Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona-ajan typerimmät "oivallukset" -peukutusketju

Vierailija
02.11.2020 |

Listataan typerimpiä korona-ajan oivalluksia, ideoita ja ajatuksia, joita sinulla on tullut vastaan. Siis asioita, joiden kohdalla mietit, mitä ihmettä toinen oikein ajattelee. Peukku ylös = samaa mieltä, että on typerää tai peukku alas = en pidä tätä typeränä.

Ap aloittaa:

Yksi väliportaan esimies on jankannut keväästä asti töissä, miksi palaverit täytyy pitää etänä ja eikö voitaisi nähdä kasvotusten. Tämä sama esimies puuhaa nyt asiakkaillemme (nuoret) viikonloppuleiriä alkutalveksi, koska "nuorista olisi niin mukava nähdä toisiaan". Esimiehestä olisi kiva sijoittaa eri paikoista tulevia nuoria saman katon alle, koska "tällaista toimintaa on kaivattu".

Ap

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä eräs juorulehdentäytejulkkis ja se "liikemies", jotka suunnilleen suoraan lentokentältä ryntäsivät yökerhoon, kun oli niin tylsää. Hyviä esimerkkejä siitä, että kaikilla ei järki päätä pakota.

Vierailija
42/65 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvii mennä koronatestiin koska " tää on ihan tavallinen flunssa". Kuullut nyt yllättävän monilta mm. Työpaikoilla. Jepjep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava ei mennyt koronatestiin, vaikka hänellä oli oireita. Kuulemma ei vaarantanut tällä muita, koska sairasti kotona. Ikäänkuin se tarkoittaisi, ettei testiin tarvitse mennä...

Miksi alapeukut?

Vierailija
44/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kuinka moni ihan fiksu aikuinen on mennyt koronan suhteen ihan sekaisin. Joko ollaan ylihysteerisiä tai sitten ei välitetä ollenkaan. Nostan hattua jokaiselle, joka suhtautuu terveen varovaisesti, mutta ei mene kumpaankaan ääripäähän.

En ole nähnyt mitään ylihysteerisyyttä vaan ainoastaan tervettä varovaisuutta ja tyrmistymistä siitä, kuinka piittamaton moni on kanssaihmisten terveydestä/hengistä. Sen sijaan salaliittoteoriat kuinka korona on huijaus ym. kyllä ovat hämmentävät monesta vakuuttavia.

Vierailija
45/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joku baarien aukiolo- ja anniskeluaikojen fiilaaminen nyt on kokonaisuutta ajatellen aika turhaa lillukanvarsiin takertumista ja hyöty sellaisesta lienee kokonaisuutta ajatellen hyvin marginaalinen. Mutta kun tarkoitus on hyvä, niin sillä saa kannatusta.

Siinä mielessä olen samaa mieltä että osa käy baarissa vain yksin tai yhden kaverin kanssa lasillisella ja istuu/istuvat omassa pöydässä.

Yökerhot on kyllä taas asia erikseen.

Vierailija
47/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka eivät ole antaneet riskiryhmäläisten eristäytyä rauhassa, jos se heistä hyvältä tuntuu. Naureskeltiin, pilkattiin hysteeriseksi, jos toinen halusi jäädä kotiin ja perua menot.

Olen maaliskuusta lähtien etätöitä tehnyt ja kyllästynyt kun pitäisi ”edes minun mielikseni” tavata fyysisesti joissain sisätiloissa. Kyllä nyt pitäisi ihan nykytekniikkaa apuna käyttäen saada hoidetuksi vaikka useamman ihmisen kanssa kahvittelu Zoomin kautta.

Aiemmin olin hätää kärsimässä näiden ”työn sankareiden” vuoksi, jotka tulivat flunssaisina töihin ja tartuttavat taudin minuunkin. Pahimmillaan olen ollut useamman kerran keuhkokuumeessa sairaalassa ja sen jälkeen saanut vielä antibiooteista kamalan hiivatulehduksen. Kyllä siitä laskua kertyy minulle.

Aluksi pomo oli kummissaan kun selitin perusteellisesti miksi haluan tehdä töitä etänä. Hänellähän ovat yhtä hyvät mahdollisuudet seurata työntekoasi ja aikaansaannoksia kuin avokonttorissakin. Tietenkään hän ei halunnut mitään koronaa minulle.

Pomolle on ollut kuitenkin ilmeisesti vaikeaa kun alaiset eivät löydy saman katon alta. Kiinni saa puhelimella, Zoomilla ja sähköpostilla kun tarve vaatii.

Vierailija
48/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöt, jotka ajattelevat ettei pienet poikkeukset haittaa. Jos 9 kertaa tapaa etänä, miksei kymmenennellä kerralla voisi tavata kasvotusten pienessä tilassa ruokaillen?

Vierailija
49/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun ihmiset yskii maskin takaa eivätkä laita kättä suun eteen, koska "maski suojaa".🙄

Kättä nyt ei ylipäätään saa laittaa yskiessä suun eteen. Kun yskitään, yskitään kainaloon. Vai oletko niin tyhmä että yskit käsiisi ja sen jälkeen lääpit kaikki pinnat.

