Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty laihtumaan kun liikunta tuo niin hirveän nälän että ahmin kaksinkertaisena kulutetut kalorit!

Vierailija
02.11.2020 |

Kävelen 2km- kotiin päästyä vedän kaksi lautasellista makkarasoppaa ja neljä palaa ruisleipää.
Poljen kuntopyörällä 30 min- menee kattilallinen spagettia.

En tiedä onko ruokavalioni väärä mutta johan minulta menee taju jos yritän pelkästään rahkalla ja raejuustolla sinnitellä! Ja sitä paitsi jos pidän itseäni nälässä niin sitten alkaa pullat ja sipsit huudella kaupassa.
Mielummin olisi laihduttamatta ja elelisin tyytyväisenä pullerona, mutta kärsin omenalihavuudesta joka on törkeän näköistä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian alhaiset kalorit? Itse en tosin ole onnistunut ilman nälkää laihtumaan. Se on vain kestettävä.

Vierailija
2/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokavaliosi on väärä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö järkevämmin. Lisää kasviksia äläkä ahda sitä pelkkää spagettia. Syö myös hitaammin.

Vierailija
4/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos aloitat vähentämään vähitelleen. Ensin se viimeinen kauhallinen pois ja tilalle lasi vettä. Kyllä se kroppa vähitellen tottuu.

Vierailija
5/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä  minä sitten syön? Sitä raejuustoako ja  banaaneja? 

Ap

Vierailija
6/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Laihtuminen lähtee syömisestä, ei liikunnasta.

2. Jos yrität elää rahkalla ja raejuustolla, et voi liikkua kuin todella kevyesti.

Eli unohda liikunta ja vähennä syömistä. Laihdut kyllä, takaan sen. Ihminen on mestari säästämään energiaa jopa liikkuessaan.

Vierailija
7/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. En pysty laihtumaan liikunnalla, koska se lisää mun ruokahalua eksponentiaalisesti. Mutta tykkään liikkua ja se on tosi tärkeää mielenterveyden kannalta. Onneksi mulla ylimääräisiä kiloja ei ole hirveästi.

Vierailija
8/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna, kun täti kertoo mitä sinne lautaselle kannattaa laittaa.

Kanaa, kalkkunaa, munaa ja kalaa.

Kasviksia ja mielummin maanpäälisiä, kuten esim. kaaleja.

Manteleita ja siemeniä.

Kreikkalaista jogurttia ja marjoja.

Sekä oliiviöljyä, sekä kirkastettua suolatonta voita vaikka aamukahviin.

Aika lyhyt kauppalista vai mitä? Eikä ollenkaan sitä rahkaa ja raejuustoa. 

Vierailija
9/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin liikunta vaikuttaa siten, että mässäilyhimo katoaa. Tekee mieli terveellisiä ruokia. Jos olen koko päivän kotona, iskee väsymys ja himo syödä epäterveellistä, josta saa nopeasti energiaa, ja kuitenkin on kohta nälkä. Entä mites kuitupuoli? Saatko tarpeeksi kuituja? Ne auttaa pitämään nälkää poissa, kun on fiksusti valittu.

Vierailija
10/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä  minä sitten syön? Sitä raejuustoako ja  banaaneja? 

Ap

Ei todellakaan kumpaakaan noista. Mutta jos on ihan pakko noista valita niin mielummin sitä raejuustoa. Hedelmät on luonnon omia karkkeja ja banaananissa on ihan hirveästi kaloreita.

Vierailija
11/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta se liikunta että opit syömään oikein. En mäkään salilla käy nyt kun pudotan painoa koska se ei vaan onnistu.

Vierailija
12/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko juoda tarpeeksi? Janon tunnetta luulee helposti näläksi. Juo jo ennen liikuntaa ja liikunnan jälkeen. Ja tee kunnollista ruokaa, järkevässä suhteessa hiilihydraatteja, proteiiinia ja rasvaa. Jos et osaa hallita santsaamista, jaa tekemäsi ruoka valmiiksi sopiviksi annoksiksi.

