Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhoaako masennuslääke automaattisesti seksihalut?

Vierailija
02.11.2020 |

Onko asiasta yhtään positiivista kokemusta? Siis sellaista ettei tuhoaisi? Minulla on kynnys aloittaa määrättyä lääkitystä koska pelkään parisuhteeni tuhoutuvan jos aloitan lääkkeen... Kyseessä ecitalopram-lääke.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ole kuin kuukausi käytetty, mutta ei ole ainakaan vielä tuhonnut. Ei sillä, että sillä väliä olisi, koska puolisoa ei kiinnosta.

Vierailija
2/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikutti lisäävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä lukee näistä lääkkeistä niin hirveitä juttuja että olisi kiva joskus kuulla jotain positiivistakin.... Ei tässä ahdistuksessa auta yhtään nuo ”masennuslääke pilasi koko elämäni” ”koukussa lääkkeisiin, vieroitusoireet kuin huumeilla!!?” -jutut. Ketä varten noita kirjoitetaan, ainakaan tässä omassa tilanteessa en koe kovin hyödylliseksi median negatiivisuutta lääkitystä kohtaan.

Tässä ei nyt valitettavasti enää mindfullness ja äänihoidot auta.

Vierailija
4/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet vaikuttavat aina yksilöllisesti, niin kuin muutkin lääkkeet.

Ei tosiaan kannata uskoa ihan kaikkea, mitä kuulee tai lukee.

Vierailija
5/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo lääke on taivaanlahja. Eikä ole tuhonnut seksihaluja.

Vierailija
6/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mulla on ollut käytössä montakin eri ssri lääkettä nyt Voxra ja kaikki on vaikuttaneet suoraan, mitään tuntoa ei alapäässä.

Vierailija
7/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuhoa. Mä olen käyttänyt useampaa merkkiä.

Vierailija
8/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri citalopram ei tuhonnut haluja, mutta kestopuudutus oli kyllä. Hankala lääke lopettaa pidemmän käytön jälkeen.

Ennemmin kannatta perehtyä mistä masennus johtuu ja tehdä muutoksia elämään.

Tai vanhat traumat niin käsitellä ne.

On vähän niinkuin viimeinen oljenkorsi nuo lääkkeet, mutta joskus ei muuta vaihtoehtoa

Vierailija
9/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista vaikutusta ei ole ollut. Olen syönyt SSRI-lääkettä (Optipar) jo kohta viisitoista vuotta paniikkihäiriöön. 

Vierailija
10/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut heinäkuusta asti käytössä Brintellix 10mg. 2kk käytön jälkeen olo on huomattavasti parempi ja virkeämpi, vaikka elämää kuormittavat ja masennukseen ajaneet tekijät entisellään. Olen päässyt myös psykologin kanssa juttelemaan.

Orgasmi ei tule ehkä ihan niin helposti, mutta jaksan seksiä paremmin ja pystyn keskittymään paremmin ja nauttimaan, vaikka orgasnia ei tulisi. Saan sen ehkä 75% kerroista, ennen lääkettä ja masennusta arvelisin 90%. Mutta seksi ei silti ole mitenkään huonoa, kun läheisyys tuntuu taas hyvältä.

Vierailija
11/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

>90% kokee orgasmivaikeuksia, orgasmi laimenee tai estyy kokonaan. Suuri osa tämän haittavaikutuksen kokeneista ei edes kehtaa kertoa lääkärille, koska se on niin kiusallista. Miehillä ei välttämättä seiso ollenkaan, jos syö masennuslääkkeitä. Se siitä seksielämästä (ja ehkä koko parisuhteesta) sitten.

Vierailija
12/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan noita lääkkeitä saada vaikka ei ole mitenkään masentunut. Olisi vaan kiva olla ylipirteä näin talvis aikaan. Hitto kun ei tullut elettyä 50-luvulla jolloun käytettiin pervitiiniä, kun haluttiin lisää energisyyttä.

Vierailija
13/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vuoden syöny Brintellixiä ahdistukseen. Seksihalut ennallaan, laukeaminen tiukassa, mutta tuun kyllä edelleen joka kerta.

Kokeilin kai kolmea muuta lääkettä ennen tätä ja kaikki ne vei halut ja teki orgasmeistakin sellaisia, että ne tuntui lähinnä kivuliailta.

N37

Vierailija
14/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan noita lääkkeitä saada vaikka ei ole mitenkään masentunut. Olisi vaan kiva olla ylipirteä näin talvis aikaan. Hitto kun ei tullut elettyä 50-luvulla jolloun käytettiin pervitiiniä, kun haluttiin lisää energisyyttä.

Niitä määrätään monesti myös mm. ahdistuneisuuteen ja kipuun.

Jos muutut noilla lääkkeillä ylipirteäksi, saat diagnoosin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Ja lisää lääkkeitä...

Vierailija
15/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SSRIt ja SNRIt ei toimi noin. Vanhan polven masennuslääkket lähinnä tekee flegmaattiseksi.

Joku yksittäinen lääke voi lisätä aktiivisuutta, mutta en muista sen nimeä.

Vierailija
16/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valdoxan ei vie seksihaluja eikä orgasmeja ja auttaa nukkumisvaileuksissa ja ahdistukseen!

Vierailija
17/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluja, mutta tunnon alapäästä kyllä vie. (Citalopram)