Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset jotka ohjaavat as-nuorta väärille poluille...

Vierailija
17.02.2014 |

Koskaan mikään mitä teen, ei näköjään ole hyvä. Yritin nuorempana olla vitsikäs ja mukava eräälle poliitikolle ja ilahduttaa poliitikkoa mukavilla jutuilla. poliitikon vaimo sanoi, että ei aikuinen ihminen jaksa tuollaista ja että minun kannattas tuolla tavalla koettaa ilahduttaa jotakin lasta. Joitakin vuosia myöhemmin eräältä laulajalta kuoli omainen ja minä yritin auttaa, tukea ja lohduttaa mut pikkasen ehkä liikaa jäin kyseiseen henkilöön kiinni. Minulle eräs tuttavani sanoi, että noin suurta huolehtimishalua voisin suunnata vaikka johonkin pieneen lapseen.

innostuin ajatuksesta ja aloinkin haaveilla lastenhoidosta.

Ja nyt kun haaveilen että hoitasin jotakin lasta, niin sitäkään ei hyväksytä.

Sitä ihmettelen, että MIKSI NE AIKUISET MINUN NUORUUDESSANI OLI NIIN PÖLJIÄ ETTÄ OHJASVAT MINUA HOITAMAAN TAI LEIKITTÄMÄÄN LAPSIA????

EIKÖ NE IDIOOTIT ÄLYNNY MITÄ SAIVAT AIKAAN: YLLYTTIVÄT HULLUA SIIRTÄMÄÄN HULLUUTENSA JULKKIKSISTA JA POLIITIKOISTA LAPSIIN!!

Julkkikset ovat sentään aikuisia ja paljon nähneitä ja ymmärtävät kömpelöä ja erikoistakin "huolenpitoa", mutta ajatelkaa lapsia: lapset eivät ymmärrä! eikä varsinkaan lasten vanhemmat.

Mitä luulette, miksi on ollut noin pöljiä aikuisia nuoruudessani; ohjasivat minua tuhon tielle! itse olin sitä mieltä silloin etten pärjäisi lasten kanssa koska mulla on asperger. enkä edes hakeutunut työharjoitteluihinkaan esim päiväkoteihin vaan lähinnä eläinten tai tavaroiden ja vähintään kouluikäisten lasten ja nuorten parissa tehtäviin työharjoitteluihin hakeuduin, mutta en esim päiväkoteihin kun arvelin että en osaa hoitaa lapsia. toki sukulaisten lapsia tiesin osaavani hoitaa, mutta en päikkärin ventovieraita mukeloita.

MIKSI OHJATA IHMINEN SELLAISEEN MISTÄ KUITENKIN TULEE LUJASTI HARMIA NIINKU MULLE TUOSTAKIN LAPSI-AIHEESTA?

Minulle joskus muinoin esitettyjä kommentteja noilta "viisailta" aikuisilta:

"älä sano miestäni pikkuoravaksi. jos sanoisit pikkuoravaksi 6-vuotiasta pikkupoikaa, niin sellainen varmastikin ilahtuisi."

"ei tuollaista pilailua aikuinen kehtaa kuunnella. jos pilailisit jollekin lapselle, niin se voisi olla lapsesta mukavaa."

"tuollainen hoiva ja huolenpito olisi sopivampaa jollekin pienelle, vammaiselle lapselle. toivottavasti sopiva lapsi löytyy, vaikka jostakin hoitolaitoksesta."

Ja nyt: down-asperger-jankkausta ja haaveita että joku lääkäri tekis lapsen.

Ei näköjään aikuiset nuoruudessani tienneet mistä puhuivat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:21"]

Koskaan mikään mitä teen, ei näköjään ole hyvä. Yritin nuorempana olla vitsikäs ja mukava eräälle poliitikolle ja ilahduttaa poliitikkoa mukavilla jutuilla. poliitikon vaimo sanoi, että ei aikuinen ihminen jaksa tuollaista ja että minun kannattas tuolla tavalla koettaa ilahduttaa jotakin lasta. Joitakin vuosia myöhemmin eräältä laulajalta kuoli omainen ja minä yritin auttaa, tukea ja lohduttaa mut pikkasen ehkä liikaa jäin kyseiseen henkilöön kiinni. Minulle eräs tuttavani sanoi, että noin suurta huolehtimishalua voisin suunnata vaikka johonkin pieneen lapseen.

innostuin ajatuksesta ja aloinkin haaveilla lastenhoidosta.

Ja nyt kun haaveilen että hoitasin jotakin lasta, niin sitäkään ei hyväksytä.