Vierailija
13/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi toivotonta laihduttajaa päivässä täällä.

Vierailija
14/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lähtisin karsimaan määrästä, ja tekemään ruoan laatuun vähitellen asteittaista muutosta. Täällä joku kieltäis jo hedelmätkin. Ei ei ei....

Tosin itse tunnet itsesi parhaiten. Auttaako sinua totaalinen kertarysällä tehty muutos? Monelle ei. Ja se johtaa hyvin usein repsahtamiseen.

Vierailija
15/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähestynyt laihtumista näin. Ensin laitoin ruokavalion kuntoon. Herkut pois, annoskoko järkeväksi. Totuttelin tähän 2-3 viikkoa. Sitten aloin lisäämään liikuntaa arkeeni. Kävelyä 2-4 kertaa viikossa. Ei mitään raskasta. Taas 2-3 viikkoa totuttelua ja aloin käymään uimassa,. Rauhallinen aloitus ja kertamuutos ei ollut suuri. Totuttelun jälkeen pari kertaa viikossa salilla käymistä. Totuttelun jälkeen uusi laji valikoimaan ja nyt huomaan liikkuvani kymmenisen tuntia viikossa monipuolisesti ja syömiset pysyvät kuosissa.

Vierailija
16/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. En pysty laihtumaan liikunnalla, koska se lisää mun ruokahalua eksponentiaalisesti. Mutta tykkään liikkua ja se on tosi tärkeää mielenterveyden kannalta. Onneksi mulla ylimääräisiä kiloja ei ole hirveästi.

Keitot ja nesteet täyttävät vatsan niin ettei pysty syömään liikaa. Ihminen nauttii nesteitä liian vähän. Ei sokerimehuja kuin laimennettuna jos pakko niitä juoda.

Vierailija
17/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän syö itseäsi täyteen, kuten meitä 80-l syntyneitä lapsia usein ohjeistettiin? Kylläisyys tarkoittaa, että on menty liian pitkälle. Pelkkä näläntunteen poistaminen riittää. Ja ruoansulatuselimistö reagoi vähän jäljessä. Hitaasti hyvä tulee.

Vierailija
18/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus lukuina:

80% ruokavalio, 20% liikunta ja lepo

70-80% rasvaa 

20-25% proteiiniä 

5-10% hiilihydraatteja 

Vierailija
19/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos haluaa laihtua, täytyy välillä sietää vähän nälkää. Itseään ei voi syödä ähkyyn, kuten ennen, vaan sen verran, että se nälän tunne helpottaa. Älä syö pastaa, siitä ei elimistö saa kuin tärkkelystä eli sokeria.

Itse olen laihtunut 24 kg viime huhtikuusta. Vielä 10 kg laihdutettavaa. Välillä on ollut nälkä, mutta olen tietoisesti päättämnyt kestää sen ja odottaa seuraavaa ruoka-aikaa. Nyt mahalaukku on pienentynyt niin, että ei sinne mahdu edes puolta siitä ruokamäärästä, mitä ennen. Kun ennen vedin ison hampurilaisaterian ja päälle jäätelön ja vaikka kananugetit vielä, niin nyt ei mahdu masuun edes yksi normikokoinen hamppariateria, vaan kesken jää.

Tosin, korona-aika johti siihen, että en syö enää hampurilaisia. Ennen meni pikaruokaa pari ateriaa viikossa. Hampurilaisia, pitsaa, paneerattua kanaa... Nyt en käy noissa paikoissa enää syömässä. Joskus ostan kaupasta pakastettua paneerattua kanaa, kerran kuussa. Tai teen itse hampurilaisen. Ei siinä ole niin paljon rasvaa kuin pikaruokaketjujen vastaavissa.

Vierailija
20/42 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus lukuina:

80% ruokavalio, 20% liikunta ja lepo

70-80% rasvaa 

20-25% proteiiniä 

5-10% hiilihydraatteja 

Siis kehotta syömään 70-80% rasvaa? Verisuonet kiittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan