Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vanhuus ja keski-ikä

Vierailija
18.02.2014 |

Minkä ikäistä lapsi voi mielestänne kutsua vanhukseksi? Lapseni 4-vee mietti onko 72-v valkotukkainen pappa vanhus ja mummu sanoi, että ei ole. Äitini mielestä ainakin alle 70 vuotiaat ovat vielä keski-ikäisiä. Itse melkein nelikymppisenä tunnen kyllä jo olevani keski-ikäinen, nuoruus on jo mennyt. Vai olenko yhä nuori aikuinen? Mutta miksi kutsua henkilöitä jotka ovat hieman alle tai hieman yli 70? Kypsään ikään ehtineitä? Yritin etsiä määritelmiä sanoille vanhus ja keski-ikä, mutta sellaisia ei näytä missään olevan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihmisiä ei tarvitse luokitella mihinkään lokeroihin, vaan heitä puhutellaan nimillä. Sukulaisia voi puhutella tyyliin Anna-täti tai Jesper-eno. Mummot ja ukit ovat sitten mummoja ja ukkeja.

Työpaikallani on erittäin hyvännäköinen 59v nainen, nuorekas ja sporttinen. Toinen on 47v tupakoiva ja näyttää harmaalta avokadolta.

Vierailija
2/5 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä päättyy 60:een. Sen jälkeen alkaa uusien määritelmien mukaan SENIORI-IKÄ, jota kestää siihen asti kun ikääntynyt ihminen kokee itse itsensä senioriksi ennemmin kuin vanhukseksi. Tällainen on 82-vuotias äitini, joka käy kaukolomilla 2 krt vuodessa, harrastaa teatteria, opiskelee avoimessa yliopistossa ja liikkuu aktiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka älyniekka siellä sanoo että 60-vuotias on vanhus.Oliko se provokaatiota.Moni senikäinen ja vanhempikin on vielä töissä,ja 50-kymppiset kuuluu keski-ikäisiin.Seniori-ikä alkaisi mielestäni kun jää töistä,n.65-68.Kaikkihan eivät jää käytännössä koskaan,esim.taiteilijat.Vanhus on hirveä nimitys,mutta kai se sopii hoivaa tarvitsevalle ja tai reilusti yli 80-vuotiaalle.Mutta ei heillekään kaikille.

Vierailija
4/5 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 60v on jo vanhus. Viisikymppinen jo vanha mutta ei vielä vanhuskaan.

Vierailija
5/5 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kuullu kyllä määritelmiä, muistelen jopa lukeneeni jostain..Keski-ikä tais olla noin 35-59 ja siitä eteenpäin vanhuutta..