Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hupparissa pesuohje 30 astetta ja kaksi viivaa alla. Erittäin varovainen pesu siis. Ja neliö missä yksi pystyviiva. miten tuon pesisi?

Vierailija
03.11.2020 |

Neuvoja?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienopesussa 30astetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljässäkympissä muiden seassa. Jos ei vaate kestä normaalia elämää ja pesua, niin se on liian heikko lapsiperhe-elämään. Itselläni ei ole ainakaan aikaa ruveta lajittelemaan ja arpomaan että pesisinkö tänää sinivihreän 38,5 asteen kolmen viivan hienopesun vai punertavat angoraneuleet 25 asteessa. Itse pesen kaiken käyttöpyykin 40 asteessa (valko+väripyykit erillään) ja talouspyykkin kuudessakympissä.

Vierailija
4/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa vaatteita, erityisesti lapselle, jotka eivät kestä pesua?

Vierailija
5/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 asteessa kevyellä linkouksella. Tai sitten 40 asteessa normipyykin seassa, etenkin jos siinä on esim. ruokaa. 

Onpas hankala tuollainen paita, ostitko itse? Kannattaa aina katsoa pesuohjeet ennen ostoa. 

Vierailija
6/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vansin huppari ja en kaupassa niin katsonut pesuohjetta etukäteen. Ap

Vierailija
7/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkon linkousnopeus kannattaisi olla? Ap

Vierailija
8/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on materiaali? Jos puuvilla, niin pesisin 40 asteessa nurinpäin käännettynä jos on jotain printtejä. Ei kuivausrumpua.

Vierailija
9/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkous 800 ainakin ihan ok sanoo se, joka kysyi materiaalista. Materiaali on tässä olennainen kysymys.

Vierailija
10/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 prosenttinen puuvilla. Edessä on Vansin logo. Ei muita printtejä. Ap

Vierailija
11/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten käyttövaatteet pestään 60 asteessa. Sinne vaan hupparikin ja jos ei kestä niin voivoi.

Vierailija
12/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 astetta ja 1000 kierrosta helposti sanon puuvillalle. En varmaan itse olis edes katsonut vaan heittänyt automaattisesti normikirjopyykkiin, mikä mun koneessa on 40, 1400 ja 1h.

Vierailija
13/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet valmistajat laittavat nykyään pesuohjeisiin kylmiä lämpötiloja siksi että haluavat antaa sen vaikutelman että ovat ympäristöystävällisiä ja suosittavat mahdollisimman viileän veden käyttöä.

Vierailija
14/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin vaatteille mitään tapahtuu vaikka ne kuumemmassa peseekin.

Vierailija
15/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne logot irtoaa ja halkeilee liian kovassa lämmössä, noi merkki vaateet kannattaa pestä ohjeen mukaan, on melko hintavia pilata pyykissä, eli hienopesu 30 astetta.

Vierailija
16/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne logot irtoaa ja halkeilee liian kovassa lämmössä, noi merkki vaateet kannattaa pestä ohjeen mukaan, on melko hintavia pilata pyykissä, eli hienopesu 30 astetta.

Niin ja sitten kun se logo on kadonnut niin vaate on ihan turha.

Vierailija
17/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hyväksyä että jollain kemikaalitahnalla vaatteeseen lintattu kiekura ei oikeasti nosta vaatteen arvoa. Kaupasta voi ottaa myös ne logottomat, hyvälaatuiset romppeet, jotka pestään järkevässä lämpötilassa kun ei tarvitse varoa jotain painatusta. Itse inhoan tekstiilipinnan päälle painatettuja kuvioita, en ikinä osta vaatteita joissa on tuommoisia.

Vierailija
18/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hyväksyä että jollain kemikaalitahnalla vaatteeseen lintattu kiekura ei oikeasti nosta vaatteen arvoa. Kaupasta voi ottaa myös ne logottomat, hyvälaatuiset romppeet, jotka pestään järkevässä lämpötilassa kun ei tarvitse varoa jotain painatusta. Itse inhoan tekstiilipinnan päälle painatettuja kuvioita, en ikinä osta vaatteita joissa on tuommoisia.

Meillä ei osteta lapsille vaatteita, missä on painatuksia juurikin siitä syystä, että niistä on vain harmia pyykkiä pestessä. Toinen syy on se, että varsinkaan uusista vaatteiden muovisista kuvista ei voi tietää, että millainen kemikaalialtistus niistä tulee. Meillä on kyllä käytetyinä saatuina vaatteina paljonkin, missä on kaikkea kuvaa ja painatusta ja pesuohjeista huolimatta pesen ne kuudessakympissä. Kaikki ei sitä kestä, mutta ei mahda mitään. Meillä puhtaat, kemikaaliturvalliset vaatteet menee tärkeysjärjestyksessä sen edelle, että joka muovikuva kestäisi varmasti pyykissä.

Vierailija
19/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista lasten riepua on tullut pestyä enkä ole edes miettinyt voiko pestä näin vai noin. 40 astetta, tunnin ohjelma ja linkous 1600. Osan vaatteista voi kuivata kuivurissa ja osaa ei. Printtivaatteet käännän nurinpäin ennen pesua ja niitä en laita kuivuriin.

Vierailija
20/42 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljässäkympissä muiden seassa. Jos ei vaate kestä normaalia elämää ja pesua, niin se on liian heikko lapsiperhe-elämään. Itselläni ei ole ainakaan aikaa ruveta lajittelemaan ja arpomaan että pesisinkö tänää sinivihreän 38,5 asteen kolmen viivan hienopesun vai punertavat angoraneuleet 25 asteessa. Itse pesen kaiken käyttöpyykin 40 asteessa (valko+väripyykit erillään) ja talouspyykkin kuudessakympissä.

Samoin itse ajattelen, tosin täällä lasten perusarkivaatetus pestään kuudessakympissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme