Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin Posti

Vierailija
03.11.2020 |

Voiko mitenkään estää sitä, että Posti ei uudelleenohjaa lähetystä vapaana olevaan noutopisteeseen? Täällä maalla kun niiden noutopisteiden välimatka on pari-kolme kilometriä.

Tympii kun tätä tapahtuu joka kerta:(

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloittajalla käynyt pieni fiba, ja parin- kolmen kilometrin sijasta pitäisi olla pari- kolmeKYMMENTÄ kilometriä?

Itse olen siirtynyt valtaosin käyttämään muita tavarantoimittajia, Postiin ei voi enää luottaa. Sen liikeideana on saada se niin huonoon jamaan, ettei suomalaisilla olisi enää mitään sitä vastaan, että se myytäisiin ulkomaalaisille kuten sähkönsiirtoverkko ja kaiketi kohta pohjavesikin.

Vierailija
62/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuon Postin kotiinkuljetuksen toimivuus jotenkin paikkakuntakohtainen? Vai liittyykö jotenkin lähetystapaan (lähettäjä ei laita puh.nroa paketin tietoihin tms)?

Monella täälläkin siis kokemus, etteivät tuo kotiin asti, vaikka palvelusta on maksettu.

Omalla kohdalla taas tuo kotiinkuljetus on toiminut moitteetta, nyt korona-aikana tullut tilattua paketteja melkein viikottain. Aina tullut tekstiviestillä ja sähköpostilla ilmoitus tulevasta paketista, ja itse on saanut valita tuontipäivän tai sitten tuon jätä ovelle - vaihtoehdon.

Yhden kerran Posti vei paketin noutopisteeseen, vaikka maksettu kotiinkuljetuksesta (melkein 20e!). Olin tällöin yhteydessä lähettäjään, ja hän selvitti asian Postin kanssa. Ja paketti tuli sitten kotiovelle tuotuna :D Eli vaatikaa ihmiset palvelua, mistä olette maksaneet!

Jatkoa vielä tähän: onko jollakin siis ihan viime aikoina käynyt niin, että Postilta ei tule mitään infoa paketin toimitusajasta tai että ei edes yritettäisi jakaa pakettia? Tai että pitäisi kotona passissa odottaa paketin saapumista koko päivä tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilaako kotiin vai noutopisteeseen, per*eelleen menee vähintään joka toinen kerta.

Paras oli kun kerran postin auto käväisi pihassa ja kaasutti pois, ei siis kuski edes käynyt ovella, ja sitten lähetyksen status muuttui tilaan "ei voitu toimittaa". Vmp

Vierailija
64/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.... Pakko nyt kysyä: Oletko varma että valitsit POSTIN etkä MATKAHUOLTOA? Matkahuollolla tämä on kokemukseni mukaan ollut yleisempää.

T: Ex-Postiukko.

Vierailija
65/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuon Postin kotiinkuljetuksen toimivuus jotenkin paikkakuntakohtainen? Vai liittyykö jotenkin lähetystapaan (lähettäjä ei laita puh.nroa paketin tietoihin tms)?

Monella täälläkin siis kokemus, etteivät tuo kotiin asti, vaikka palvelusta on maksettu.

Omalla kohdalla taas tuo kotiinkuljetus on toiminut moitteetta, nyt korona-aikana tullut tilattua paketteja melkein viikottain. Aina tullut tekstiviestillä ja sähköpostilla ilmoitus tulevasta paketista, ja itse on saanut valita tuontipäivän tai sitten tuon jätä ovelle - vaihtoehdon.

Yhden kerran Posti vei paketin noutopisteeseen, vaikka maksettu kotiinkuljetuksesta (melkein 20e!). Olin tällöin yhteydessä lähettäjään, ja hän selvitti asian Postin kanssa. Ja paketti tuli sitten kotiovelle tuotuna :D Eli vaatikaa ihmiset palvelua, mistä olette maksaneet!

