Korona-aika osoitti sen, että pärjäämme aivan hyvin ilman ravintoloita ja baareja
Ruokaa voi laittaa myös kotona ja alkosta saa viiniä.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkä ymmärtänyt ravintoloiden tarkoituksen väärin vain ruokkijoina ja juottajina. Minä ainakin tykkään mennä ravintolaan syömään jonkun muun laittamaa ruokaa ystävän kanssa ja samalla parantaa maailmaa, eikä mun tarvitse sen jälkeen kuin kävellä iloisena takaisin kotiin, ehkä pikkuhiprakassa....
En ole koskaan ollut pikkuhiprakassa, kun olen tullut ravintolasta syömästä. Se ei ole mitenkään pakollista, olet ymmärtänyt ravintolassa syömisen aivan väärin. Sinne mennään syömään, ei juomaan. Koronabilettäjien baari-illat ovat asia aivan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut elinkeinonvapaudesta? Kyllähän sitä pärjätään vaikka päällä seisten, mutta mikä ihmeen hinku sinulla on pakottaa kaikki muut elämään samalla kuin sinä itse?
Ööö, koronavirus? Hengityksen salpautuminen, keuhkojen ja sydämen vajaatoiminta, ei enää pääsyä kotiin hissittömän talon kolmanteen kerrokseen? Kuolema?
Korona-aika osoitti sen, että pärjäämme aivan hyvin ilman saastuttavaa matkustuslentoliikennettä.
-kertaakaan en ole lentänyt 😉
Kai sinä aloittaja eli yhteiskunnasta syrjäytynyt pöhkö ymmärrät että se baarien ja ravintoloiden sulkeminen vaikuttaa myös muihin kuin ravintolatyöntekijöiden elämään?
Ei ne ravintoloinen syömiset ja juomiset sinne itsestään ilmaannu. Kysyntä vähenee elintarviketeollisuudessa, panimoissa, siivousfirmoissa kuljetusyrityksissä jne jne.
Katos idiootti kum kaikki vaikuttaa kaikkeen sinäkö yhteiskunnasta syrjäytynyt loinen meinaat sitten kaikki syntyvät työttömät elättää?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt koko korona-ajan ravintolassa syömässä?!?
Eli ei ole opettanut mitään... Ravintolat ovat olleet yleensä ihan täynnä.
En ymmärrä mistä siis puhut?
Minä kävin syksyyn saakka. nyt en ole enää uskaltanut, koska nuoret aikuiset näkyvät liikkuvan myös ruokaravintoloissa bilepaikkojen lisäksi ja pelkään niiden levittämää koronavirusta. Eihän niiden edes tarvitse tietää, että ovat kantajia, mutta minä voin silti sairastua vakavasti niiden takia!
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä aloittaja eli yhteiskunnasta syrjäytynyt pöhkö ymmärrät että se baarien ja ravintoloiden sulkeminen vaikuttaa myös muihin kuin ravintolatyöntekijöiden elämään?
Ei ne ravintoloinen syömiset ja juomiset sinne itsestään ilmaannu. Kysyntä vähenee elintarviketeollisuudessa, panimoissa, siivousfirmoissa kuljetusyrityksissä jne jne.
Katos idiootti kum kaikki vaikuttaa kaikkeen sinäkö yhteiskunnasta syrjäytynyt loinen meinaat sitten kaikki syntyvät työttömät elättää?
Se "yhteiskunnasta syrjäytynyt loinen" makaa todennäköisesti hengityskoneessa sairaalassa tai on mullan alla tai tuhkana maailman tuulissa. Pää kiinni, idiootti kakara!
Ystäväni on 65 v ja on tehnyt pitkän työuran.
Koronan vuoksi työpaikalla tuli yt neuvottelut ja kaikki eläkeikäiset saivat lähteä.
Ystävällä on vielä sairaus, joka ei ole vaikuttanut työssäkäyntiin, mutta korona olisi todella paha hänellä.
