Mitä te muut ostatte isänpäivälahjaksi eläkkeellä oleville, vakavaraisille isillenne, jotka eivät ole niin tavaran perään?
Mä ajattelin leipoa Sacher-kakun. Mietin, että jos ostaisinkin kukkia, enkä lahjaa ollenkaan. Entä te muut?
Kommentit (77)
Mun isällä oli tapana kertoa hyvissäajoin mitä tarvii. Kylpytakki, peitto, reinot jne.
Sitten kun kuoli, vuosien joulu-ja isäinpäivälahjat löytyi kaapista avaamattomana ja oli käyttänyt vanhoja risoja vastaavia loppuun asti.
Lahjoitettiin siskojen kanssa kimpassa John Nurmisen säätiölle, ja valkkasin vuodeksi "pelastetun" pläntin mökin edustalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Eipä ole hänkään omia juhlapäiviäni muistanut vuosikausiin.
Mitä nyt on elättänyt ja kasvattanut typerän ja leveän perseesi.
Onpa itkupotkuraivaripäivä tänään 😂
Punk cd/lp ja 6-pack brittiolutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuskin on elättänyt, jos ei isänäkään ollut.... ehkä isä on kaltaisesi leveäperseinen luuseri ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa itkupotkuraivaripäivä tänään 😂
Pari tölsyy halvinta bissee vois rauhottaa? Tuttipullosta
Lahjakortti hierontaan/jalkahoitoon. Kaverini isä, 75v, meni tyytyväisenä kasvohoitoon kun sai lahjakortin ja ompa käynyt ainakin kerran sen jälkeen ihan oma-aloitteisestikin siellä! Ihana.
Jos mennään isän luo syömään, on syytä myös mennä auttamaan (äitiä!?) siinä ruoanlaitossa ja muussakin. Aikamoinen ylirasitus äidille, jos porukkaa lappaa perheineen valmiiseen pöytään. Kaikilla pitää olla kivaa ja yhteinen vastuu.
Me viedään perinteisesti isä metsäretkelle vähän paremmin eväin. Joka vuosi on tehty sama jo 15 vuoden ajan, säästä riippumatta. Valitaan sellainen paikka, jossa pääsee katoksen alle tekemään nuotion, jos kovin huono sää. Tätä odottaa isä ja koko perhe jo kovasti, vaikka lapsetkin jo lähes aikuisia.
Yleensä leivon jotain tiettyä mistä tiedän hänen tykkäävän ja maalaan jonkun kuvan. Ihan kuin olisin 13 :D
Isä tykkää kakuista (ja on muutenkin makean ystävä), joten leivon hänelle sellaisen.
Pienet kuvataulut lapsenlapsista ja mennään kahville. Lasten isää ei isänpäivä kiinnosta, joten vietämme sen kokonaan isovanhempien luona.
Vien jonkin pehmeän paketin. Aiemmin ostin usein kirjan, isä politiikkaa ja yhteiskunnallisia asioita aktiivisesti seuraavana ja historiasta kiinnostuneena luki mielellään, mutta nyt on jo niin iäkäs, ettei enää niin jaksa lukea kirjoja. Pehmeä paketti (neule, pyjama tms.) on kuitenkin mieluinen.
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa kirjoitti:
Ei se OSTAMINEN ole se isänpäivän juttu..
Mutta äitienpäivänä pitää toki olla timanttikoruja ja Rooman-matkoja. Näinhän se menee aina.
Meidän perheessä on tapana, että puolisot hemmottelevat toisiaan isän- ja äitienpäivinä. Ei toki timanttikoruilla tai ulkomaanmatkoilla, mutta omalle miehelleni olen ostanut esimerkiksi 10 kerran hierontalahjakortin, ollaan käyty teatterissa ja ulkona syömässä sen jälkeen, olen hankkinut kukkia, jotain laadukasta alkoholia ja tehnyt oikein hyvän pihvi-illallisen jne. Mieheltä minä olen puolestani saanut äitienpäivänä kampaamolahjakortin, kalevalakorun, teatterin ja illallisen ja käytiinpä kerran kylpylässä viikonloppu viettämässä.
Aikuiset lapsemme muistavat meitä pienimuotoisemmin ja käytännöllisemmillä lahjoilla. Minä esimerkiksi sain lapsilta rikkaimurin viime äitienpäivänä. Miehelle ovat hankkineet teräksisen paistinpannun nyt. Eikä joka vuosi välttämättä olla kukaan edes hankittu mitään lahjoja, jos on ollut esimerkiksi taloudellisesti tiukempaa. Minusta tuntuisi kummalliselta saada joku timanttikoru tai matka lahjaksi lapsiltani. Puolisolta tuollaiset jutut tuntuvat luontevammilta lahjoilta.
Oma isäni on valitettavasti jo kuollut, mutta hän arvosti kovasti käytännönläheisiä lahjoja. Esim vaikka se lahjakortti autopesulaan ja sipsipussi olisi ollut hänelle tosi mieluisa lahja. Lienenkö minä sitten isääni tullut, kun tykkään itsekin käytännöllisistä lahjoista. Paras joululahja ikinä tuli kolme vuotta sitten lapsilta ja mieheltä yhteisenä: kuivausrumpu!
Pullo Punkkua ja pieni pullo laatukonjakkia.
Ei ole koskaan ollut isää elämässäni eli ei myöskään ole lahjottu. Isäpuoli oli, mutta velipuoli hoiti hänen lahjomisensa. Nyt kun tiedän, kuka isäni oli ja missä hänen hautansa on, voisin tietenkin viedä kynttilän, mutta olkoon.