Vierailija
50/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun ei ymmärretä toisten varovaisuutta. Olen elänyt yli puoli vuotta niin, että olen välttänyt kaikkia ylimääräisiä kontakteja. Olen raskaana, enkä halua ottaa turhia riskejä. En ole nähnyt kavereita kuin yhden käden sormilla laskettavan määrän, silloinkin vain kahden kesken ja useimmiten ulkona. Olen halunnut tavata vain kavereita, jotka tiedän koronan osalta riittävän varovaisiksi. En halua tavata kaveria, jonka tiedän juoksevan nyt korona-aikana isolla porukalla kissanristiäisissä, baarissa yms. Miksi altistaisin itseni toisen kautta, kun olen arjessani muuten varovainen? Tätä ei ymmärretä, vaan valitetaan turhasta stressaamisesta.

Vierailija
51/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen yleinen hutilointi vaikkapa talonyhtiössä. Kesällä oltiin ihan kaikkia rajoituksia poistamassa ja yhteissaunavuoroja avaamassa vaikka toinen aalto tuli lähes samantien.

Vierailija
52/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen yleinen hutilointi vaikkapa talonyhtiössä. Kesällä oltiin ihan kaikkia rajoituksia poistamassa ja yhteissaunavuoroja avaamassa vaikka toinen aalto tuli lähes samantien.

jep

Vierailija
53/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kuinka moni ihan fiksu aikuinen on mennyt koronan suhteen ihan sekaisin. Joko ollaan ylihysteerisiä tai sitten ei välitetä ollenkaan. Nostan hattua jokaiselle, joka suhtautuu terveen varovaisesti, mutta ei mene kumpaankaan ääripäähän.

En ole nähnyt mitään ylihysteerisyyttä vaan ainoastaan tervettä varovaisuutta ja tyrmistymistä siitä, kuinka piittamaton moni on kanssaihmisten terveydestä/hengistä. Sen sijaan salaliittoteoriat kuinka korona on huijaus ym. kyllä ovat hämmentävät monesta vakuuttavia.

En minäkään ole nähnyt hysteriaa kuin palstalla.

Täällä sitä on.

Kaikki jankkaukset, lukujen vatvonta, riskiprosenttuen laskeminen, long covid äkyttömyys, ruokien desinfiointi, korona postilaatikon kautta, kotioetus, lasten pelottelu, "maaliskuusta saakka kotona" ym ym.

Vierailija
54/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun ei ymmärretä toisten varovaisuutta. Olen elänyt yli puoli vuotta niin, että olen välttänyt kaikkia ylimääräisiä kontakteja. Olen raskaana, enkä halua ottaa turhia riskejä. En ole nähnyt kavereita kuin yhden käden sormilla laskettavan määrän, silloinkin vain kahden kesken ja useimmiten ulkona. Olen halunnut tavata vain kavereita, jotka tiedän koronan osalta riittävän varovaisiksi. En halua tavata kaveria, jonka tiedän juoksevan nyt korona-aikana isolla porukalla kissanristiäisissä, baarissa yms. Miksi altistaisin itseni toisen kautta, kun olen arjessani muuten varovainen? Tätä ei ymmärretä, vaan valitetaan turhasta stressaamisesta.

Tässä esimerkki korona ajan älyttömyydestä. Hysteerikko.

Vierailija
55/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hutilointia tässä on.

Varmuuden vuoksi kaikli seis... juupa.

Vierailija
56/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen utse päättää meneekö yhteissaunsan. Vuoroja heti tarjolle!

Vierailija
57/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies suunnittelee pikkujouluja. Oikein perinteiseen malliin, ravintolaruokailu ja piikki auki. Ilmeisesti ainoa kerta vuodessa kun kotoa tulee juhlimislupa, mutta että sen takia pitää ottaa noin suuria riskejä?

Meillä sama! Paikalle on kaiken lisäksi tulossa ihmisiä kolmelta eri paikkakunnalta ympäri Suomen. En halua mennä - ajattelin että jos sitä ei muuten peruta, ilmoitan olevani sairaana. Mielestäni on vastuutonta järjestää tuommoista tällä hetkellä!

Vierailija
58/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikissa kyynärpäillä tervehtivien ihmisten kuvassa naureskellaan. Minusta siinä ei ole mitään nauramista eikä hauskuuden aihetta.

Se onkin niin pöljän näköistä, ettei varmaan onnistu naureskelematta. Nauramalla peitellään sitä häpeää, että tehdään jotain noin hölmöä.

Vierailija
59/65 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava ei mennyt koronatestiin, vaikka hänellä oli oireita. Kuulemma ei vaarantanut tällä muita, koska sairasti kotona. Ikäänkuin se tarkoittaisi, ettei testiin tarvitse mennä...

Miksi alapeukut?

Voisitte vastata jos kerran olette niiiin oikeassa!

Vierailija
60/65 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen utse päättää meneekö yhteissaunsan. Vuoroja heti tarjolle!

Montakin utsea löytyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi