Hyviä naposteltavia ruokia bileisiin - ehdotuksia?
Eli tilanne on seuraava: epämuodolliset juhlat tulossa, toisin sanoen bileet, joista mahdollisesti tarkoitus jatkaa kuppiloihin.
Haluaisin laittaa tarjolle erilaisia hyviä syötäviä. Jotain helppoa naposteltavaa, joka ei vaadi ruokailuvälineitä - ei kuitenkaan pelkkää sipsiä ja karkkia.
Löytyisikö ehdotuksia? :)
Kommentit (13)
Meillä sitruunalohkot aina olleet suosittuja! Myös kokonaiset pippurit ja wasabitahna ovat lasten herkkua!
itse olen kokenut hyviksi pavut, kukkakaalit, parsakaalit ja punajuuret. varsinkin punajuuret ovat hyviä ja helppoja sorminaposteltavia.
Dippivihannekset on paras ja niistä jää ihanan kevyt ja raikas olo, ei sellainen raskas tunkkainen ähky ja turvotus, niinkuin karkeista esimerkiksi.
Oliiveja
Juustotarjotin
Keksejä
Piirakka
Rypäleitä
Emt
Coctailpiirakoita
Pasteijoita
Suolakeksejä + erilaisia levitteitä
Tacolastuja + kastiketta
Mozzarellatikkuja
Lidlistä saa minikasviskevätkääryleitä, eivätkä ole pahanhintaisia. Dipiksi esim. kermaviili & sweetchili & soija -mix. Nami nami.
dipattavia vihanneksia
nachosipsejä ja itsetehtyä guacamolea sekä salsaa
itsetehtyä, valmiiksi paloiteltua pizzaa tai suolaista piirakkaa
hedelmälautanen juustoilla ja kekseillä
cocktail-piirakoita ja munavoita
poro- tai lohirieskarullia
sushia (voit vaikkaa noutaa ravintolasta lajitelman, jos et osaa/halua tehdä itse)
kuppikakkuja
macaroneja
minikokoisia quiche lorraineja (juustopiiraita)
fetajuusto-pestohyrriä
suklaa- tai juustofonduepata pöytään eri tarjottavilla
Tässä sormisyötävistä kuvia, jos haluaa inspiroitua visuaalisesti:
Vietnamilaisia rullia hyvillä, tuoreilla täytteillä (riisivermiselliä, pilkottuja kasviksia, tuoreita yrttejä, jättikatkaravun pyrstöjä tai jotain muuta proteiinia), jotka näkyy kauniisti riisipaperin läpi. Kala- ja/tai sienipohjainen dippi rullille. Herkullista, eikä vaadi tarjoilua lämpinä.
Helpot jälkkäritarjottavat saa mansikoista, joista osan kastaa tummaan ja osan vaaleaan sulatettuun suklaaseen. Suklaakuorrutuksen kuivuttua asettele mansikat kauniille, esim. hopeanväriselle tarjoiluastialle :)
Itse olen monesti tehnyt biletyyppisiin tarjouluihin pari eri levitettä parille eri leivälle. Leivät normaaliviipaleista puoliksi. Esim:
-1rs maustamatonta tuorejuust
-1rs pippuri/ruohosipulituorejuusto
-majoneesia pari desiä
+kermaviiliä pari lusikallista (ei pakollista)
Sitten täyte puoliksi ja toiseen osaan kinkkua ja toiseen tonnikalaa (tai lohta?)
Muita:
- mini bruchettoja
- kauralastuja
- ravunpyrstöjä
- kasarityylisesti hammastikkuruokaa (nakit, rypäleet, juustot yms)
- lohkoperunoita sweet chilin ja creme freshin kanssa
Tiedän, että keskustelu on vanha, mutta voi olla jollekin vielä ajankohtainen. Paras naposteltava löytyy täältä
Hodareita omavalintaisilla täytteitä. Miniburgereita. Minikokoisia club sandwicheja.
Broileri-, juusto-, katkarapu- tai kinkkupiirakkaa. Suolaisia ja makeita vartaita. Cake popeja eli kakkutikkareita tai mini-cup cakeja. Herkullista iltaa! :)