Paljonko sähkölasku on kuukaudessa (suunnilleen)?
Olen koko ikäni asunut asunnoissa, joissa sähkö kuuluu vuokraan tai joissa mies on huolehtinut sähkölaskusta. Nyt olisi sitten muutto edessä ja yritän laskeskella, mikä on kohtuullinen hinta asunnosta+sähköstä. Normaalin sähkönkulutuksen lisäksi taloudessa on kaksi tietokonetta, jotka kuluttavat sähköä päivittäin sekä kaksi telkkaria, joita katsotaan noin kymmenen tuntia viikossa. Laskenko asumismenoihin automaattisesti 100e lisää vai onko se jopa enemmän?
Kommentit (30)
Kaukolämpö, Helsinki, 50 m2, ei saunaa, sähkölasku n. 30 e/kk. Talvella hieman enemmän, kun tulee oltua enemmän kotona ja sähkövalon kajossa.
Miks hitossa te pidätte tietokonetta päällä 24/7?
Parisen kybää sisältäen saunomiset kerran viikossa,45 neliötä
2 aikuista, 62 neliötä, kaukolämpö:
300€ vuodessa sähkölaskut, josta 210€ sähkönsiirtomaksua.
Kuukausittaiset laskut 22-28€.
Mulla 60 neliön asunto. Kaukolämpö. Juuri nyt tuli kolme kuukauden sähkölasku.
Sähkön kulutus 40 euroa
Siirto 30 euroa
Verot 10 euroa
Eli alle 30 euroa kuukaudessa. Kylpyhuoneessa lattialämmitys, joka talvella vähän kovemmalla kuin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
62 neliöinen kerrostaloasunto kaukolämmöllä. Uudehko kerrostalo, ei saunaa. Yksi pöytäkone päällä 24/7, lisäksi pari läppäriä, tietokone ja kodinkoneet. Sähkölasku on ollut 10 € kuussa plus siirtomaksu.
Kuulostaa legendalta.
Ei todellakaan ole.
Itsellä (1 hengen talous) sähkö samankokoisessa asunnossa alle 5€/kk+siirto n. 8€/kk. Etätöissä, joten kone ja tuplanäytöt päällä "koko ajan" ja ruoka valmistetaan itse päivittäin.
Mitäs hemmettiä mistä tuollaisia saa :D Mä hylkäisin luotettavan Yamaha DT:ni jos pääsisin tolla ajelemaan, on kyllä niin eeppinen menopeli! Voisiko joku vinkata mistä tuollaisia voi ostaa? Sähköpyörää ja autoa mä olen ajanut mutta en koskaan sähkömoottoripyörää.. olen nyt muutenkin sähköasioissa vähän petrannut, sillä vertailin sähkösopparinkin just uudelleen https://windesol.fi/sahkon-hinta/ sivustolla ja säästöt oli kyllä melkoiset. Seuraava etappi vois olla sitte tämmösellä Ural vempeleellä ajaminen. Ehdottomasti kertokaa jos jossain mahdollista tulla koeajamaan tällaista vaikkapa maksua vastaan, sitte varmaa helpompi tehdä ostopäätös jos rullaa yhtä sulavasti kuin bensiinikäyttöinen eikä hyydy.
Ei ole legendaa. Kannattaa kilpailuttaa ne sähkölaskut, eikä ottaa ensimmäistä vastaantulevaa. Mekin asumme Helsingissä mutta sähkösopimus on maakunnassa olevan sähköyhtiön kanssa. Kiinteä hintainen kuukausipaketti.