Miksi myyjä ei antanut mun ostaa energiajuomaa?
Tohon kauppaan on tullut joku K15 energiajuomiin. Oon 16 ja vähän päällekin mutta ei sattunut olemaan henkkareita mukana.
Ja en osta energiajuomia päivittäin vaan väsyttää niin jaksais harkoissa paremmin.
Kommentit (38)
Onko edes laillista kysyä henkkarit energiajuomasta?
Vierailija kirjoitti:
Yritin ainakin sanoa sille että olen puolen vuoden päästä 17 ja on opsikelijakortti mukana mutta ri sitä kiinnostanut😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,
Se on ehdoton vaatimus kassoilla, niissä kaupoissa jotka kieltäneet energiajuomien myynnin alle 15 vuotiaille.
Ja näin ovat tehneet mm. lähes kaikki S-kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,
Se on ehdoton vaatimus kassoilla, niissä kaupoissa jotka kieltäneet energiajuomien myynnin alle 15 vuotiaille.
Yksi syy lisää olla käymättä S tai ÄSS kaupoissa. Käy ap mielummin lidlissä. Otat sieltä paistopisteeltä calzonen tai jonkun välipalan ja mad crocin energiajuomaksi. Kukaan ei kysele mitään. Ei ole edes laillista kysyä papereita energiajuomista. Laissa ei lue mitään energiajuomista ja ikärajoista.
Mulle ei Lidlistä myyty liköörikonvehteja, kun ei ollu henkkareita mukana
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen myyntivelvollisuus luulet kaupoilla olevan? Saa kuka vaan kysellä kenen tahansa henkkareita näytille, mutta ei niitä tietenkään tarvitse näyttää. Ja jos tuossa tapauksessa ei näyttänyt, ei kauppa myynyt juomaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,
Yksi syy lisää olla käymättä S tai ÄSS kaupoissa. Käy ap mielummin lidlissä. Otat sieltä paistopisteeltä calzonen tai jonkun välipalan ja mad crocin energiajuomaksi. Kukaan ei kysele mitään. Ei ole edes laillista kysyä papereita energiajuomista. Laissa ei lue mitään energiajuomista ja ikärajoista.
Onneksi Lidlejä ei ole kovinkaan paljon koulujen läheisyydessä.
Tuohon alaikäisille kiellettyyn energiajuomien myyntikieltoon on tulossa kaikki kaupat.
Olisit kysynyt minulta niin olisin ostanut energiajuomat sinulle.
Kanssakaupassakävijäsetämies
Energiajuomat on typerä meemi, johon lampaat lankeaa. Mitään hyötyä niistä ei ole
Miksei 15-vuotiaalla ole henkkareita mukana? Tarviihan niitä välillä muutenkin eikä ne vie lompakossa sen enempää tilaa kuin muutkaan kortit.
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomat on typerä meemi, johon lampaat lankeaa. Mitään hyötyä niistä ei ole
On niistä selvää hyötyä joissakin tilanteissa. Jatkuva käyttä tosin syö koko hyödyn.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon alaikäisille kiellettyyn energiajuomien myyntikieltoon on tulossa kaikki kaupat.
Siis K15 tai joskus harvoin K16. Ei se sinänsä haittaa kun olen jo kohta 17 mutta ei oo henkkareita nii😅
Vierailija kirjoitti:
Miksei 15-vuotiaalla ole henkkareita mukana? Tarviihan niitä välillä muutenkin eikä ne vie lompakossa sen enempää tilaa kuin muutkaan kortit.
Koska en halua kantaa passia mukanani eikä minulla ole ajokorttia mihinkään ajoneuvoon. Äiti ei jostain syystä anna hommata henkilökorttia nii ilman henkkareita pitää olla.
Energiajuomia pitäisi koskea sama lainsäädäntö kuin alkoholia. Niistä ei ole ollut mitään hyvää yhdellekään lapselle.
Aika mielivaltaista rajoittaa iän perusteella tuotteita jotka ei laissa ole kielletty. Eikös perustuslain mukaan syrjintä iän, rodun jne. perusteella ole kiellettyä? Vai voiko kauppa kieltäytyä myymästä vaikka piimää aasialaisen näköiselle henkilölle?
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomia pitäisi koskea sama lainsäädäntö kuin alkoholia. Niistä ei ole ollut mitään hyvää yhdellekään lapselle.
Aika pitkä kieltolista saadaan aikaiseksi jos tuolle tielle lähetään.
Kun ostat jonnena kilon kahvia ja ja kunnon sokerimätöt, Kauppias: I sleep.
Ostat yhden energiajuoman jossa 100mg kofeiinia ja 100kcal, Kauppias: AsCeNdEd
Arvokas oppitunti siihen, kun parin vuoden päästä yrität ostaa alkoholia, silloinkin pitää olla henkkarit mukana.