Jos kerrostalossasi olisi päässyt käärme
karkuun naapuriltasi, niin pystyisitkö asumaan kodissasi? Mulla on niin järkky käärmekammo, että joutuisin lähtemään evakkoon. Eikö ne käärmeet pysty liikkumaan viemäreiden ja ilmastointikanavien kautta asunnosta tosieen? Viittaan kysymykselläni tuohon Tampereen tapaukseen.
Kommentit (37)
Hämäkit ällöttää eniten. Etenkin väärinpäin olevat. Siis ei pelota, mutta prkl rumia ovat. Vaikka mies olenkin.
mulla on viljakäärme, ja sen takia pidän sitä kun se on mielestäni hieno ja miekenkiintoinen, sitä on helppo hoitaa, se ei tuhoa paikkoja(kuten kissani), pure tai raavi(kuten pari tuntemaani kissaa ja koiraa).
En ole mies, enkä myöskään ole ottanut sitä leveilläkseni kavereille.
Ei vittu mitä nössöjäääääääää... xD
En menis evakkoon. Ennemmin toivoisin että sellanen luikertelis luokse jotta vois omistajalle palauttaa. Ruokkisin ja hoivaisin sitä ennen. Puremat ei pelota. Kyseessä ei ollut myrkkykäärme.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:11"]Haloo, eihän kyseessä ole edes myrkkykäärme. Ei tee ihmiselle mitään. En pelkäisi tuollaista. Jos tulisi kylään niin antaisin evääksi vaikka jauhelihaa jos sattuisi olemaan nälkäinen ja pyytäisin omistajan hakemaan pois.
ps. Ja kyllä käärme on lemmikki siinä missä koira tai kissakin. Oppii tuntemaan omistajansa jne.
[/quote]
En nyt tiedä tapauksesta, mutta käärmeet tappavat muullakin tavoin kuin myrkyllä. Osa kuristaa uhrinsa. Hyvää yötä säikyille! ;)
En tiedä? Mä myös pelkään käärmeitä ihan hulluna. Mä toivon että kyyt kuolis sukupuuttoon.
Voiko olla turhempaa kuin etsiä vaihtolämpöistä eläintä lämpökameralla?
Käärme on muuten harraste-eläin eikä lemmikki, yleensä ihmiselle harmiton. Todella harva pitää myrkkykäärmeitä tai niin isoa kuristajaa, josta olisi ihmiselle vaaraa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:07"]
Pystyvät liikkumaan myös viemäreissä.
Olisi kyllä karmaisevaa jos sellainen luikertelisi yöllä sänkyyn.
Mulla taas araknofobia ja sen vuoksi lähtisin asunnostamme heti.
Takaisin en muuttaisi. Muuttolaatikot pitäisi jonkun syynätä tosi tarkkaan.
Käärmeen vielä löytääkin mut tää kaheksasjalkainen kämmenenkokoinen hirvitys voi olla takertuneena johonkin vaatteeseen.
Näen jo painajaisia ;(((
[/quote]
Täällä kohtalotoveri. Saatan pyörtyä jos näen hämähäkin kuvan lehdessä. Olemme vaihtamassa asuntoa, ja mieheni joutuu uuteen taloon muuttaessa utelemaan naapurien lemmikit. En voisi asua hämähäkkien kanssa samassa talossa. Itse en käärmeitä kammoa, mutta ymmärrän jos jollakin on yhtä paha angsti kuin minulla hämähäkkeihin. Se on todella kamalaa. En tiedä, voiko siitä edes "parantua"? Tämän oman pelkoni vuoksi en voi edes matkustella kuin Euroopassa.
[/quote]
Mulla on sama, mutta koskee jyrsijöitä. Todella inhottavaa tällainen fobia.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 02:14"]
Täällä kohtalotoveri. Saatan pyörtyä jos näen hämähäkin kuvan lehdessä. Olemme vaihtamassa asuntoa, ja mieheni joutuu uuteen taloon muuttaessa utelemaan naapurien lemmikit. En voisi asua hämähäkkien kanssa samassa talossa.
[/quote]
Eihän nyt sellaista taloa ole missään jossa ei olisi hämähäkkejä? Vai koskeeko kammo ainoastaan isoja tarantelloja ja vastaavia?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 07:53"]
En tiedä? Mä myös pelkään käärmeitä ihan hulluna. Mä toivon että kyyt kuolis sukupuuttoon.
