Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen taloustilanne ja tulevaisuudennäkymät

Vierailija
18.02.2014 |

Oletteko huomanneet, että enää ei edes jakseta uutisoida? Puheet talouden elpymisestä, kuluttaja barometrit yms. on "unohtuneet". Ei hyviä, mutta ei myöskään huonoja uutisia... No okei kärjistin, mutta vielä pari vuotta sitten uutisointi oli vilkkaampaa.

Kertokaapa omia havaintojanne?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="18.02.2014 klo 15:45"]Jännä havainto. Itse luen pääsääntöisesti vain talouslehtiä, niin en sitten huomaakaan, jos ei talousuutisia niin muualla mainitakaan.

Mistä lähteistä olet tehnyt havainnon?

Sen olen huomannut, että tällä palstalla ei "kukaan" enää kysele, että mitä omakotitalon rakentaminen maksaa. Sitä kyseltiin joka päivä noin 10 vuotta sitten ja siitä lähtien on harventunut.

[/quote]

No viimeisen 6-8 kk:n aikana. Uutisointi oli kiivasta 2008-2011.

Vierailija
2/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen seurannut Suomen isoimpien kulttuurikaupunkien kulttuuritarjontaa. Muistatteko milloin Suomessa viimeksi on ollut joku isompi taidetapahtuma... Taisi olla Ateneumin Picasso näyttely vuonna miekka ja kirves. Ja missään ei ole ketään, Kansallisteatterin päänäyttämö ammottaa tyhjyyttään, samoin musiikkitalon konsertit. Ravintolat on puolityhjiä. Tuntuuko minusta vain tältä? Ihmisillä ei ole varaa käydä missään enää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen seurannut Suomen isoimpien kulttuurikaupunkien kulttuuritarjontaa. Muistatteko milloin Suomessa viimeksi on ollut joku isompi taidetapahtuma... Taisi olla Ateneumin Picasso näyttely vuonna miekka ja kirves. Ja missään ei ole ketään, Kansallisteatterin päänäyttämö ammottaa tyhjyyttään, samoin musiikkitalon konsertit. Ravintolat on puolityhjiä. Tuntuuko minusta vain tältä? Ihmisillä ei ole varaa käydä missään enää?

Vierailija
4/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan täysipäiväiseksi hipiksi / pummiksi / budinkasvattajaksi jos saan kenkää. Toivottavasti eivät laillista tai edes dekriminalisoi kannabista koskaan, ettei menekki kärsi ja hinnat laske. Olen aikaisemminkin kasvattanut, nyt vakitöissä en uskalla. 

Työelämä on nykyään niin paskaa, ettei sitä vain nyt jaksa loppuelämää vääntää.

Vierailija
5/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia ei tunnuta edes rekrytoitavan... Ei Finskille, VR:lle, rakennusalalle, hoiva-aloille... Suomen palkkataso on liian korkea. Työtä jos olisikin, palkataan ennemmin ulkolaisia...

t. Ap

Vierailija
7/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaspäin mennään.

Vierailija
8/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän olen eri mieltä. Hyviä uutisia ja uutisoitavaa on koko ajan, mutta joka median "keskustelupalstalla" niihin hyökkää kiinni muutama rakkikoira, joka haukkuu kaiken ja kannattaa ilmeisesti jotain kommunistista luontaistaloutta. Ainakaan rahaa ei saisi liikuttaa eikä omaisuutta syntyä, jos niitä lukee.

Oman käsitykseni mukaan suomalaisia kyllä rekrytoidaan. Kukaan tuttu ei ole työttömänä, vaikka osa on hyvinkin suhdannealttiilla aloilla, kuten rakennusalalla, pänvastoin, siellä hiljaa rekrytoidaan koko ajan. Ulkomaalaisia palkataan, mutta esim korjausrakentamisessa enää tosi vähän, koska valvojat on alkaneet esittää kielitaitovaatimuksia. Edes it-DI:t ei ole työttöminä. Hoiva-alalta en kyllä tunne ketään,

Vierailija
10/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-ala yksityistyy kovaa vauhtia samoin kuin rakennusalalla alihankinta. Kunnat ulkoistaa palvelut sille joka halvimmalla tekee... Siivoukset, ruuat, vaipanvaihdot...

Vierailija
11/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä havainto. Itse luen pääsääntöisesti vain talouslehtiä, niin en sitten huomaakaan, jos ei talousuutisia niin muualla mainitakaan.

Mistä lähteistä olet tehnyt havainnon?

Sen olen huomannut, että tällä palstalla ei "kukaan" enää kysele, että mitä omakotitalon rakentaminen maksaa. Sitä kyseltiin joka päivä noin 10 vuotta sitten ja siitä lähtien on harventunut.

Vierailija
12/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt mennään hyvinkin säästöliekillä monilla aloilla. Tulokset eivät parane, ja tyytyväinen pitää olla jos tulos ei paljon huonone. Harvoja töitä tehdään enää kunnolla, koska ei ole varaa. Työ maksaa niin paljon, että yritetään ottaa vaan helppoja hommia ja nekin tehdä rimaa hipoen. Koko ajan kansallisvarallisuus rapistuu ja pienenee, koska oikeita investointeja ei ole varaa tehdä. Lisäksi päättäjät eivät näytä tajuavan, että olisi esim. fiksumpaa asfaltoida 1000km tietä kuin rakentaa isoja yksittäisiä typeryyden monumentteja, kuten joku Tampereen rantatunneli, joista hyötyy aniharva. Lähinnä kai YIT ja Lemminkäinen, ja korruptiorahoja nauttineet.

Tavallisella ihmisellä on pelko perseessä kun mikään työ ei ole varmaa ja eläminen kallistuu koko ajan korporaatiotalouden takia. Osinkoja tosiaan maksetaan, muusta viis. Valitettavasti kaikilla ei vaan ole varaa osakkeisiin.

Vierailija
13/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomen tilanne ja tulevaisuus kiinnostaa, niin lukekaapas sellainen kirja kuin Suunnaton Suomi. Siinä on aika hyvin kuvattu, missä on menty metsään ja miltä tulevaisuus näyttää pahimmillaan ja parhaimmillaan.

Vierailija
14/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 16:00"]

Osinkoja tosiaan maksetaan, muusta viis.

[/quote]

Jostain käsittämättömästä syystä osinkoihin rakastuneet piensijoittajat hurraavat tälle ja näkevät asian pelkästään positiivisena. Oikeasti kassaa tyhjennetään ihan vain sen takia, ettei järkeviä investointikohteita ole näkyvissä. Vaikea nähdä siinä trendissä mitään hyvää.

Vierailija
15/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienti ei vedä kun euro on liian kallis. Se on se suurin ongelma. Tästä on kyllä vaikea mennä alaspäin kun missä nyt mennään. Vienti on tämän talven aikana vaihdellut  nopeasti, viikon välein (joka toinen viikko hyvin seuraava taas huonosti) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä