Voinko siis mennä verotoimistoon katsomaan toisen verotiedot?
Kommentit (34)
Ei taida päästä enää paikalle, joudut soittamaan.
Oikeastiko joku tosiaan vaivautuu erikseen lähtemään verotoimistoon, jotta saisi selville jonkun tulot? Ilmeisesti ei ole järkevää tekemistä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku tosiaan vaivautuu erikseen lähtemään verotoimistoon, jotta saisi selville jonkun tulot? Ilmeisesti ei ole järkevää tekemistä elämässä.
Tuliko mieleen että samalla hoidan omia asioitani?
Vierailija kirjoitti:
Mikä näissä kiinnostaa?
Liittyy yhteen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näissä kiinnostaa?
Liittyy yhteen asiaan.
Mihin niin?
Miten jotakuta jaksaa kiinnostaa toisten asiat? Mahtaa olla köyhä elämä itsellä, jos jaksaa moisen vaivan nähdä.
Toisen verotietojen lukeminen ei pitäisi olla mahdollista. Uteliaita ja toimettomia kateellisia ja pahansuopia ihmisiä riittää, miksi heidän pitäisi päästä urkkimaan muiden asioita.
Ajattelin kysyä veljeni tulot. Olen melko varma että sillä on huipputulot mutta esittää köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kysyä veljeni tulot. Olen melko varma että sillä on huipputulot mutta esittää köyhää.
Miten ihmeessä et tiedä veljesi tuloja?
Kävin kerran katsomassa kollegojeni tulot, kun oma palkkani oli mielestäni pieni.
Vierailija kirjoitti:
Jos on yli 100.000 euron verotettavat tulot, niin ne löytyvät lehtien listoilta haulla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä näissä kiinnostaa?
Meillä töissä yksi tyyppi kävi palkkaneuvottelujen pohjaksi katsomassa kaikkien muiden verotiedot.
Palkkatasa-arvon vuoksi hyvä että ovat julkisia. Ei pääse työnantaja huijaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tietäisin jos ei kerro?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näissä kiinnostaa?
Meillä töissä yksi tyyppi kävi palkkaneuvottelujen pohjaksi katsomassa kaikkien muiden verotiedot.
Hmm. Tuossa on ideaa. Välillä pelkään meneväni liian halvalla. Ei haittaa olla toiseksi halvin työntekijä, kunhan en ole halvin (samassa työssä).
Vierailija kirjoitti:
Palkkatasa-arvon vuoksi hyvä että ovat julkisia. Ei pääse työnantaja huijaamaan.
Oman ansiotason saa selville tilastoista ja kysymällä kollegoilta. Ei ole mitään perustetta avata ihmisten yksityisasioita kenen tahansa urkittaviksi. Edes perusteluja tiedon saamiselle ei vaadita eikä tiedon kysymisestä jää jälkeä, minkä tulisi olla laitonta kuten kaikkien muidenkin yksityisasioiden kohdalla. Vähintään pitäisi saada tietää kuka tietoja on kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierilija kirjoitti:
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään kysellä veljeni tuloja. Ei olla koskaan edes puhuttu palkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman ansiotason saa selville tilastoista ja kysymällä kollegoilta. Ei ole mitään perustetta avata ihmisten yksityisasioita kenen tahansa urkittaviksi. Edes perusteluja tiedon saamiselle ei vaadita eikä tiedon kysymisestä jää jälkeä, minkä tulisi olla laitonta kuten kaikkien muidenkin yksityisasioiden kohdalla. Vähintään pitäisi saada tietää kuka tietoja on kysynyt.
Verotiedot ovat julkisia tietoja, eivät yksityisasioita.
Kyllä