En voi sietää entisen velan raskauspäivityksiä FB:ssä
Yritän olla onnellinen hänen puolestaan, mutten vain pysty. Minua ärsyttää. Ja milteinpä häpeilen reaktioitani, mutten vain voi sietää päivittäisiä raskauspäivityksiä ihmiseltä, joka vielä vuosi sitten sanoi ettei voi kuvitellakaan hankkivansa lapsia ja joka sanoi, että jos tulisi raskaaksi niin tappaisi itsensä mieluummin kuin pitäisi lapsen. Ja nyt tämä ihminen on niin täynnä raskauden onnea ja vaaleanpunaista hattaraa, ettei mitään rajaa.
Kommentit (20)
Olen vela ja olen hankkinut sterilisaation. Älkää yleistäkö siis.
Voi olla, että kyseinen nainen elää elämänsä kaoottiinta ja kamalinta aikaa ja yrittää vakuuttaa itsensäkin että ihanaa on.
hei te katkerat lastenvihaajat, luuletteko ettei nämä jotka ovat raskautuneet tekisi aborttia jos se NIIN kauheata olisi jatkaa sukua ja saada omia jälkeläisiä? Ihme kitkerää, katkeraa ja ilkeää sakkia nämä velat ainakin täällä vauvapalstalla.
Minkä ihmeen takia hän on tuollaista sanonut ennen raskautumistaan? Jos ihminen oikeasti tuntee noin, hän ei tule puolessa vuodessa muuttamaan mieltään. Se on ihan selvä asia. Itse sanoin 25-vuotiaana, etten missään tapauksessa synnyttäisi lasta, ja hakeuduin sterilisaatioon heti kun se oli mahdollista.
Älä lue niitä päivityksiä jos ärsyttää. Ihmisten mieli muuttuu, ihan normaalia elämää.
Tuollaisia ne velat 90% ovat. Suurin osa veloista on vain naisia, jotka luulevat, etteivät tule koskaan saamaan syystä ta toisesta lasta ja kehittävät tuollaisen aggressiivisen suojamuurin ympärilleen; "en mä lasta haluaisikaan hyi".
Semmoista ne hormonit teettävät.
En ole FB:ssa, mutta olen ymmärtänyt, että siellä pääsee helposti eroon "kavereista", nappulaa painamalla.
Mikä siinä ärsyttää? Sinäkö et ole koskaan muuttanut mielipidettäsi mistään? Minusta on tervettä ja normaalia että mielipiteet ja ajatukset muuttuvan elämän myötä.
Olisi kyllä aika kamalaa jos ajattelisin vieläkin samalla tavalla asioista kuin esim. 20-vuotiaana. Sehän kertoisi siitä että minussa ei olisi tapahtunut mitään kasvua tai muutosta.
Kaverisikin ajatusmaailma on vuodessa muuttunut syystä tai toisesta.
Siitä tulee seuraavaksi supermamma :) tota se on, samaa pskaa eri paperissa. Kohta on hurmosmainen mamma
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:49"]
Älä lue niitä päivityksiä jos ärsyttää. Ihmisten mieli muuttuu, ihan normaalia elämää.
[/quote]
Aiheeseen liithtymättä, en kyllä ymmärrä tätä "Älä lue jos ärsyttää!!11" -korttia - miten muka ennen lukemista voi tietää, mitä jokin lyhyt teksti pitää sisällään? Eri asia tietysti on toistuvat ärsyttävät postaukset, siihen auttaa piilota -nappi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:05"]
Olisi kyllä aika kamalaa jos ajattelisin vieläkin samalla tavalla asioista kuin esim. 20-vuotiaana. Sehän kertoisi siitä että minussa ei olisi tapahtunut mitään kasvua tai muutosta.
[/quote]
No haloo! VUOSI sitten on sanonut että tappais itsensä ennen ku pitäis lapsen. Tosi kypsää. Ja nyt hehkuttaa raskauttaan. Se on kuule pikkasen eri asia, kuin että ajatukset muuttuu pikkuhiljaa iän myötä ja kypsyy aikuiseksi.
