Kyllä käy joutseneita sääliksi
Tuolla ovat peltoaukealla hirveässä myrskyssä ja kaatosateessa, niitä on siellä satoja.
Ja ei ole varmaan hääviä muillakaan luonnon eläimillä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niiden on olla. Mieti, jotkut säälittävät pökäleet väkertelevät päivät pitkät umpisurkeita kirjoitusvirheprovoja mammapalstalle jossain oman mammansa kellarissa.
Millainen nainen haluaa tuomita provoksi kaiken, kun puhutaan joutsenista? Hyi.
Mietin sitä, että minkä ikäinen ketjun aloittaja on ja millaisen maailmankuvan saa näistä vastauksista :(
Ei niillä kuten muillakaan luonnon eläimillä hätää ole talvella kunhan saavat ruokaa. Itsekin aina ruokin talvella sorsia jotka on lähijoelle päättäneet jäädä koko talveksi. Kauraa heittelen niille ja välillä auringonkukan siemeniä jotka tuntuu olevan niille parhainta herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaas hanheja
No koko ajan!
Variitkin näyttävät aika surkeilta tuolla pihapuussa. Jäniitä ei kärsi edes ajatella!
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä, että minkä ikäinen ketjun aloittaja on ja millaisen maailmankuvan saa näistä vastauksista :(
56v
Nyt lipsahti edellisellä. Halusit varmaan sanoa kokoajan, se on normi tällä palstalla? Ethän enään tee virheitä? :)
Vierailija kirjoitti:
Joutsenia! Kuten hiekka on pikkukiviä, ei suinkaan kiveksiä. Lampaat ne laiduntavat, eivät lammakset. Ilvekset ovat harvinaisia kissaeläimiä, mutta ilveiden merkitys voi olla hakusessa.
Ei ole viestillesi yhdentekevää, kuinka hallitset äidinkielesi sanojen astevaihtelun. Yleistä on antaa tekstillään itsestään tahattomasti tyhmä mielikuva.
Minua taas voisi luulla äidinkielenopettajaksi taikka huumorintajuttomaksi nipoksi, mutta oikeasti olen sairaslomalla oleva ei-ope.
Liian vähän oikeaa tekemistä. Kirjoitetaanpa silti kauniisti. Siihen meillä suomenkielisillä on hyvät eväkset, eikö? ;)
Ps Rakastan joutsenia. Mikä hätä niillä olisi pellolla huilata? Sateestako huolehdit? Vesilintuja ovat. Mieti hetki.
Sade ei ole ongelma vaan myrskytuuli joka menee höyhenpeitteestä läpi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä kuten muillakaan luonnon eläimillä hätää ole talvella kunhan saavat ruokaa. Itsekin aina ruokin talvella sorsia jotka on lähijoelle päättäneet jäädä koko talveksi. Kauraa heittelen niille ja välillä auringonkukan siemeniä jotka tuntuu olevan niille parhainta herkkua.
Siis tarkoitat kai siemeneitä?
Palstamammoilla riittää näköjään myötätuntoa vain kauniille eläimille, mutta kilttejä myyrejä ei ajattele kukaan :(
Säälin naapureita. Siellä istuskelevat pimeässä talossa: sähköt taas poikki. Niin on minultakin. Minulla on tää palstailu virikkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jauhenet?
Ne kestävät vettä ihan yhtä hyvin kuin niiden lihakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutsenia! Kuten hiekka on pikkukiviä, ei suinkaan kiveksiä. Lampaat ne laiduntavat, eivät lammakset. Ilvekset ovat harvinaisia kissaeläimiä, mutta ilveiden merkitys voi olla hakusessa.
Ei ole viestillesi yhdentekevää, kuinka hallitset äidinkielesi sanojen astevaihtelun. Yleistä on antaa tekstillään itsestään tahattomasti tyhmä mielikuva.
Minua taas voisi luulla äidinkielenopettajaksi taikka huumorintajuttomaksi nipoksi, mutta oikeasti olen sairaslomalla oleva ei-ope.
Liian vähän oikeaa tekemistä. Kirjoitetaanpa silti kauniisti. Siihen meillä suomenkielisillä on hyvät eväkset, eikö? ;)
Ps Rakastan joutsenia. Mikä hätä niillä olisi pellolla huilata? Sateestako huolehdit? Vesilintuja ovat. Mieti hetki.
ap
Niin ja sitäpaisti siellä on joukossa vielä ihan harmaita ja keskenkasvuisia joiden höyhenpeite ei ole täysin kehittynyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin ja sitäpaisti siellä on joukossa vielä ihan harmaita ja keskenkasvuisia joiden höyhenpeite ei ole täysin kehittynyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käy enemmän sääliksi kauriksia.
Älä huoli, menen heti viemään kauriksille nauriksia;-)
ilvesket tulee syömään kaurisket kun ne on syömässä nauriskeja
Vierailija kirjoitti:
Variitkin näyttävät aika surkeilta tuolla pihapuussa. Jäniitä ei kärsi edes ajatella!
Saati sitten hirveitä
Miettikää kurkeja kanssa. Ja rastaksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käy enemmän sääliksi kauriksia.
Ei oo enään lehtejä joita voi ruvera alkamaan syömään. Onkohan edes nauriksia vai pitääkö erin laisiin ruokiin siirtyä kauriksien?
Turnipseita ainakin on, ne on sukua nauriksille.
Anna niille ruokaa, pitävät kuulemma ananaasta.