Mikä teidän mielestä on normaali alkoholinkäyttö viikossa?
Itse juon korkeintaan yhden annoksen per viikko. Ei tee mieli enempää. Kuinka paljon te käytätte? Missä menee ns. normaalin käytön raja teidän mielestänne?
Kommentit (59)
Ei alkoa. Joku lapsi voi vaikka nähdä.
Yhden annoksen minäkin, jos annos on litran pullo viiniä tai sixpack lonkeroa. Ehkä molemmat.
Menee 0-3 annosta viikossa, yleisimmin yksi. Jos joka viikko menisi 5-6 annosta, pitäisin sitä liiallisena.
Juon vain firman pikkujoulussa. Ja kaksin käsin.
Mulle normaali on joku kolme kaljaa muutaman kerran vuodessa
Yksi pilsneri saunan jälkeen kerran viikossa.
Join jonnekin nelikymppiseksi aina kännit joka viikonloppu. Nuorena ihan kivaa mutta vanhemmiten alkoi krapulatkin kestämään monta päivää. Päätin sitten lopettaa enkä ole moneen vuoeen enää juonut.
0-5 annosta viikossa, ei kuitenkaan samana päivänä kaikkia.
Itse juon noin annoksen kuukaudessa.
Juon n. 12 annosta tai enemmän kerran viikkoon
Joskus voi olla useampi annos viikossa tai juoda vaikka humalaan asti. Ongelma on mielestäni sitten jos tämä tapahtuu joka viikko.
Määrittelin itseni alkoholistiksi kun join joka viikko humalan. Viikko annoksena varmaan ok, mutta join ne kerralla ja humalahakuisesti. Nyt pääsin onneksi tästä tavasta eroon.
Pari liköörikonvehtia jouluna ihan maksimiannos mulla.
Säälittävä on ihminen, jonka koko elämä on pelkkää seuraavan alkoholiannoksen odottelua.
Varsinkin, kun ihminen on aloittanut alle 20 vuotiaana, ja on jo yli 50 ja homma vaan pahenee. Sen näkee päälle päin, kuka juo.
Normisti 1-3 annosta/ vk ja eri iltoina yhteensä tuo, joskus kun on erityistä kuten juhlat niin kerralla maksimi 6-7. Mutta se tarkoittaa pitkää iltaa, hyvin syömistä ym eli ei känni-tilaa.
En juo viikoittain, saati edes joka vuosi. Häät, syntymäpäivät tms niin voin maljoja nostaa. Eikä humalaan.
Itse juon n. 6 annosta kerran vuodessa. Mielestäni 2x kk on hyvä yleisraja.
Mielestäni pari olutta tai lasia viiniä kerran, pari viikossa on ok. Pari cocktailia viikonloppuna olisi okei. Vähemmän on tietysti terveyden kannalta aina parempi.
Itse en juo viikolla ollenkaan, paitsi jos olen jossain iltatilaisuudessa jossa tarjoillaan viiniä, konferenssissa, tms.. Perjantaina on kiva ottaa lasi tai pari viiniä juuston kanssa, mutta yleensä en ota alkoholia kahtena iltana peräkkäin. Ei vaan tee mieli.
Kesällä otan mielelläni ykkös-saunaoluen, on minusta raikkaampi kuin vahva olut. Talvella tykkään kyllä belgialaisesta oluesta. N50
Riippuu ihmisestä...jos ei koskaan ole selvinpäin niin aikamoist. Jos tykkää juoda pari kaljaa illalla niin en näe ongelmaa. Paitsi siinä tilanteessa jos on ilta totaalisen pilalla ilman niit paria.
Yli 15-vuotiaat suomalaiset juovat keskimäärin 8,2 litraa 100%:sta alkoholia vuodessa. Se tekee keskimäärin pullon koskenkorvaa per henki absolutistit ja dementit mukaanlukien. Se on siis normaalia. Normaali kun on yleisen synonyymi. Eri asia, onko se kohtuullista tai terveellistä, mutta sitähän aloittaja ei kysynyt.
En juo. Alkoholistit käyttää alkoholia.