Sitä ihmettelen, että MIKSI NE AIKUISET MINUN NUORUUDESSANI OLI NIIN PÖLJIÄ ETTÄ OHJASVAT MINUA HOITAMAAN TAI LEIKITTÄMÄÄN LAPSIA????

EIKÖ NE IDIOOTIT ÄLYNNY MITÄ SAIVAT AIKAAN: YLLYTTIVÄT HULLUA SIIRTÄMÄÄN HULLUUTENSA JULKKIKSISTA JA POLIITIKOISTA LAPSIIN!!

Julkkikset ovat sentään aikuisia ja paljon nähneitä ja ymmärtävät kömpelöä ja erikoistakin "huolenpitoa", mutta ajatelkaa lapsia: lapset eivät ymmärrä! eikä varsinkaan lasten vanhemmat.

Mitä luulette, miksi on ollut noin pöljiä aikuisia nuoruudessani; ohjasivat minua tuhon tielle! itse olin sitä mieltä silloin etten pärjäisi lasten kanssa koska mulla on asperger. enkä edes hakeutunut työharjoitteluihinkaan esim päiväkoteihin vaan lähinnä eläinten tai tavaroiden ja vähintään kouluikäisten lasten ja nuorten parissa tehtäviin työharjoitteluihin hakeuduin, mutta en esim päiväkoteihin kun arvelin että en osaa hoitaa lapsia. toki sukulaisten lapsia tiesin osaavani hoitaa, mutta en päikkärin ventovieraita mukeloita.

MIKSI OHJATA IHMINEN SELLAISEEN MISTÄ KUITENKIN TULEE LUJASTI HARMIA NIINKU MULLE TUOSTAKIN LAPSI-AIHEESTA?

Minulle joskus muinoin esitettyjä kommentteja noilta "viisailta" aikuisilta:

"älä sano miestäni pikkuoravaksi. jos sanoisit pikkuoravaksi 6-vuotiasta pikkupoikaa, niin sellainen varmastikin ilahtuisi."

"ei tuollaista pilailua aikuinen kehtaa kuunnella. jos pilailisit jollekin lapselle, niin se voisi olla lapsesta mukavaa."

"tuollainen hoiva ja huolenpito olisi sopivampaa jollekin pienelle, vammaiselle lapselle. toivottavasti sopiva lapsi löytyy, vaikka jostakin hoitolaitoksesta."

Ja nyt: down-asperger-jankkausta ja haaveita että joku lääkäri tekis lapsen.

Ei näköjään aikuiset nuoruudessani tienneet mistä puhuivat.

[/quote]

Nuo aikuiset ei tienneet taustoja... Tuollaiset neuvot ja ohjeet on ihan hyviä tavikselle tai perus aspergerille(ilman mielenterveydellisiä liitännäissairauksia) ihan käyttökelpoisia jopa käytännössäkin toteutettaviksi.

Mutta jos noin vakavasti häiriintyneestä niinkuin ap on kyse niin jos olisvat tienny kuinka vakava tapaus niin lastenhoitoehdottelun sijaan olisivat ehdotelleet lähinnä pakkohoitoa ja samalla jyrkästi kieltäneet menemästä lähellekään alaikäisiä.

Vierailija
2/7 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tosiaan taida olla lääkitys kohdillaan..Lopeta jo tuo jankkaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis... mitä?

Vierailija
4/7 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:34"]

siis... mitä?

[/quote]

minulla oli nuorempana sellainen näkemys etten kykene lastenhoitoon. sitten kun alettiin ohjata siihen suuntaan minua niin mulle tuli lapsiasiassakin ylilyönti.

mihin minua kannattaa ohjata kun kaikki menee överiksi?

Vierailija
5/7 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi mennä terapeutin juttusille, kuin että jakaa täällä tuollaista tajunnanvirtaa...

Vierailija
6/7 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:38"]

Olisiko parempi mennä terapeutin juttusille, kuin että jakaa täällä tuollaista tajunnanvirtaa...

[/quote]

mutta miksi minua ohjattiin johonkin lastenhoitoon yms nuorena?

en olis paskan vertaa kiinnostunu lapsista jos ei olis niistä mulle ikinä puhuttu.

mulle olis pitäny puhua ihan kaikesta muusta paitsi ei lapsista.

Vierailija
7/7 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastaa vaikka hiustenlaittoa tai meikkausta.. Sitä voi tehdä kaikille halukkaille ja myös itselle. Kunhan opettelee kunnolla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi