En halua olla lähihoitaja, neuvoja?
Olen valmistunut lähihoitajaksi parisen vuotta sitten. Minua ei vain ollenkaan kiinnosta koko kyseinen ala. Työharjoittelutkin kouluaikoina tuntuivat aivan kaamealta paskalta.. Tein vuoden alalla töitä valmistuttuani. Nyt en ole enkä halua. Haluaisin vaihtaa alaa mutta miksi kaikki empivät sitä vastaan?! älä vaihda alaa, ei saa. älä hulluja puhu, et vaihda todellakaan. lähihoitajilla on töitä plaaplaa..
Kyse ei ole ettenkö töitä haluaisi tehdä, oli sillä alalla töitä tai ei. Minua ei vain kiinnosta kyseisen alan hommat. Eikö sitä pitäisi saada tehdä sen alan töitä mikä kiinnostaa? Sitä paitsi oman alan tiedotkin unohtuneet täysin itseltäni, ja voisin verrata itseäni täysin opiskelijaksi. Ei vain kiinnosta ei.
Haluaisin uuden alan, jossa olisi kiva työskennellä ja minun juttuni. En vain tiedä että mikä? Onko muitakin hoitoalalta vaihtaneita, ja mihinkä?
Sitäpaitsi hoitoalan palkkaus, työvuorot ja pissikakkasairaus etc.. huh. Hyvä että jotkut haluavat ja tykkäävät työstä. Heitä toki tarvitaan!
Kommentit (27)
Hei aika aika myöhään tulee tämä toivon vaan, että näät kommenttini. Mutta teitkö siis ollenkaan töitä ennen, kun lähdin opiskelemaan sosionomiksi?
Itse olen 57v. Jouduin te-toimiston kehoituksesta, ( yt-neuvotteluista, työttömäksi jäädessäni, 15-vuoden uraltani media-alalta),kouluttautumaan lähihoitajaksi,karenssin uhalla. Kävin lähihoitajan koulun , Diak Helsinki. Inhosin alaa. Muutama pätkätyö, työttömyys. Pätkätyö.Taas työttömänä.Onko tässä järkeä? En sovellu alalle, miksi kaikki pakoitetaan vanhuksia hoitamaan, vaikka esim. minä inhoan vanhuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:56"]
Olen valmistunut lähihoitajaksi parisen vuotta sitten. Minua ei vain ollenkaan kiinnosta koko kyseinen ala. Työharjoittelutkin kouluaikoina tuntuivat aivan kaamealta paskalta.. Tein vuoden alalla töitä valmistuttuani. Nyt en ole enkä halua. Haluaisin vaihtaa alaa mutta miksi kaikki empivät sitä vastaan?! älä vaihda alaa, ei saa. älä hulluja puhu, et vaihda todellakaan. lähihoitajilla on töitä plaaplaa..
Kyse ei ole ettenkö töitä haluaisi tehdä, oli sillä alalla töitä tai ei. Minua ei vain kiinnosta kyseisen alan hommat. Eikö sitä pitäisi saada tehdä sen alan töitä mikä kiinnostaa? Sitä paitsi oman alan tiedotkin unohtuneet täysin itseltäni, ja voisin verrata itseäni täysin opiskelijaksi. Ei vain kiinnosta ei.
Haluaisin uuden alan, jossa olisi kiva työskennellä ja minun juttuni. En vain tiedä että mikä? Onko muitakin hoitoalalta vaihtaneita, ja mihinkä?
Sitäpaitsi hoitoalan palkkaus, työvuorot ja pissikakkasairaus etc.. huh. Hyvä että jotkut haluavat ja tykkäävät työstä. Heitä toki tarvitaan!
Minä en ole tainnut viimeiseen 12 vuoteen koskea pissaan, enkä kakkaan, enkä edes nähnyt sitä.
Palkka on keskimäärin vuosiansion mukaan 3600 euroa kuukaudessa. Joten eipä ole valittamista.
Mutta jos ei työ kiinnosta, niin totta kai kannattaa vaihtaa alaa. Kukapa sitä jaksaa työtä tehdä, joka ei innosta. Eihän nykyään työtä tehdä elannon eteen, kun sossusta saa rahaa.
Voisit varmaan myös kertoa mihin olet erikoistunut ja mtä teet työksesi?
Yökötän päihdehuollon ja mielenterveyspuolen yksiköissä. Ei ole kakkaa, eikä pissaa, eikä perushoitoa.
Pikkusen vaan palkkaa liioteltu
Minä tienaan vakkariyökkönä n. 47000-50 000 vuodessa. Ei tuo ole mitään liioittelua. Paskaa en pese minäkään
Vakkariyökkö lastensuojelu
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin suoraan valmistumisen jälkeen opiskelemaan sosionomiksi (saan myös nuorisotyönohjaajan pätevyyden). En ole katunut päivääkään.
Saikohan töitä...
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä...haluaisin siirtyä hoitotyöstä esim. Osastonsihteerin hommiin...mutta miten? Pitääkö lukea tyyliin merkonomiksi?
On olemassa koulutusta "Terveydenhuollon sihteeripalvelut 60 osp", joka on tutkinnon osa liiketoiminnan ammattitutkinnosta. Koulutusta on myös työvoimakoulutuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin suoraan valmistumisen jälkeen opiskelemaan sosionomiksi (saan myös nuorisotyönohjaajan pätevyyden). En ole katunut päivääkään.
Saikohan töitä...
Miksei olisi saanut? Valmistuin itse jo 2019, aloitin määräaikaisilla ja sitten sainkin vakityön, joista vaihtanut sitten seuraavaan vakityöhön.
Muistan kyllä itsekin opiskeluaikana lueskelleeni kommentteja, jossa minulle povattiin työttömäksi valmistumista, mutta ei nyt tässä 5 vuoden aika vielä ole toteutunut.
Hei aika aika myöhään tulee tämä toivon vaan, että näät kommenttini. Mutta teitkö siis ollenkaan töitä ennen, kun lähdin opiskelemaan sosionomiksi?