ja huomasin, että puhun miehelle tai naiselle, siirrän katsetta kohteen silmistä. Olen siis avauksen jälkeen keskustellut kolmelle miehelle ja kahdelle naiselle ja ainakaan miesten kohdalla kyse ei voi olla rinnoista.
Onko siis kiellettyä katsoa keskustelukumppania, mutta ei suoraan silmiin? Eihän kenelläkään nännit ole paljaana, joten miksi sitä pitäisi hävetä, jos joku siirtää katseen silmistä rintojen tasolle?
Joku sanoi, että ei ketään palkata katsomaan rintoihin. Mihin ihmisiä palkataan katsomaan?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 17:11"]
Suomalaiseen keskusteluun kuuluu osittain myös, ettei tohdita katsoa suoraan silmiin. Siitä seuraa, että katse hakeutuu vähän sivulle tai alaspäin. Helpoin tapa katsoa henkilöä on katsoa alaspäin.
Minä mietin asiaa tämän ketjun avauksen jälkeen ja huomasin, että puhun miehelle tai naiselle, siirrän katsetta kohteen silmistä. Olen siis avauksen jälkeen keskustellut kolmelle miehelle ja kahdelle naiselle ja ainakaan miesten kohdalla kyse ei voi olla rinnoista.
Onko siis kiellettyä katsoa keskustelukumppania, mutta ei suoraan silmiin? Eihän kenelläkään nännit ole paljaana, joten miksi sitä pitäisi hävetä, jos joku siirtää katseen silmistä rintojen tasolle?
Joku sanoi, että ei ketään palkata katsomaan rintoihin. Mihin ihmisiä palkataan katsomaan?
[/quote]
"Työnantaja ei ole palkannut ketään sinne sitä varten, vaan tekemään työtehtäviä."
Tuo on aivan tahatonta. Mies ei välttämättä edes itse tiedosta sitä. Tuosta on tutkimuksiakin. Onhan se tylsää itsestäkin, kun itsekin tajuaa ja ei voi mitään kun huomaamatta katsoo taas sitä näkymää. Prkl evoluutio tai mikä lie. T: mies
Tuo on aivan tahatonta. Mies ei välttämättä edes itse tiedosta sitä. Tuosta on tutkimuksiakin. Onhan se tylsää itsestäkin, kun itsekin tajuaa ja ei voi mitään kun huomaamatta katsoo taas sitä näkymää. Prkl evoluutio tai mikä lie. T: mies
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 17:11"]
[/quote]
"Työnantaja ei ole palkannut ketään sinne sitä varten, vaan tekemään työtehtäviä."
[/quote]
Onhan tuohon ratkaisu. Silmälaput käyttöön niinkuin aikanaan on ollut ajohevosilla. Koulutettu ajohevonenkin pystyy paremmin keskittymään työhönsä, kun silmälaput peittävät näkymiä. Miksei tepsisi miehille?
Ja jos tosissaan ollaan, niin jos jotakuta häiritsee, että hänen vaatteitaan katsotaan, silloin pukee sellaiset vaatteet, joita kehtaa näyttää. Jos kaula-aukon katsominen häiritsee, laittaa poolopaidan päälle. Jokainenhan voi peittää sen osan, mitä ei halua katsottavan. En ymmärrä, että vielä olisi ongelmaa. Jos jotain ei ole peitettynä, silloin se on katsottavissa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:18"]
t. mies 44v
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Rinnastat tuijottamisen ja katsomisen, näillä on eroa. Vastaava ero kuin lääppimisellä ja kosketuksella.
[/quote]
Tuijottaminenkin on salllittua
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 12:18"]
Rinnat saa kyllä piiloon, menkää pukeutumisneuvojalle, jollette itse osaa (jos siis ette halua tuijotuksia). Avonainen jakku ja kaulahuivi kaulalla. Ei taatusti näy edes dolly partonin hinkit.
[/quote]
Sivuprofiili ei ainakaan pienene millään jakku- ja huivivirityksillä. Pienennysleikkaus on ainoa, mutta siihenkään ei tarvitse muutaman silmiään hallitsemattoman moukan takia ryhtyä. Jollei silmät pysy kurissa, voi käyttää hevosmaailmasta tuttuja silmälappuja. Niissä on sekin etu, että toiset näkevät jo kaukaa, että ko. henkilöllä on ongelmia käytöksensä kanssa.