Onko kellään ollut MLL:n hoitajaa säännöllisesti eli esim. kerran viikossa ?
Onko niitä edes mahdollista saada " jatkuvaan käyttöön" ? :) Mulla alkais syksyllä harrastus, joka olisi kerran viikossa kolmen tunnin ajan. Nyt mietinkin miten saisin lastenhoidon järkättyä täksi ajaksi. Lähellä kun ei asu ketään tuttuja hoitajia.
Kommentit (7)
Täytyypi soitella jo näin ajoissa MLL:n toimistoon ja kysellä miten meiän paikkakunnalla hoitajia riittää.
- ap
Meillä myös " vakityttö" joka on käynyt säänöllisesti. Nytkin hoitaa lapsia arkipäivisin kaksi viikkoa. Harmi vaan kun tarvitsisin hoitajaa arkisin jatkossakin ja tämä meidän hoitaja lähtee opiskelemaan. Tietääkö kukaan, onko vaikea saada hoitajaa kouluaikana muulloin kuin iltaisin? Eikö nämä MLL:n hoitajat pääsääntöisesti ole nuoria tyttöjä?
Suurin osa tietysti nuoria. Minä olen yksi näistä MLL:n hoitajista ja minulla on pääsääntöisesti vakkariperheitä, joissa käyn. Olen AMK-opiskelija, joten itsenäisen työskentelyn päivinä saatan hoitaa lapsia myös päiväsaikaan. Yhdessä perheessä käyn juuri tuon 3 tuntia viikossa ja sovin hoitokerrat itse perheen kanssa. Ilmoitan vain tekemäni tun nit kerran kuussa MLL:n toimistolle. Toivottavasti saatte kaipaamanne avun järjestymään =) Ottakaa ajoissa yhteyttä MLL:n toimistoon, niin he ehtivät kysellä hoitajilta kenelle sopisi esim. juuri kerran viikossa. Lapsillekin on mukavaa, että sama hoitaja käy säännöllisesti. Vaihtoehtoisesti voitte käyttää vaikka kahta vakkarihoitajaa vuoroviikoin.
T. MLL:n hoitaja
meillä oli MLL:n hoitaja, ja emme todellakaan olleet tyytyväisiä. Ei todellakaan saisi yleistää, mutta se vaan ei meillä toiminut (joillakin voi toki toimia). Ei hän tehnyt lasten kanssa mitään, istui vaan sohvalla ja luki lehtiä.. jne.. löysimme hoitajan kyllä netistä, babyidea . fi sivulta. ja toinen hoitajamme suomi24 tori osuudesta.. jotenkin he vain sopivat meille paremmin, enää en mll:ltä aio hoitajaa hankkia. ja näille muille onnistuu pimeenä maksu kun taas MLL:n hoitajille tulee mukaan kaikki vakuutus yms. maksut kun tietyn tuntimäärän ylittää tai jotenki näin se meni.. mutta joo, ei ole tarkotus yleistää. :)
Voiko hoitaja ottaa lapsia kotiinsa hoitoon? Voisin ihan mielelläni mennä MLL:n hoitajaksi jos näin on.
Hoito tapahtuu aina perheen kodissa. Ja hoitajiahan on moneksi. Toiset katsovat TV:tä, kun itse lähden lasten kanssa mieluummin vaikka puistoon retkelle tai otan jonkun oman lautapelin mukaan lasten viihdykkeeksi.
T. MLL:n hoitaja
Me toimimme niin, että ensin soitimme MLL:lle ja saimme sieltä tän tytön numeron. Tyttö kävi ensin parin kauppareissumme ajan tutustumassa kolmeen lapseemme. Sen jälkeen sovimme hoidon tarpeesta aina suoraan tytön itsensä kanssa. Hän kävi meillä n. vuoden ajan säännöllisesti joka toinen viikko tiettynä iltana neljä tuntia kerrallaan.