Jatkoa vielä tähän: onko jollakin siis ihan viime aikoina käynyt niin, että Postilta ei tule mitään infoa paketin toimitusajasta tai että ei edes yritettäisi jakaa pakettia? Tai että pitäisi kotona passissa odottaa paketin saapumista koko päivä tms?

Minulla ei kertaakaan ole kesän aikana tullut viestiä että voisi valita aikaa/jätä ovelle. Katson vain seurantaa, silloin kun siellä lukee " kuljetetaan vastaanottajalle", tiedän odottaa.

Tänään se yritti ilmeisesti soittaa, (ensimmäinen kerta tälle kesälle) ja juuri tietenkin silloin kun en ollut puhelimen äärellä. Toi kuitenkin, ihmettelen vain kun tuossa oli väliä alle puoli tuntia, senhän on täytynyt soittaa miltei tuolta meidän oman tien päästä kun on ollut jo tulossa, siinä on vähän myöhäistä sopia aikaa.

Vierailija
66/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinpä edellisen katsomassa omapostista, tästäkään ei tullut mitään ennakkoviestejä:

24.09.2020 07:58

Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle

24.09.2020 14:24

Jakeluajankohta sovittu vastaanottajan kanssa/palveluun kuuluva ennakkosoitto tehty.

Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.

Ja siis minulle ei soitettu, mutta ilmeisesti olisi soitettu pihasta jollen olisi ollut vastassa?

Eli minä katselen vain seurantaa, ja odotan, tuolla kerralla 8-14:24. Millaiset aikaikkunat niissä teidän valintaviesteissänne on?

Vierailija
67/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi ihmiset ei hae pakettejaan parissa päivässä?! No varmaan siksi, että sen sijaan että paketti tulisi 200m päässä olevaan kaupparykelmään jossa kolme pakettiautomaattia, joudun hakemaan paketin 10km päästä toiselta puolelta kaupunkia!

Ja kahdella bussilla saan mennä suuntaansa, ja kolmivuorotyötä tekevänä perheellisenä en voi tältä istumalta lähteä ajelemaan bussilla yhden paketin perässä. Se ajelu kestää aina 2h odotteluineen ja bussin vaihtoineen.

Vierailija
68/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinpä edellisen katsomassa omapostista, tästäkään ei tullut mitään ennakkoviestejä:

24.09.2020 07:58

Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle

Jakeluajankohta sovittu vastaanottajan kanssa/palveluun kuuluva ennakkosoitto tehty.

Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.

Ja siis minulle ei soitettu, mutta ilmeisesti olisi soitettu pihasta jollen olisi ollut vastassa?

Eli minä katselen vain seurantaa, ja odotan, tuolla kerralla 8-14:24. Millaiset aikaikkunat niissä teidän valintaviesteissänne on?

Onpa erikoista, että näin eri tavalla toimivat. Ja epäreilua, koska tuo kotiinkuljetusmaksu ei ole mikään pieni! Voiko tää olla tosiaan siitä kiinni, mitä valintoja lähettäjä tekee? Joku kirjoitti tästä ekalla sivulla siis.

Itse en siis seuraa paketteja tuolta Omapostista ollenkaan. Tulee aina se kyselylinkki tekstiviestillä (ja sähköpostilla), ja sieltä linkistä näkee vapaat tuontiajat (yleensä muutaman päivän päässä ekat vapaat aikaikkunat). Aikaikkuna on toki aika pitkä, tyyliin 14-18 ja 16-21 (en muista tarkkaan, kun en käytä noita). Itse valitsen siis aina vaihtoehdon, että jättävät ovelle ilman kuittausta 1-3 päivän kuluessa.