Lapset ovat muuttaneet pois kotoa jo vuosia sitten.
On todella yksinäinen.
Me ollaan koko ajan käytetty ravintolapalveluita, ja todella tylsää olis ilman niitä elää. En ole innokas ruoanlaittaja ja mielelläni käyn ulkona syömässä ja miksei juomassakin.
Varmaan joku ap:lle välttämätön/tärkeä asia on vastaavasti mulle tarpeeton ja sen vois lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut elinkeinonvapaudesta? Kyllähän sitä pärjätään vaikka päällä seisten, mutta mikä ihmeen hinku sinulla on pakottaa kaikki muut elämään samalla kuin sinä itse?
Ööö, koronavirus? Hengityksen salpautuminen, keuhkojen ja sydämen vajaatoiminta, ei enää pääsyä kotiin hissittömän talon kolmanteen kerrokseen? Kuolema?
Ensinnäkin, aloittajan pointti oli käsittääkseni, että pärjäisimme ihan "normaaleina" aikoinakin ilman baareja ja ravintoloita, koska emme ole niitä nytkään tarvinneet. Eli hän haluaa pitää ne suljettuna sittenkin, kun korona on muisto vain.
Toiseksi tuollaiset seuraukset ovat varsin harvinaisia, mutta se nyt ei edes liity asiaan, joka koskee ravintoloiden "tarpeellisuutta" yleensä, ei nyt.
Vierailija kirjoitti:
Alkiolaiset voittivat tämän taistelun. Kohta Helsinki ja muut isot kaupungit tyhjenevät kun väki muuttaa maalle. Muistakaa sitten varoa tien päällä kun liikutte koska helsinkiläinenhän menee sinne kirkonkylän baariin vaikka omalla autolla sitten jos ei muuten pääse!
Täh???
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan pärjää. Kotona ryyppääminen yksin ei ole hyvä idea pidemmän päälle, kun taas toisten näkeminen juomien äärellä on sosiaalisesti virkistävää (niin, ihan vieraidenkin ihmisten näkeminen). Ruokaravintoloista en niin piittaa, mutta kyllä niitä tarvitaan kaupunkia elävöittämään. Jos olisin rikas, söisin ravintolassakin varmaan mielellään, kun en kauheasti välitä kokkauksesta.
Sinkkuna on tuskallista tavata uusia ihmisiä tässä ajassa. Vihaan tinderiä, mutta haluaisin kumminkin seksi- ja juttuseuraa aina välillä uusistakin ihmisistä.
Olin jo antamassa sinulle plussan koska tuntui kuin olisin itse kirjoittanut kommentin, kunnes huomasin että etsit seksiseuraa tinderistä.
t. mies, joka ei etsi seksiseuraa mistään, ja etsisi vaimoa mielellään esimerkiksi ravintolasta tai harrastuksista
En ollut uskoa silmiäni, kun kävelin Tampereen keskustassa sijaitsevan kapakan ohitse viikonloppuna. Aivan täynnä ihmisiä kiinni toisissaan ja yhdelläkään ei näkynyt maskia. Ruokaravintoloissa ja kahviloissa tämä asia on ratkaisu sillä, että osa pöydistä on poissa käytöstä. Kaikenlaiset juottolat ja räkälät pitäisi kerta kaikkiaan saada kiinni.
Kiva jos sä pärjäsit, mulle ne on kyllä ihan jotain muuta kuin kotruuan ja alkon viinin korvaajia.
Häh kuinka niin? Itse olen käynyt läpi korona ajan ravintoloissa ja tilannut ruokaa kotiin. Eilen olin uuden ramen-ravintolan avajaisissa Turussa. Ihmiset jonottivat kadulla päästäkseen sisään ja pieni paikka oli tupaten täynnä porukkaa.
Tänään kävin lounastauolla hakemassa vietnamilaisen bahn mi patongin ja jääkahvin kulman takaa. Viime viikolla söin pitsan napolilaistyyppisessä pitseriassa jossa pitsat paistetaan 450 asteessa kunnon pitsauunissa. Sielläkin ruokaa sai odottaa yli 40min kun porukkaa oli niin paljon. En minä osaa enkä halua valmistaa mitään näistä ruuista kotona. Käyn ulkona syömässä nimenomaan jotta saisin vaihtelua kotiruokaan.
Milläköhän nämä korona-maanikot täyttää elämänsä koronan jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Milläköhän nämä korona-maanikot täyttää elämänsä koronan jälkeen?
Kävin juuri kaupassa ffp2 maski päässä ja kotiintullessani, pestessäni käsiäni aloin ajattelemaan että onhan niitä muitaki tartuntatauteja uhkaamassa ihmisiä kaikenaikaa.
Mietin että jospa tekisi maskien käytöstä itselleen samanlaisen automaattireaktion kuin aasiassa, eli alkaisi käyttämään sitä koronan hiipuessakin.
Maskin käytöstä on tullut niin tärkeää, että olen palannut jo kerran kotiin unohtaessani ottaa sen mukaan kauppamatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkä ymmärtänyt ravintoloiden tarkoituksen väärin vain ruokkijoina ja juottajina. Minä ainakin tykkään mennä ravintolaan syömään jonkun muun laittamaa ruokaa ystävän kanssa ja samalla parantaa maailmaa, eikä mun tarvitse sen jälkeen kuin kävellä iloisena takaisin kotiin, ehkä pikkuhiprakassa....
En ole koskaan ollut pikkuhiprakassa, kun olen tullut ravintolasta syömästä. Se ei ole mitenkään pakollista, olet ymmärtänyt ravintolassa syömisen aivan väärin. Sinne mennään syömään, ei juomaan. Koronabilettäjien baari-illat ovat asia aivan erikseen.
Baari-ilta ja ravintolassa ruoan ohella muutaman juominen ovat kyllä kaksi eri asiaa.
Huom, ei ravintolassa syöminenkään ole pakollista, ehkä sinä olet käsittänyt kaiken "aivan väärin"?
Vai olisiko sittenkin niin, että meitä on moneen junaan: Toiset ovat absolutisteja (ja jotkut heistä varmistavat, ettei asia jää muilta huomaamatta...), toiset juovat pari silloin tällöin, jotkut puolestaan örveltävät baarissa tappiin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasuunat, heinäsirkat, kissat ja koirat leikkivät yhdessä. Vedenpaisumus. Älkää poistuko kodistanne. Tämä on maailmanloppu.
Sitten kun olet vähän rauhoittunut, voisit huviksesi tarkistaa, kuinka suuri osa väestöstä sairastaa koronan ilman merkittäviä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan pärjää. Kotona ryyppääminen yksin ei ole hyvä idea pidemmän päälle, kun taas toisten näkeminen juomien äärellä on sosiaalisesti virkistävää (niin, ihan vieraidenkin ihmisten näkeminen). Ruokaravintoloista en niin piittaa, mutta kyllä niitä tarvitaan kaupunkia elävöittämään. Jos olisin rikas, söisin ravintolassakin varmaan mielellään, kun en kauheasti välitä kokkauksesta.
Sinkkuna on tuskallista tavata uusia ihmisiä tässä ajassa. Vihaan tinderiä, mutta haluaisin kumminkin seksi- ja juttuseuraa aina välillä uusistakin ihmisistä.
Oletko ajatellut, että on pakko ryypätä ollenkaan? Ei ole, voin sanoa. Huomaa että sulla on jonkinasteinen alkoholiongelma, kun ei käynyt edes mielessä tällainen vaihtoehto.
Itse virkistyn jotenkin muuten kuin ryyppäämällä ja makaamalla seuraavan päivän väsyneenä ja krapuloissani kotona.
No kyllä vaan on. Pitää olla vähintään häät tai pyöreiden vuosien syntymäpäivät että pääsee mihinkään kodista ulos juhlimaan!