[/quote]
Miksi pelkäät kyytä? Toki ymmärrän jos on fobia niin silloin ihminen kammoaa asioita joissa ei ole mitään kammottavaa. Moni vaan pelkää kyytä vaikka ei ole fobiaa ja sitä en ymmärrä. Mahdollisuus saada sen purema on olematon ja vaikka sen saisi, niin mitään vaaraa siitä ei terveelle ole. Käynti ter.keskuksessa ja se oli siinä.
Jos pelkäät jotakin asiaa omassa pienessä päässäsi niin onko tervettä toivoa koko lajin kuolemaa tai katoamista? En pysty tätä ymmärtämään enkä hyväksymään etenkään aikuiselta ihmiseltä (joita oletettavasti tällä palstalla on, vaikka kommentit pistää kyllä muuta ajattelemaan). Pelko on ihan ymmärrettävää, etenkin asioita kohtaan joista ei syystä tai toisesta mitään tiedä. Vastoin yleisiä ennakkoluuloja suurin osa lemmikki/harraste käärmeistä ei ole vaarallisisia, agressiivisia eikä usein edes lähellekkään kissan tasoisia "tappajia". Omani on tuollainen kuusi vuotta täyttänyt, puoli vuotiaasta kanssani asunut löllykkä. Yhtään puremaa en ole omilta enkä vierailta saanut ja jos joskus tulee niin elänten kanssa nyt niin voi käydä. Järkevänä ihmisenä tiedän että esim kissa saa noin 1000x pahempaa jälkeä käpälään aikaiseksi kun tuo oma 120cm pitkä viljis lötkö. Ei siis pelota vaikka vähän säpäkämpääkin matoa tarvitsisi (on tarvinnutkin) liikutella. Ennemmin kääntäisin sen tietämättömän kauhistelun vaikka koiriin. Niistä saa harvasen päivä lukea kun on kiinni käyty.. Tämäkään harvoin vain koiran vika, vaan osaamattoman omistajan moka. Sitten tähän "Ei mitään iloa ihmiselle".. Toiset tykkää katsella olohuoneessaan terraarioihin kuten meillä, ja toisia kiinnostaa mölytoosan katselu. Molemmista lieneen iloa katselijalle kun kerran omistetaan. Itse inhoan hevosia, niistä ei ole minulle mitään iloa, ne ovat mielestäni pelottavia ja rumia. Mutten missään nimessä ole niitä kieltämässä. Päin vastoin! Mikäli vaikka lapseni haluavat niitä harrastaa niin antaa mennä vaan. Vaikkakin tiedotan että hevoset ovat vammauttaneet ja jopa tappaneet suomessa(kin) helvetisti enemmän harrastajia kun lemmikki käärmeet koskaan.
Helposti. Tykkään eläimistä vaikkei itsellä lemmikkejä olisikaan, olisin jopa innoissani jos jonkun lemmikkikäärme meille luikertelisi :D
Kylppärin ovi aina kiinni ja miten postiluukku, entä rako oven alla? Pöntön kansi kiinni vai auki, se vaatisi silti esineen päälle. Mutta toisaalta ei olisi kiva että käärme hukkuu viemäriin eli jostain sen pitää tulla pois. Ilmastointikanava? Mitä jos tuulettaa ja ikkunasta tulee korppi tai naapurin kärmes. Mielikuvitus.
Käärmettä en koskaan ottaisi, mutta varastohämähäkin kyllä. Mikäli se tulisi toimeen koiran ja kissa kanssa!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:07"]
Pystyvät liikkumaan myös viemäreissä.
Olisi kyllä karmaisevaa jos sellainen luikertelisi yöllä sänkyyn.
Mulla taas araknofobia ja sen vuoksi lähtisin asunnostamme heti.
Takaisin en muuttaisi. Muuttolaatikot pitäisi jonkun syynätä tosi tarkkaan.
Käärmeen vielä löytääkin mut tää kaheksasjalkainen kämmenenkokoinen hirvitys voi olla takertuneena johonkin vaatteeseen.
Näen jo painajaisia ;(((
[/quote]
Täällä kohtalotoveri. Saatan pyörtyä jos näen hämähäkin kuvan lehdessä. Olemme vaihtamassa asuntoa, ja mieheni joutuu uuteen taloon muuttaessa utelemaan naapurien lemmikit. En voisi asua hämähäkkien kanssa samassa talossa. Itse en käärmeitä kammoa, mutta ymmärrän jos jollakin on yhtä paha angsti kuin minulla hämähäkkeihin. Se on todella kamalaa. En tiedä, voiko siitä edes "parantua"? Tämän oman pelkoni vuoksi en voi edes matkustella kuin Euroopassa.