Vierailija
69/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin olen ihmetellyt, kun ainakin omalla kohdalla on Posti toiminut aina hyvin. Kotiinkuljeutksesta tulee aina joko tuo ennakkoviesti, jossa saa itse päättää toimitusajan tai sitten ovat soittaneet ja sopineet ajan. Noita tilattuja paketteja on tosiaan automaatin täynä ollessa kyllä minullakin päätynyt lähialueelle noudettavaksi, mutta osittain vika kyllä voi olla lähettäjässäkin. Näin ainakin itselläni kävi kahdesti peräkkäin Adlibriksen kanssa - tilasin lähinpään automaattiin postin välityksellä. Ensimmäinen toimitettiin kolmanneksi lähimpään Postin toimipisteeseen suoraan eli ei tullut viestiä, että on toimitettu edelleen lähimpään, vaan vain normaali noudettavissa-ilmoitus. Ensin ajattelin, että Posti töpännyt, mutta sitten seuraava Adlibriksen lähetys tuli DB Schenkerin välityksellä kylläkin siihen K-kauppaan, jonka Postin automaattiin sen olin tilannut, mutta eri kuljetusliikkeen tuomana kassalta noudettavaksi. Eli se töppäilijä ei aina ole Posti, se voi olla myös se lähettäjä, joka täyttää tiedot vajavaisesti tai vähän sinne päin - tai jopa se tilaaja itse. Postia vain on helppo syyttää kaikesta - vähän niinkuin VR:ää raiteiden ongelmista, vaikkei raukoilla ole mitään tekemistä ksikojen kunnon kanssa. Sitten kiukulla vain intetään, että Posti on kakka, vaikka ehkä jopa tajutaan, että se vika voi olla myös muussa, kun ei enää kehdata myöntää, ettei se ehkä ihan niin mennytkään kuin ajattelin.

Vierailija
70/70 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin olen ihmetellyt, kun ainakin omalla kohdalla on Posti toiminut aina hyvin. Kotiinkuljeutksesta tulee aina joko tuo ennakkoviesti, jossa saa itse päättää toimitusajan tai sitten ovat soittaneet ja sopineet ajan. Noita tilattuja paketteja on tosiaan automaatin täynä ollessa kyllä minullakin päätynyt lähialueelle noudettavaksi, mutta osittain vika kyllä voi olla lähettäjässäkin. Näin ainakin itselläni kävi kahdesti peräkkäin Adlibriksen kanssa - tilasin lähinpään automaattiin postin välityksellä. Ensimmäinen toimitettiin kolmanneksi lähimpään Postin toimipisteeseen suoraan eli ei tullut viestiä, että on toimitettu edelleen lähimpään, vaan vain normaali noudettavissa-ilmoitus. Ensin ajattelin, että Posti töpännyt, mutta sitten seuraava Adlibriksen lähetys tuli DB Schenkerin välityksellä kylläkin siihen K-kauppaan, jonka Postin automaattiin sen olin tilannut, mutta eri kuljetusliikkeen tuomana kassalta noudettavaksi. Eli se töppäilijä ei aina ole Posti, se voi olla myös se lähettäjä, joka täyttää tiedot vajavaisesti tai vähän sinne päin - tai jopa se tilaaja itse. Postia vain on helppo syyttää kaikesta - vähän niinkuin VR:ää raiteiden ongelmista, vaikkei raukoilla ole mitään tekemistä ksikojen kunnon kanssa. Sitten kiukulla vain intetään, että Posti on kakka, vaikka ehkä jopa tajutaan, että se vika voi olla myös muussa, kun ei enää kehdata myöntää, ettei se ehkä ihan niin mennytkään kuin ajattelin.

Kirjoitinkin tuossa aiemmin, että olin itse yhteydessä lähettäjään, kun paketti meni noutopisteeseen kotiinkuljetuksen sijaan. Lähettäjälle olin maksanut postimaksun, joten hänen vastuullaan on hoitaa paketti oikealla tavalla Postiin ja selvittää, jos menee väärin.

Kannattaa siis aina nostaa haloo, jos eivät toimita kotiin asti. Alkaa noita verkkokauppojen myyjiä kyllä kiinnostaa, jos jää kaupat tekemättä sen takia, että Posti ei hoida omaa osuuttaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi