Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi juma. hoitaja anto vehnäallergiselle MANNAPUUROO!

Vierailija
25.07.2006 |

aikuinen ihminen! eikö ihmiset ny tota tajuu. se selitti vaan et eihän se mitään vehnää oo ku mannaa.... hei haloo.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olettaa että kaikki tietää kaiken vaan myös itse kertoa.

Vierailija
2/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmiset, jotka eivät ole allergioiden kanssa olleet tekemisissä, eivät voi kaikkea tietää ja ymmrtää, mitä alergisten vanhemmat.

Itsekään en tajunnut että manna on vehnää, ennen kuin oma muksu sairastui allergiaan... (Tyhmä siis ;) )

Vierailija
4/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti vanhemman pitää myös olla aktiivinen ja kertoa!

Vierailija
5/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten se että soijakastikkeessa on vehnää, ihan siltä varalta että hoitaja saa päähänsä laittaa sitä johonkin ruokaan ja tarjota vehnäallergiselle? Tai että maitoallergiselle lapselle ei saa antaa sämpylää joka on tehty maitoon keitettyyn puuroon, tai että Hyla ei ole sama asia kuin maidoton?

Vierailija
6/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita listat hoitajille niin ei tule tommosia mokia.

Ei kaikkea oikeasti voi tietää tai osata yhdistää oikeaan asiaan.

Allergisten lasten vanhemmat on supertarkkoja noissa asioissa, mutta muut ihmiset ei välttämättä ole yhtä valveutuneita.

Vierailija
7/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitä uusavuttomat voi tietää, että pulla on tehty vehnästä..

Vierailija
8/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitempi allergia oppimäärä?

Tuskin juuri missään koulussa kerrotaan, että manna on vehnää. Allergiakurssit on sitten asia erikseen.

Vierailija
9/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin vaikeaa?

Vierailija
10/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitempi allergia oppimäärä?

Tuskin juuri missään koulussa kerrotaan, että manna on vehnää. Allergiakurssit on sitten asia erikseen.

Musta on ihan käsittämätöntä, ettei joku muka tiedä!

Vierailija
11/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on lueteltu, missä kaikissa on vehnää. Samaten näyttää olevan, missä kaikessa on ruista, ohraa, kauraa. Ja maidosta löytyy samanlaisia listoja. Kannattasko viedä joku sellanen lista. Ja muutenkin kertoa, mitä lapsi ei voi syödä/voi syödä.

Vierailija
12/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei muut ymmärrä näitä allergia juttuja ellei niitä heille rautalangasta väännä! Itse olen törmännyt useasti siihen, että kun olen kysynyt onko tuote täysin maidoton, niin on vastattu, juu on tää laktoositonta...!!! Juupa juu, sitten sitä saa selittää, että ei se laktoositon tarkoita että on maidotonta vaan että maidosta on poistettu laktoosi. Ja samoin että kai sitä voita voi antaa... niinpä niin, mistähän se voi on peräisin!!! Ettei ois lehmästä!

Nyt teet hoitajalle niin tarkat ohjeet kuin pystyt! Esim. että vehnä on kielletty, samoin manna, speltti, vehnätärkkelys jne. Ja vielä selität asian päälle. Ja sanot että jos hoitaja on epävarma jostain niin KYSYY ensin sinulta! Ettei tule enää näitä vahinkoaltistuksia.

Toivottavasti lapsesi oireet pian helpottavat!

Vierailija
13/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja kyllä sanoi että lukee kaikki tuoteselosteetkin mut en tajua miksei tajunnu tota mannajuttuu.

on kyllä pahoillaan ja ihmetteli miksei kukaan ole koskaan kertonut että manna ei ole vilja vaan vehnää.... pöljä. meille kyllä kerrottiin koulussa viljoista aika tarkasti...

Vierailija
14/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vehnä sitten ole vilja?? Ja luuliko hoitaja siis että on olemassa joku vilja nimeltä manna?

Vierailija
15/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ymmärränkin harmisi.

Ehkä olisi aiheellista päivittää allergialista ja käydä se yksityiskohtaisesti läpi.

En minäkään tiennyt, että soijakastikkeessa on vehnää.

t. lto

Vierailija
16/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koulutettu hoitaja enkä tällä hetkellä mikään muukaan hoitaja, mutta kun minulla oli allerginen hoitolapsi, niin otin kyllä tarkkaan selville, mitä hänelle saa antaa ja mitä ei. Ihan uskomatonta tietämättömyyttä osoitti esim. kauppamme myyjä, kun kysyin maitoallergiselle lapselle sopivaa herkkupalasta (kun muutkin saivat), niin hän ehdotti viinereitä, mutta ei sitten kuitenkaan tiennyt, mihin rasvaan ne on tehty. Ja aina vain puhui hylasta, vaikka sanoin, että lapsi on maidolle allerginen.

Vierailija
17/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toki luulet olevasi niin täydellinen että sulle ei virheita tapahdu... Ja luuletko että päiväkodissa ei tapahdu mokia?

Vierailija
18/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ruis, kaura, ohra, vehnä! voi jumalauta, anteeks kiroilu mut ihmisten uusavuttomuus on jo naurettavaa. no onneks ei tullut kuin kutinaa ja läiskät, mut läiskät talttui hydrokortisonilla nopeesti. vielä vähän kutisee mut laantumaan päin. aluks olin vihainen kuin ampiainen, nyt jo vähän naurattaa. pullamössösukupolvi, mitä ne (eli mekin) on koulussa tehneet?

Vierailija
19/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kerran työharjoittelussa eräässä ryhmäperhepäiväkodissa ja lapsille oli välipalaksi joulutorttua. Yksi hoitaja antoi sen tortun vehnäallergiselle lapselle ja lapsi alkoi syödä sitä. Kun huomautin hoitajalle asiasta niin hän tokaisi vaan että " no, ei noin vähäinen haittaa" . Minä sanoin hoitajalle että minä vaihdan sen ja annan lapselle ohrarieskaa, niin melkein sota meinasi syttyä kun olin kuulemma hyppinyt hoitajan nenille.

Vierailija
20/33 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu kaikille meistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi