Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona-aika osoitti sen, että pärjäämme aivan hyvin ilman ravintoloita ja baareja

Vierailija
02.11.2020 |

Ruokaa voi laittaa myös kotona ja alkosta saa viiniä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me olemme kyllä hyödyntäneet ravintoloiden ja kahviloiden antia nytkin, monessa paikassa on huolehdittu turvaväleissä, tungokseen emme mene. Monesti myös haemme take-outia, koska meistä kumpikaan ei erikoisemmin pidä ruoanlaitosta joten miksi väkisin käyttää aikaa siihen? Samalla tulee tuettua lähiravintoloiden yrittäjiä ja työntekijöitä. Baareissa emme käy, koska emme käytä alkoholia, mutta pidämme hyvästä ruoasta.

Vierailija
42/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt koko tämän ajan ravintoloissa ja baareissa.

En tosin ilta-aikaan, mutta en niissä koskaan käy iltaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei pärjätä. Kun baarit olivat kiinni niin mies ryyppäsi kaikki viikonloput kotona. Oli ihan h e l ve tistä.

Vierailija
44/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai keväällä ja alkukesästäkin kun ne olivat kokonaan kiinni?

Vierailija
45/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan pärjää. Kotona ryyppääminen yksin ei ole hyvä idea pidemmän päälle, kun taas toisten näkeminen juomien äärellä on sosiaalisesti virkistävää (niin, ihan vieraidenkin ihmisten näkeminen). Ruokaravintoloista en niin piittaa, mutta kyllä niitä tarvitaan kaupunkia elävöittämään. Jos olisin rikas, söisin ravintolassakin varmaan mielellään, kun en kauheasti välitä kokkauksesta.

Sinkkuna on tuskallista tavata uusia ihmisiä tässä ajassa. Vihaan tinderiä, mutta haluaisin kumminkin seksi- ja juttuseuraa aina välillä uusistakin ihmisistä.

Oletko ajatellut, että on pakko ryypätä ollenkaan? Ei ole, voin sanoa. Huomaa että sulla on jonkinasteinen alkoholiongelma, kun ei käynyt edes mielessä tällainen vaihtoehto.

Itse virkistyn jotenkin muuten kuin ryyppäämällä ja makaamalla seuraavan päivän väsyneenä ja krapuloissani kotona.

Kaikkia ei kiinnosta raivoraittius.

Harva käyttää alkoholia ajatellen, että "hankitaanpa krapula ja lopulta riippuvuus!"

Se tekee paskasta arjesta vähän siedettävämpää ja toimii mainiona sosiaalisena helpottajana varsinkin monella jurolla suomalaisella.

Jos tuo "minä olen parempi kuin muut" -asenne tekee sinut jotenkin onnelliseksi, niin ei siinä mitään. Kannattaa ehkä netin ulkopuolella miettiä, että miten asiat muotoilee, nimittäin joku vähemmän täydellinen ihminen saattaa palauttaa sinut maanpinnalle.

Vierailija
46/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin hain take awaytä.

Vierailija
47/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat ovat todella tärkeä verotulojen lähde, koska ne työllistävät paljon ihmisiä ja niistä saadut verovarat ovat yksityisen sektorin rahaa jolla esim. rahoitetaan tuet, terveydenhuolto, koulut ja teiden kunnossapito.

Aika äkkiä sen siis huomaisi, jos ravintoloiden verorahat jäisivät saamatta.

Vierailija
48/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh kuinka niin? Itse olen käynyt läpi korona ajan ravintoloissa ja tilannut ruokaa kotiin. Eilen olin uuden ramen-ravintolan avajaisissa Turussa. Ihmiset jonottivat kadulla päästäkseen sisään ja pieni paikka oli tupaten täynnä porukkaa.

Tänään kävin lounastauolla hakemassa vietnamilaisen bahn mi patongin ja jääkahvin kulman takaa. Viime viikolla söin pitsan napolilaistyyppisessä pitseriassa jossa pitsat paistetaan 450 asteessa kunnon pitsauunissa. Sielläkin ruokaa sai odottaa yli 40min kun porukkaa oli niin paljon. En minä osaa enkä halua valmistaa mitään näistä ruuista kotona. Käyn ulkona syömässä nimenomaan jotta saisin vaihtelua kotiruokaan.