Kirjota niihin päivityksiin kommentti: Et sitten tappanutkaan ittees vaikka pamahditkin paksuks!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:05"]
[/quote]
No haloo! VUOSI sitten on sanonut että tappais itsensä ennen ku pitäis lapsen. Tosi kypsää. Ja nyt hehkuttaa raskauttaan. Se on kuule pikkasen eri asia, kuin että ajatukset muuttuu pikkuhiljaa iän myötä ja kypsyy aikuiseksi.
Kirjota niihin päivityksiin kommentti: Et sitten tappanutkaan ittees vaikka pamahditkin paksuks!
[/quote]
Kyllä ihminen voi muuttua vuodessa paljonkin. Voi kokea isojakin muutoksia ihan omassa henk.koht. elämässä joka muuttaa ajatusmaailmaa radikaalisti.
Tuo nyt oli vain sellainen esimerkki, ja missään en muuten kertonut minkä ikäinen nyt olen. Tyhjää siellä keuhkoat.
Älä lue, jos noin ärsyttää. Mutta miksi et voi olla iloinen hänen puolestaan, että huomasi ajoissa virheensä ja voi vielä saada lapsen, kun sitä kerran halusi.
Se on hetkellinen hormonihäiriö. Kun lapsi kasvaa isommaksi ja hormonihöyry haihtuu, alkaa nainen luultavasti katua, että piti vahinkolaukauksensa.
Minua ärsytti jo koulussa tyypit jotka luki hyvin kokeisiin ja sai aina hyvä numeroita; mutta aina nämä tyypit mantrasivat paniikissa miten tulee paska numero, kokeen jälkeen vielä oli paska fiilis ja kymppihän siitä tuli!
Samanlailla jokkut "tietää" jo ala-asteelta ettei ne koskaan tule seurustelemaan, tyyppi on väärä ja lasta ei todellakaan hommata. Synnytyslaitokselta vasta kertovat että oli raskaana ja kaikki on hyvin.
Itse olen löytänyt nuorena rakkauteni, hommattiin vuosien seurustelun jälkeen lapsia, monta ja kaikki on toivottuja. Töissä kun kerroin raskauksista miltei pissaa tippuvasta testistä, niin eikös siihen joku tullut kammoksumaan että eihän nyt raskautta vielä voi kertoa..
Jokkut on perusluonteeltaan tuollaisia ettei kerrota jos rakastuu, raskaus kerrotaan jos joku sen huomaa pyöristyvästä vatsasta. Ja jos lähtee töistä niin sekin kerrotaan tuomalla kakku viimesenä päivänä, silloinkin porukka ihmettelee että onko jollain synttärit!
Omassa tuttavapiirissä olen huomannut että eniten vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan ääntä pitävät ovat niitä vähintään 35-vuotiaita naisia jotka sitten parin vuoden sisällä saavat lapsen. Kukaan ei edes kysy heiltä lastentekoaikeista vaan "Pirkko" tullessaan saattaa sanoa että anteeksi kun olen myöhässä, täytyi odotella lastenvahtia. Niin jo tämä vela alkaa suureen ääneen keuhkoamaan kuinka ihanaa hänestä onkaan että pääsee lähtemään heti kun pitää/haluaa tai ihana kuin ei tartte paskavaippoja vaihdella. Eikä aio ikinä tehdä yhtään räkänokkaa.
Mä sanoin noin puoli vuotta sitten, mutta sen jälkeen kun tupla ehkäisy petti (en päässyt sterilisaatioon) ja sain kuulla olevani raskaana, menin shokkiin. Itkin ja porasin kuukauden ja sain ajan psykologille. Nyt osaan iloita raskaudesta vaikka olen vieläkin arka tunteistani.
joten jos päivitykseni ärsyttää voit suksia vittuun.
Voisitko kuvitella että kun se nyt (tahtomattaan tai ei) on raskaana niin sen on tärkeää todistaa (itselleen ja muille) että se raskaus on jokatapauksessa hyvä asia.