Hemmetin Posti
Voiko mitenkään estää sitä, että Posti ei uudelleenohjaa lähetystä vapaana olevaan noutopisteeseen? Täällä maalla kun niiden noutopisteiden välimatka on pari-kolme kilometriä.
Tympii kun tätä tapahtuu joka kerta:(
Kommentit (70)
Mulla on pisimmillään paketti tullut 4km:n sijaan 469km:n päähän. Vähän joutu hieraisemaan silmiä, kun tuli ilmoitus että paketti on noudettavissa Kärsämäen S-marketin pakettiautomaatista. Asun etelä-suomessa.
En tilaa enää mitään automaattiin vaan Postin palvelupisteeseen, just ton hemmetin pakettien ripottelun takia.
Tilaan melko paljon netistä, ja osa nettikaupoistakin saattaa lähettää yhden tilauksen useampana eri pakettina eri varastoilta samaan aikaan. Niitä sitten ajellaan noutamassa pitkin seutukuntaa kun yksi on Lidlissä (jossa en ikinä käy), yksi jonkun lähiön pienessä K-kaupassa joka ei ole minkään reittini varrella tai edes lähellä, yksi S-marketissa, yksi naapurikaupungin Cittarissa jne... Raivostuttavaa!
Kieltämättä hymähdin kanssa tolle AP:n välimatkalle. Mä kävelen sen työmatkana 2x päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa tuotteet jatkossa suoraan kotiin. Ei muuten ole postin vika, etteivät ihmiset hae pakettejaan
Eipä niin, mutta Posti vastaa omasta noutopisteverkostostaan. Niin pakettiautomaattien määrästä/koosta kuin toimipisteiden määrästä. Selkeästi pakettiautomaattien kapasiteetti on monessa kohtaa verkostoa liian pieni ja Posti näkee ilmeisesti pakettimäärien kasvun tilapäisenä, koska ei tee asialle yhtikäs mitään. No onhan se toisaalta totta Postin osalta, eiköhän ne paketit siirry muiden kuljetusliikkeiden kuljetettavaksi huonon palvelukokemuksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa tuotteet jatkossa suoraan kotiin. Ei muuten ole postin vika, etteivät ihmiset hae pakettejaan
Suoraan kotiin :D Et ole tainnut hetkeen käyttää postin "kotiinkuljetusta"?
Saahan sen, jos on valmis maksamaan extraa. "Jälleenlähetys", kun se paketin pitäisi tulla sinne, mihin se on osoitettu:-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niin, mutta Posti vastaa omasta noutopisteverkostostaan. Niin pakettiautomaattien määrästä/koosta kuin toimipisteiden määrästä. Selkeästi pakettiautomaattien kapasiteetti on monessa kohtaa verkostoa liian pieni ja Posti näkee ilmeisesti pakettimäärien kasvun tilapäisenä, koska ei tee asialle yhtikäs mitään. No onhan se toisaalta totta Postin osalta, eiköhän ne paketit siirry muiden kuljetusliikkeiden kuljetettavaksi huonon palvelukokemuksen myötä.
Pakettien tilaajien pitää ryhdistäytyä ja hakea pakettinsa eikä seisottaa niitä palvelupisteen tukkona.
Vierailija kirjoitti:
Postin kotiinkuljetuksen palvelutaso riippuu siitä, millaisen palvelun lähettäjä valitsee. Toisessa et voi, Oma postin kautta lähetystä seurata, vain lähettäjän sivuilta mahdollisesti näkee, että paketti on lähtenyt matkaan. Sitten se paketti saattaakin saapua milloin tahansa. Oma postin kautta seurattavaan tulee ennen toimitusta valittavaksi pvm ja aikaväli milloin toimituksen haluaa.
Kuka enää uskaltaa avata oma posti-sivua? Tai postin sivuja? Näinä hakkeriaikoina... minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin kotiinkuljetuksen palvelutaso riippuu siitä, millaisen palvelun lähettäjä valitsee. Toisessa et voi, Oma postin kautta lähetystä seurata, vain lähettäjän sivuilta mahdollisesti näkee, että paketti on lähtenyt matkaan. Sitten se paketti saattaakin saapua milloin tahansa. Oma postin kautta seurattavaan tulee ennen toimitusta valittavaksi pvm ja aikaväli milloin toimituksen haluaa.
Kuka enää uskaltaa avata oma posti-sivua? Tai postin sivuja? Näinä hakkeriaikoina... minä en.
Paketit ovat tulleet nopeasti. Ei ole ollut mitään tarvetta millekään omapostipalveluille, oman aikatoiveen laittamiselle tai sen seuraamiselle, missä paketti milloinkin liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakettien tilaajien pitää ryhdistäytyä ja hakea pakettinsa eikä seisottaa niitä palvelupisteen tukkona.
Mistä olet saanut päähäsi, että ihmiset eivät hakisi pakettejaan? Itse en ole nähnyt mitään Postin lausuntoa asiasta. Sen sijaan Postin sivuilla lukee tiedotteessa, että valtaosa hakee pakettinsa varsin nopeasti, 1-3 päivässä. Lisäksi Posti on kommentoinut pakettivolyymien kasvaneen merkittävästi.
No en se nyt parempi noutaa vaikka 20km:n päästä, kuin lähteä hakemaan paketti itse esim. Saksasta. Miettikääpä sitä tilannetta jos postia ei olisi. Itävallassa pitää laskut maksaa edelleen jokaisen laskuttavan firman omien nettisivujen kautta kun niilä ei ole nettipankkia. Voit tietty mennä pankkiin tai ko. firmaan maksamaan laskun suoraan tiskille.
Posti voi myös siirtää paketin pois tietystä pakettiautomaatista toiseen ihan mielivaltaisesti, vaikka noutoaika olisi vielä voimassa. Kerran myöhästyin tunnilla, koodi toimi vielä oveen, mutta laatikko oli tyhjä. Soitin postiin niin kuljettaja oli sitten päättänyt siirtää paketin.
Kotiinkuljetukset vasta hankalia ovatkin ja menee tuntikaupalla aikaa paketin odotteluun, kun ajat ovat tyyliin 17-21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että ihmiset eivät hakisi pakettejaan? Itse en ole nähnyt mitään Postin lausuntoa asiasta. Sen sijaan Postin sivuilla lukee tiedotteessa, että valtaosa hakee pakettinsa varsin nopeasti, 1-3 päivässä. Lisäksi Posti on kommentoinut pakettivolyymien kasvaneen merkittävästi.
Omalla kylällä paketit noudetaan R-kioskista. Jos suuri osa pitää pakettejaan siellä kolme päivää, uudet paketit eivät mahdu. Pari viikkoa sitten näin siellä kaupan puolella talvirenkaat, jotka odottivat hakijaa. Eikö noin isot jutut kannattaisi tilata kotiinkuljetuksella etenkin kun tilaaja todennäköisesti tietää, että tilat ovat rajalliset. Vai oliko käynyt niin, ettei renkaat olleet mahtuneet lähimmän toimipisteen pakettiautomaattiin...
Tilanahtautta aiheuttaa myös se, että jotkut tykkäävät tilata, mutta jättävät paketit noutamatta. Paketteja pitää säilyttää viikon verran odottelemassa. Ihan tuoreita lukuja en löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o. Paitsi että joskus nämäkin viedään kysymättä ihan mihin tahansa toimipisteeseen.
Joskus taas tulee tekstiviestillä kysely, että koska voisi tuoda. Tällöin toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pisimmillään paketti tullut 4km:n sijaan 469km:n päähän. Vähän joutu hieraisemaan silmiä, kun tuli ilmoitus että paketti on noudettavissa Kärsämäen S-marketin pakettiautomaatista. Asun etelä-suomessa.
Mulla tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus. Asun Tampereella, pakettini on ihan tässä parin kuukauden sisään ollut haettavissa Turusta tai Ilmajoelta. Lisäksi sen jälkeen ihan vastakkaiselta puolelta kaupunkia kuin missä itse asun. Aina on kyse "inhimillisestä erehdyksestä". No ei siinä muuten mitään, mutta kun joudun soittamaan Postin "asiakaspalveluun", niin siitä tulee melkoinen lasku jo sen alunperikin kalliin paketin lisäksi.
Onneksi yhä useammissa kaupoissa saa valita Matkahuollon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sen, jos on valmis maksamaan extraa. "Jälleenlähetys", kun se paketin pitäisi tulla sinne, mihin se on osoitettu:-(
No kun saisi edes tuolla tavalla, mutta minulle ei ole tarjottu edes tuota.
Siinä sitten vaan taksilla hakemaan pakettia, jonka typeränä kuvittelin saapuvan edes johonkin näistä kolmesta lähellä olevasta noutopisteestä.
Paketit tilattava ja lähetettävä muiden yritysten kautta, jos suinkin mahdollista. Esim. Matkahuolto toimii mielestäni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä hymähdin kanssa tolle AP:n välimatkalle. Mä kävelen sen työmatkana 2x päivässä.
Ja minä hymähdän mielikuvalle sinusta kävelemässä 1mx1mx1m paketin kanssa työmatkaasi.
T. autoton ja ilman joukkoliikennettä
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kesän aikana tilannut muutamia paketteja kotiinkuljetuksella, eikä yhdestäkään ole tullut mahdollisuutta valita toimitusaikaa, eivätkä ole soittaneet. Omapostissa kyllä näkyvät kaikki, en ole koskaan törmännyt sellaiseen jonka posti kuljettaisi mutta ei voisi seurata postin sivuilla.
Juuri tänään odottelen, taas päivän. En saanut edes lähettäjältä ilmoitusta että on lähetetty ja piti tulla jonkun muun toimittamana.
Menin muusta syystä eilen omapostiin, ja huomasin että se on tulossa kotiinkuljetuksella tänään.
Katsotaanpa soittaako, vai törähtääkö vain ovelle jossain vaiheessa 8-16 välillä.
Niin ja ei ap ongelmakaan ole postin vika.