Itse kävin ulkona syömässä lounaalla keskiviikkon, paikka oli täynnä. Perjantaina woltattin lounas töihin. Lauantaina pidin kemuja ja woltattiin ruuat, sai odottaa aika kauan kun oli paljon tilaajia. En tiedä keitä ne ihmiset ovat, jotka kärvistelevät kotona omilla kokkauksillaan läpi elämänsä, mutta minä se en ole. 

Vierailija
49/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan nyt kahden viikon karanteenissa, kyllä välillä tulee mieleen kuinka kivaa on käydä lähikahvilassa kahvilla ja leivoksella tai jos oikein villiksi heittäytyy lasillisella viiniä. Samalla voi syödä jotain pientä ja jutella. Elämän pieniä ilojahan nämä ovat.

Karanteeniin jouduimme koko perhe, koska teinin luokasta löytyi tartuntoja. Yksi lapsellamme. Onneksi oireet ovat lieviä, ja vointi hyvä.

Koko korona-aikana emme ole reissaneet, ohjeita olemme noudattaneet pilkulleen, ja niin vain ollaan karanteenissa nyt kaikki.

Oltaisiinko kohteliaita ja ystävällisiä toisillemme? Muistetaan että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Ja kunhan on taas lupa liikkua ihmisten ilmoilla ja koko perhe hyvässä voinnissa ja päästy takaisin töihin ja kouluun, käymme varmasti pizzalla koko porukan voimin!

Vierailija
50/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttöni muutti kauas kotoa opiskelemaan.

Luennot etänä.

Pientä tutustumista oli aluksi, mutta Vassan jälkeen nekin loppui.

Ei ole saanut paikkakunnalta töitä, korona tarkoittaa paljon työttömiä.

Ei mitään hyvää

Vierailija
51/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kymmenet tuhannet ravintola-alalla työskennelleet ovat täysin turhia ihmisiä? Samoin kuin heidän maksamat verot?

Vierailija
52/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummityttöni muutti kauas kotoa opiskelemaan.

Luennot etänä.

Pientä tutustumista oli aluksi, mutta Vassan jälkeen nekin loppui.

Ei ole saanut paikkakunnalta töitä, korona tarkoittaa paljon työttömiä.

Ei mitään hyvää

Tosi surullista näulle jaikille nuorille!

Vierailija
53/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia voi hoitaa ja opettaa kotona niin mihin niitä kouluja ja päiväkoteja kukaan tarvitsee?

Leffan voi ostaa kotiin niin miksi mennä elokuviin?

Miksi mennä lenkille ulos kun sisälläkin on ilmaa ja voi hankkia juoksumaton?

Vierailija
54/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käytetty viikottain ravintoloiden ja pikaruokailupaikkoja.

On ihana nauttia hyvä ateria ravintolassa (usein miehen kanssa kahdestaan). Tai kun kiireinen arki niin Mäkkärin autokaista kutsuu. Tai perjantai-iltana pizzat kotiovelle.

Keväällä poikkeusoloissa tuli tehtyä itse paljon ruokaa kun oli aikaa. Oli kotona omat hienot ravintolat, hampparipaikat, pizzeriat, kahvilat, jäskikiskat rekvisiitalla monesti, ihan huippua 😋

Kyllä meillä jatkossakin näitä palveluita käytetään kun korona on ohi, on ihanaa syödä valmista. Mutta kotona myös tullaan tekemään enemmän kuin ennen.

Vierailija
55/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tapana pitää sukutapaamisia ravintoloissa. Käytiin ensin katsomassa jokin nähtävyys ja sitten porukalla ravintolaan syömään. Hankalampi kestitä kotona 40 - 100 henkeä.

Sitten taas mennään aikana post.cor.

Vierailija
56/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä tehdä vaatteensakin itse, mutta niistä tulisi aika tyylittömiä rättejä. Ompelu ei kiinnosta.

Ei myöskään kiinnosta gourmet-ruuanlaitto, mutta silti oli kiva joskus syödä viiden ruokalajin illallinen hyvässä ravintolassa.

Vierailija
57/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin hain take awaytä.

Minä haen take awayt suoraan Alkosta. Tulee edullisemmaksikin.

Vierailija
58/58 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen koronaa usean vuoden ajan on valitettu että juottoloilla menee huonosti, kun asiakkaat juovat omia juomia ennen baariin menoa ja juottoiloissa esiintyjien ei kannata aloittaa ajoissa kun asiakkaat tulevat vasta myöhään paikalle. joten eiköhän tuo osoita että baarit on turhia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi