Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saa 3 vuotiaan syönnit kuriin?

Vierailija
25.07.2006 |

Mun 3v tyttö on samanpainoinen kuin kohta 6v täyttävä isoveljensä (molemmat painaa 19kg). Tyttö syö koko ajan jotain, ruoka-ajat on säännölliset ja hän syö ihan hyvin, mutta kun en ole jääkaapin tai pakastimen vieressä vahtimassa niin hän hakee koko ajan jotain syötävää. Mitä tekisin sen kanssa?

Ruoka jota syödään on terveellistä ja tavallista kotiruokaa, aika vähärasvaistakin kun itse laihdutan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että jääkaappi ja pakastin lukkoon ettei lapsukainen sinne itse pääse. Tai esim. teippaa kiinni korkealta ettei saa ovia auki. Miksi lapsi saa itse hakea ruokaa kaapista? Meillä lapset kysyvät aina ennenkuin mitään ruokaa/herkkua ottavat.

Vierailija
2/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun 3v tyttö on samanpainoinen kuin kohta 6v täyttävä isoveljensä (molemmat painaa 19kg). Tyttö syö koko ajan jotain, ruoka-ajat on säännölliset ja hän syö ihan hyvin, mutta kun en ole jääkaapin tai pakastimen vieressä vahtimassa niin hän hakee koko ajan jotain syötävää. Mitä tekisin sen kanssa?

Ruoka jota syödään on terveellistä ja tavallista kotiruokaa, aika vähärasvaistakin kun itse laihdutan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemmat vielä määräävät 3-vuotiaan syömisistä. On vaikea uskoa, että hän itsekseen käy jääkaapilla vähän väliä.. etkö muka huomaa sitä?

Ja jos/kun sellaista huomaat, niin sitten vaan tiukka kielto.

Ei noin pienen kuulu vielä ottaa vastuuta syömisistään.. voi elämä..

Vierailija
4/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo paino (19kg) sitten ok tuolle 3 vuotiaalle, hän on 107cm pitkä.

Vertaan varmaan liikaa tuohon esikoiseen joka on pitkä ja hoikka :/

t. ap

Vierailija
5/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos on koko ajan nälkä...

Suurin ongelma tänä päivänä on, että syödään ns. kevyttä (=hiilaripitoista) ruokaa, joka aiheuttaa just sen, että näläntunne on koko ajan (verensokerin heittelyiden vuoksi)

Kokeilepa antaa lapsille KUNNON ruokaa eli älä vältä rasvoja, mutta pidä leivät, murot, pullat kokonaan pannassa (ruisleipää voi jonkin verran antaa) ja kohtuudella pastaa ja riisiä. Anna tarpeeksi proteiinipitoista ruokaa ja rasvaa.

Kyllä alkaa nälkä ja naposteluvimma pysyä kurissa.

Kannattais muuten kokeilla itsesikin, jos laihdutat... nyt huijaat vaan itseäsi ns. kevyttuotteilla.

Vierailija
6/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen samaa mieltä ed. kirjoittajan kanssa, että napostelutarve on hälyttävä viesti.

Opeta lapsi syömään kunnon ruokaa riittävästi ja pitämään väli ruokailuissa, ettei opi jo pienestä pitäen syömään pitkin päivää.

Vierailija
7/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei tiedosta kylläisyyttä vaan syö itsensä vaikka halki. Vai tunnistaako milloin on masu täynnä?

Parempi varmaan lukita se jääkaappi ja muutkin naposteltavat laittaa sellaiseen paikkaan ettei lapsi omineen mene syömään. Minusta tuo paino kuulostaa melkoiselta, mutta oma lapseni onkin alipainoinen.

Vierailija
8/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino meni keskikäyrää ja pituus -1 käyrää.

Mielestäni teillä on aika isokokoinen 3-vuotias.

Vierailija
9/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on isokokoinen, hän on serkkunsa 5v kanssa saman pituinen, mutta pari kiloa kevyempi.

Lapsi kyllä tietää milloin on kylläinen, lopettaa syönnin ja sanoo ettei jaksa enää.

Olen kokeillut myös sitä että laitan omenaa, kurkkua yms. kuppiin ja hän saa ottaa jos nälkä tulee.

Tuo minua huolestuttaa että jos paino alkaa nousemaan kovasti niin sitten se on vaikeampaa saada kuriin (itse olen ollut ylipainoinen lapsesta saakka ja tuntuu välillä mahdottomalta saada painoa pois).

Kiitos asiallisista vinkeistä, otan niistä vaarin.

Vierailija
10/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin ollen syöminen lakkaa. En nyt muista millään mikä osa se päässä oli.. Psykologian tunnilla joskus opiskeltu tuo asia. Olisiko limbinen järjestelmä vai mikä.

Vierailija
11/11 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei noilla mitoilla olla lihavia!

eikä mun mielestä kannata tehdä tuosta isoa juttua. koita jutella lapsen kanssa että ruoka-aikaan syödään. ehkäpä toi jatkuva syöminen on tapa ja mahaan ei mahdu paljon kerralla. venytelkää pikkuhiljaa ja totutelkaa puputtamattomuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän