Miksi myyjä ei antanut mun ostaa energiajuomaa?
Tohon kauppaan on tullut joku K15 energiajuomiin. Oon 16 ja vähän päällekin mutta ei sattunut olemaan henkkareita mukana.
Ja en osta energiajuomia päivittäin vaan väsyttää niin jaksais harkoissa paremmin.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Aika mielivaltaista rajoittaa iän perusteella tuotteita jotka ei laissa ole kielletty. Eikös perustuslain mukaan syrjintä iän, rodun jne. perusteella ole kiellettyä? Vai voiko kauppa kieltäytyä myymästä vaikka piimää aasialaisen näköiselle henkilölle?
Jep. Ostan energiajuomat lapsille jos pyytävät. Heidän rahoillaan tietysti.
Ymmärrä nyt, hyvä ihmisen alku, että on tärkeää ja elämää helpottavaa kun aina pitää mukanaan oikeaa henkilöllisyystodistusta. Minuakaan ei palvella pankissa, jos ei ole henkkaria mukana, vaikka olen käynyt samassa pankissa vuodesta 1957 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Kun ostat jonnena kilon kahvia ja ja kunnon sokerimätöt, Kauppias: I sleep.
Ostat yhden energiajuoman jossa 100mg kofeiinia ja 100kcal, Kauppias: AsCeNdEd
Jep! Olisi pitänyt ostaa semmoinen Starbucks-kylmäkahvi jossa on 56mg/100ml kofeiiniä eli melkein kaksi kertaa enemmän kuin energiajuomissa.
Kahvissa on enemmän kofeiinia. Luuleeko S-Kauppias, että tauriini ja b-vitamiinit ovat jotain supermyrkkyä??? :D
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä nyt, hyvä ihmisen alku, että on tärkeää ja elämää helpottavaa kun aina pitää mukanaan oikeaa henkilöllisyystodistusta. Minuakaan ei palvella pankissa, jos ei ole henkkaria mukana, vaikka olen käynyt samassa pankissa vuodesta 1957 alkaen.
En voi :/ oon pitkään halunnut mutta en ala passia kantelemaan mukanani ja ajokorttia ei vielä ole mihinkään kulkuneuvoon. Ajokorttihan ei ole virallinen henkilöllisyystodistus mutta kyllä se monissa tilanteissa toimii. Oon myös kysynyt äidiltä henkilökorttia mutta ei anna mun hankkia niin ilman henkkareita on pakko elää.
Miten opiskelijatytöt sitten myyvät muitta mutkitta energiajuomia noin kymmen vuotiaille kun monikin asiakas tahtonut tuohon puuttua?
Vierailija kirjoitti:
Miten opiskelijatytöt sitten myyvät muitta mutkitta energiajuomia noin kymmen vuotiaille kun monikin asiakas tahtonut tuohon puuttua?
No ei se energiajuoma ole K15 kaikissa kaupoissa
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomia pitäisi koskea sama lainsäädäntö kuin alkoholia. Niistä ei ole ollut mitään hyvää yhdellekään lapselle.
Ne edistävät paljonkin jaksamista oppitunnilla joka olisi muuten tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomia pitäisi koskea sama lainsäädäntö kuin alkoholia. Niistä ei ole ollut mitään hyvää yhdellekään lapselle.
Ei kannata. Säästä ne tentteihin ja sellaisiin. Siihenkin syntyy toleranssi.
Enemmän ihmettelin kyllä sitä kun tuon myymättömyyden jälkeen läksit renkaat sauhuten viereisestä parkista autolla..
Jos henkkarit pitää olla kun ostaa kofeiinia niin mun mielestä siihen pitäisi kelvata vaikka opiskelijakortti ja kelakortti. Passi vie aika paljon tilaa😄
Elämäni tähtihetkiä, kun 23-vuotiaana kysyttiin ES:ää ostaessa henksut. Kiva, jos näytän alle 15-vuotiaalta.
Sulla on väärä lähestymistapa väsymys ongelmaasi. Nuku vähemmän ja juo energiajuomia vähemmän. Energiajuomat vain huonontavat vähäisen yöunesi laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olo voi tuntua virkeämmältä, mutta oppimiskykysi on huonompi. Nuku enemmän ja lopeta piristeiden käyttö.
Haluan silti pieistystä harkkoihin eikä mäkkärikään ole terveellistä. Anna ihmisten päättää mitä tekevät itse.