Nyt olisi ollut herkullinen tilaisuus naureskella exän naiselle, mutta..
He erosivat. Yhteinen lapsensa on vielä aivan pieni. Minun lapseni isä hylkäsi pojan hänen ollessaan myös aivan pieni. Yritin sitkeästi saada isää pitämään yhteyttä lapseensa, mutta tuloksetta. Päinvastoin, uusi nainen inhosi minua ja lastani. He tehtailivat minusta lastensuojeluilmoituksia, vaativat ettei elareita pitäisi maksaa lainkaan, eivät antaneet lapseni tavata heidän lastaan ja vaikka mitä. Lopulta luovutin, eikä heistä kuulunut enää vuosiin mitään. Kunnes nyt naiselta tuli viesti jossa hän pahoitteli kaikkea ja kertoo olevansa nyt samassa tilanteessa kuin itse olin. Lastemme isällä on taas uusi nainen. Olen saanut pitkiä viestejä. Ilmeisesi exäni ex yrittää saada minusta nyt jotain ymmärtäjää. Vastasin kyllä ystävällisesti takaisin. Tämä siksi, että olen päässyt asian yli, eikä minulla ole kumpaakaan kohtaan vihan tai katkeruuden tunteita. Tämä ex taistelee nyt samojen tunteiden ja asioiden kanssa kun itse aikoinani. Heidän lapsensa käy kovasti sääliksi. Tämä nainen olisi halukas kanssani enempäänkin kanssakäymiseen, itse en tiedä miten suhtautuisin asiaan.
Mitä itse tekisit? Tai onko jopa ollut vastaavaa tilannetta?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 22:03"]
He erosivat. Yhteinen lapsensa on vielä aivan pieni. Minun lapseni isä hylkäsi pojan hänen ollessaan myös aivan pieni. Yritin sitkeästi saada isää pitämään yhteyttä lapseensa, mutta tuloksetta. Päinvastoin, uusi nainen inhosi minua ja lastani. He tehtailivat minusta lastensuojeluilmoituksia, vaativat ettei elareita pitäisi maksaa lainkaan, eivät antaneet lapseni tavata heidän lastaan ja vaikka mitä. Lopulta luovutin, eikä heistä kuulunut enää vuosiin mitään. Kunnes nyt naiselta tuli viesti jossa hän pahoitteli kaikkea ja kertoo olevansa nyt samassa tilanteessa kuin itse olin. Lastemme isällä on taas uusi nainen. Olen saanut pitkiä viestejä. Ilmeisesi exäni ex yrittää saada minusta nyt jotain ymmärtäjää. Vastasin kyllä ystävällisesti takaisin. Tämä siksi, että olen päässyt asian yli, eikä minulla ole kumpaakaan kohtaan vihan tai katkeruuden tunteita. Tämä ex taistelee nyt samojen tunteiden ja asioiden kanssa kun itse aikoinani. Heidän lapsensa käy kovasti sääliksi. Tämä nainen olisi halukas kanssani enempäänkin kanssakäymiseen, itse en tiedä miten suhtautuisin asiaan.
Mitä itse tekisit? Tai onko jopa ollut vastaavaa tilannetta?
[/quote]
Olen ollut, samantyyppisessä. Emme ole juurikaan tekemisissä, mutta välimme ovat kuitenkin hyvät. Lapset ovat tekemisissä. Elämässä kaikki tekevät virheitä. On vaikeaa ymmärtää tilannetta jossa itse ei ole ollut. Jokainen olemme myös oman menneisyytemme armoilla siinä mielessä, että jos esimerkiksi et itse ole saanut osaksesi juurikaan rakkautta tai anteeksiantoa, on vaikeaa ymmärtää sitä toisellekaan antaa. Minusta sulla on hieno hetki osoittaa myötätuntoa ja anteeksiantoa. Viha, katkeruus, vahingonilo vahingoittavat myös sinua. Kannattaa olla avoin. Ja pitää myös rajat. Hän taitaa tosiaan olla melkoisen anteeksipyynnön velkaa sulle ja myös lapsellesi. Jospa sinä voit olla hänen tukenaan kun hän nyt joutuu kipeästi kasvamaan? On sitten jatkossa yksi paha ihminen ja yksi kärsivä lapsi vähemmän, vähintään. Ja se on jo paljon se. Puhumattakaan siitä, mitä itse saat siitä kun oikeasti annat anteeksi.
Miksipä ette tutustuisi onhan lapset sisarpuolia. Miksikään terapeutuksi ei tarvitse ryhtyä. Toki voit sanoa että aikansa ottaa mutta yli siitä pääsee.
Kasvunpaikka ihmisinä teille aikuisille naisille.
En olisi missään yhteydessä. Anna hoitaa omat sotkunsa. Ei teidän lapsista tarviste tulla ystäviä vaikka sisaruksia ovatkin, täyssisaruksia kun on sama isä. Minulla on veli jota en tunne, olen tyytyväinen siitä etteivät vanhempani kumpikaan halunneet tehdä elämästäni monimutkaista. Olen itsekin eronnut nykyään mutta eksäni ei pysty lapsia enää tekemään vasektomian takia, samoin nyksäni, eikä hänellä ole lapsia aiemmistakaan suhteista.
Olisin kohtelias naista kohtaan. Pitäisin sen verran yhteyttä, että sisaruksilla olisi mahdollisuus tutustua toisiinsa. Voisiko syntyä ystävyys tuon naisen kanssa? Mahdollista, mutta epätodennäköistä. Jotkut ihmiset ovat ilkeitä ja kylmiä muita kohtaan silloin, kun heillä itsellään menee hyvin. Kun heillä menee huonosti ja he tarvitsevat ystävää, he hakevat itselleen ymmärtäjää. Nainen voi olla juuri tuollainen - hyväksikäyttäjä ja/tai muutoin ilkimys. Hän on ollut sinua kohtaan törkeä. Anna anteeksi, mutta älä päästä lähelle.
Ne mitään täyssisaruksia ole jos ei ole kuin yksi sama vanhempi ;)
Vanhanaikaista huuhaata selittää, että ne on täyssisaruksia jos on sama isä mutta eri äiti.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 22:14"]
Pidä asiallisen ystävälliset välit naiseen, jotta sisaruspuolet voivat tutustua sinuun. Miksikään tukihenkilöksi sinun ei tarvitse ryhtyä.
[/quote] korjaan: sisaruspuolet voisivat tutustua TOISIINSA