Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käytte hammastarkastuksessa?

Vierailija
19.02.2014 |

Kaupungin hammashuolto omassa kaupungissani on katastrofaalisessa tilassa, eikä minulla ole mahdollisuutta hirveän usein yksityiselle. Itse ehkä vielä pärjään, mutta miten teidän nuoret ja nuoret aikuiset? Hehän valitettavasti syövät karkkia ja juovat limuja usein, heillä nyt ei ainakaan ole varaa yksityiselle. Voi miten upeaa kulta-aikaa elettiin hammashuollonkin saralla 80-luvulla!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa käyn yksityisellä. Ikää on 23 ja ikinä ei ole ollut reikiä tms.

Että älähän nyt yleistä. Kyllä sitä karkkia ja muuta voi syödä kunhan pesee hampaat ja käyttää suuvettä + hammaslankaa.

Vierailija
2/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kaunis, valkoinen hymy on mahdollinen ainoastaan hyvätuloisille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko ap liittää tähän vielä yhden lisäkysymyksen, josta meinasin tehdä aloituksen eli edellisen lisäksi, miten usein pesette hampaanne? Kiinnostaa siksi, että tätä palstaa lukiessa olen välillä aihetta sivuavissa keskusteluissa huomannut, etteivät monet nykyäänkään pese hampaitaan päivittäin ja se todella ihmetyttää.

Vierailija
4/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa tarkastuksessa ja kuuden kuukauden välein hygienistillä. Ajan saa vaikka samalle päivälle yksityislääkärille (mitään kunnallista hammashoitoa tai terveyskeskuksia ei ole), lakisääteinen sairasvakuutus kattaa kaiken eli ei maksa mitään.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
5/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 09:28"]Saanko ap liittää tähän vielä yhden lisäkysymyksen, josta meinasin tehdä aloituksen eli edellisen lisäksi, miten usein pesette hampaanne? Kiinnostaa siksi, että tätä palstaa lukiessa olen välillä aihetta sivuavissa keskusteluissa huomannut, etteivät monet nykyäänkään pese hampaitaan päivittäin ja se todella ihmetyttää.

[/quote]

Itse pesen hampaat kaksi kertaa päivässä, aamuin illoin.

Vierailija
6/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella kerran vuodessa suuhygienistillä ja lääkärillä parin vuoden välein. Mulle hyvä aikataulu, ei mitään syytä käydä kerran kuussa missään hygienistillä (aika huono hammaslaatu, jos niin paljon kerää kiveä)

Vierailija
7/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää myös xylitolia purkkana tai pastilleina. Menin tilaamaan aikaa hlääkärille viime vuonna marraskussa niin sanottiin että ens vuoden lokakuussa aikaisintaa. Ei vaikuta olevan reikiä. Tosin kävin viime vuonna kerran kun osa hampaasta lähti pois. Pääsin seuraavana päivänä päivystyksen kautta. Hygienistillä en ole käynyt varmaankaan kahteen vuoteen.

Vierailija
8/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalainen, olen niin kateellinen sulle! Omassa kaupungissani hammaslääkärille pääsee vain jos on selkeästi reikiä. Selkeästi siinä mielessä, että röntgeniä ei oteta, jolloin hampaiden välien reiät paljastuisivat. Eli suuhygienistille pääsee noin 1,5 vuoden välein ja hammaslääkärille jos selkeä reikä/reikiä

Vierailija
9/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 09:36"]

Käyttäkää myös xylitolia purkkana tai pastilleina. Menin tilaamaan aikaa hlääkärille viime vuonna marraskussa niin sanottiin että ens vuoden lokakuussa aikaisintaa. Ei vaikuta olevan reikiä. Tosin kävin viime vuonna kerran kun osa hampaasta lähti pois. Pääsin seuraavana päivänä päivystyksen kautta. Hygienistillä en ole käynyt varmaankaan kahteen vuoteen.

[/quote]Tämä Hgissä

Vierailija
10/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin kerran vuodessa, mutta hammaslääkäri ehdotti, että väliä vois pidentää, kun ei ole ollut reikiä moneen vuoteen, ei myöskään hammaskiveä. Joten viimeksi väli oli melkein kaksi vuotta. Hyvin pääsee hammaslääkärille, kuukauden päähän saa ajan, tosin mulle lähetetään kutsu automaattisesti. Tämä pienellä paikkakunnalla pohjoisempana. Kipupäivystykseen pääsee samana päivänä.

Varmaan hampaitteni kuntoon vaikuttaa vhh-ruokavalio, jota olen noudattanut kuutisen vuotta. Eli kun ei syö sokeria, ei tule juuri reikiäkään. Hoidan hampaitani todella hyvin, mutta silti niihin on aina tullut 1 - 2 reikää vuodessa. Onneksi ei ole nyt ollut yhtään moneen vuoteen.

Vierailija
11/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa on tapana käydä. Tiedän ihmisiä, jotka ei käy käytännössä koskaan. Kivat hammaskivet.

Vierailija
12/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa käyn tarkastuksessa. Käyn yksityisellä. Hampaat pesen vähintään kaksi kertaa päivässä, ainakin aamulla ja illalla.

Vierailija
13/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa yksityisellä, reikiä ei ole koskaan ollut. Olen pienituloinen, mutta käyn silti kerran vuodessa omalla kustannuksella hammastarkastuksessa, gynekologilla ja keuhkolääkärillä. Terveyskeskuksessa otetaan vuosittain laaja verenkuva. Mulla on useita perussairauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi