Mitä te muut ostatte isänpäivälahjaksi eläkkeellä oleville, vakavaraisille isillenne, jotka eivät ole niin tavaran perään?
Mä ajattelin leipoa Sacher-kakun. Mietin, että jos ostaisinkin kukkia, enkä lahjaa ollenkaan. Entä te muut?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkää makeisista joten varmaan vien fazerin sinisen ja kortin.
Oikein kaksi euroa uhraat isäsi lahjaan.
Paljonko siihen pitäisi uhrata? Isäni ei ole ostanut minulle syntymäpäivälahjoja sen jälkeen kun täytin 18, eikä joululahjoja. Hänellä on hyvät tulot ja kaikki hän itselleen ostaa mitä kokee tarvitsevansa. Mielestäni tässä on se muistaminen pääasiana, Fazerin sininen on lahja josta hän nauttii ja josta ei tule turhaa krääsää ja lasten tekemä kortti on varmasti kivampi lahja kun joku kallis kylpytakki jota hän ei ehkä käyttäisi. Miksi lahja on sinusta parempi mitä enemmän se maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkää makeisista joten varmaan vien fazerin sinisen ja kortin.
Oikein kaksi euroa uhraat isäsi lahjaan.
No mut toihan on oikein hyvä lahja, itsekin äitinä tykkäisin moisesta. Saisin jotain mistä tykkään, enkä turhaa tavaraa:)
Kaikille, jotka tyrmäävät koronan vuoksi isän tapaamisen: voihan sitä tavata vaikka kävelylenkin merkeissä, ennustettiin hyvää ilmaakin, niin jos haluaa voi ottaa kahvit mukaan termospullossa.
Vie ABC:lle isänpäivälounaalle. Se vasta on Kokemus isolla K:lla.
En osta, vaan teen. Ostetuista isä marmattaa, että hän ei mitään tarvitse. Mutta itse tehtyjä arvostaa. Villasukat, pipo, sytykeruusut ja sen sellaiset on mieluisia olleet. Ai mutta on yksi, jonka saa ostaa: hopeasukat.
On aina viety kirja lahjaksi isäinpäivänä.
Nytkin viedään yksi syksyn uutuuskirjoista.
Isä lukee paljon ja pitää poliittisten muistelmien lukemisesta ja historiallisista elämänkerroista.
Innoissaan jo odottelee, että pääsee isänpäivän iltana uppoutumaan uuteen kirjaan.
Ja kyllä käydään kakkukahveilla, seudullamme ei ole koronaa.
Ja isä ostaa aina valmiin kakun leipomosta juhlapäiväksi, kun on itsekin herkkuu.
Hän elää leskenä yksin joten kakunleipojaa ei kotona ole.
Mun isä tykkää konjakista ja viskistä, olen ostanut pullon jompaakumpaa. Lahjaksi olen hankkinut jotain laadukkaampaa, ollaan ostettu siskon kanssa yhdessä. Satasella saa jo oikeasti hyvää, eikä itse raskisi niin paljon laittaa yhteen pulloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkauksen raaputusarvat ovat hyvä lahja.
Minusta ei ole. Meillä kaikki saa joka hemmetin joulu kahdellakympillä arpoja eikä niistä koskaan voita mitään. Lapset pettyy ja olisivat varmasti enempi mielissään kun saisivat vaikka sen 20 e kirjekuoressa. Lahjanantajalla menee satanen kankkulan kaivoon pelkästään meidän perheen osalta.
Mutta joo, isälleni leivon jotakin, siitä hän tykkää.
Näinhän se on että yleensä raaputusarvassa ei voittoa ole. Mutta välillä kuitenkin on ja silloin se on erittäin miellyttävä yllätys. Muutamia vuosia sitten papan isänpäiväarvassa oli 500 euroa.
Ei se OSTAMINEN ole se isänpäivän juttu..
En mitään. Eipä ole hänkään omia juhlapäiviäni muistanut vuosikausiin.
hohhoijaa kirjoitti:
Mutta äitienpäivänä pitää toki olla timanttikoruja ja Rooman-matkoja. Näinhän se menee aina.
Ei lahja ole niin merkityksellinen. Vaan huomioiminen. Tapaaminen, halaus, kahvit, yhdessäolo, välittämisen tunne. Tosin ei kai kortti, sukat ja suklaalevy haitaksikaan ole?
Se korttikin säilyy seuraavat 12 kk isän jääkaapin ovessa...
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa kirjoitti:
Mutta äitienpäivänä pitää toki olla timanttikoruja ja Rooman-matkoja. Näinhän se menee aina.
Miten niin? Äitienpäivänä parasta on aamukahvit, kukat ja lasten tekemät kortit.
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa kirjoitti:
hehhe, misogyyni iskee.. ei ole ihmekään ettet saa minkään sortin lahjoja..
Joulukalenteri esim. lempisuklaamerkiltä, teekalenteri, kahvikalenteri tai kokoa vaikka itse herkuista, joista tiedät isän tykkäävän. Omalle isälleni vien Lindtin kalenterin. On sellainen suklaansyöjä, että syö kahvin kanssa palan tai pari. Näin saa nautiskella sen yhden suklaan rauhassa kahvin kanssa useana päivänä.
Kortti ja paketti lempikarkkeja tai keksejä. Tärkeintä on muistaa jotenkin hänelle mieluisasti.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Eipä ole hänkään omia juhlapäiviäni muistanut vuosikausiin.
Mitä nyt on elättänyt ja kasvattanut typerän ja leveän perseesi.
Sä taas taidat olla lukutaidoton. Mä en kysynyt, mitä ostaisin lahjaksi isälleni, vaan kysyin, mitä muut ostavat. Kun nyt et sattunut sitä avausta lukemaan, niin kerron, mitä siinä luki: aion leipoa isälle Sacher-kakun (eli tässä on sitä sun ehdottamaa erityisherkkua) ja viedä kukkia. Isäni ei juo alkoholia, joten sitä en vie.
Mitä jos ensin lukisit ja vaikka vielä kysyisit, ennen kuin lietsot itsesi raivoon?
Ap