Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia TOEFL-testistä? Onko vaikea

Vierailija
16.02.2014 |

Hei! Onko kukaan mammoista suorittanut ulkomailla opiskelua tai työskentelyä varten TOEFL-testiä Myyrmäessä? Miten se voi olla elektroninen tietokoneella tehtävä, kun sisältää myös puheosion? Koneen kanssako siinä puhutaan? Miten valmistautua testiin? Miten perus enkuntaidoilla lukio+yliopisto suomalainen keskimäärin selviää testistä? Yliopisto johon olen hakemassa vaatii 100 pistettä internet-pohjaisesta Toeflistä tai 600 pistettä paperipohjaisesta testistä. Onko tuo paljon?? Ja mahdollinen saavuttaa??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, olen tehnyt TOEFL testin vuosia sitten. Silloin se ei ollut elektroninen. Sain siitä riittävät pisteen yliopisto-opiskeluun ulkomailla, mutten niin hyviä kun luulin saavani. Olin asunut peruskouluvuosina useita vuosia Englannissa, kirjoittanut enkusta ällän ja luulin olevani todellinen kielinero. Heh, kuten varmaan muutkin sen ikäiset ajattelevat kaikesta. Mutta tarpeeksi siitä sain. En ollenkaan muista pisteitä. Silloin ainakin TOEFLin kokeita sai jostain (siis vanhoja kokeita). Nyt niitä varmaan löytyy netistä eli osaat vähän arvoida minkä tyyppisiä ne ovat.

Vierailija
4/8 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyvin samankaltaisen tuloksen kuin kirjoituksista. Kokeiden ero oli siinä, että tässä tarvittiin nopeutta, muttei samanlaisia tärppejä tai fraaseja kuin kirjoituksissa.

Vierailija
5/8 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vaikea se oli, sen muistan, mutta en muista miksi, koska siitä on aikaa (ihan paperilla se silloin tehtiin, ei elektronisesti). Suosittelen että ajattelet englanniksi, luet englanniksi kaikkea netistä, lehtiä, kirjoja..eli valmistaudut pitkään ja hyvin, siitähän on sinulle vain hyötyä kun ei se enkun oppiminen siihen testiin lopu jos ulkomaille olet muuttamassa :)

Vierailija
6/8 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vuosia sitten. Pohjalla C-englanti (8. luokalla aloitettu) ja yliopisto-opintoja, joissa kirjat englanniksi.  Mutta sain hyvät pisteet, en muista enää kuinka paljon. Riittivät hyvin opiskeluun Yhdysvalloista.

Lainasin kyllä ennen testiä TOEFL-kirjan kirjastosta ja harjoittelin sen perusteella. Kannattaa perehtyä minkälaiseen testiin on menossa, se auttaa. Ja yleisohjeena noihin amerikkalaisiin testeihin kannattaa aina muistaa, että nopeus on valttia. Ei saa jäädä liian pitkäksi aikaa miettimään, tai ei ehdi.

Vierailija
7/8 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 20 vuotta sitten, joten en muista kunnolla, mutta kuten mainittua, nopea piti olla.

Ainakin osa kokeesta istuttiin kuulokkeet korvilla ja vastailtiin kysymyksiin. Oli esim. kuvitteellinen haastattelutilanne, jossa ensimmäinen kysymys saattoi olla vaikka "millainen sää ulkona on?" Siihen saatoin vastata esim. "Ulkona on kaunis ilma, kiitos kysymästä". Varaudu siihen, jos seuraavaksi ääni sanookin "Miten harmillista, että siellä sataa. Oliko sinulla sateenvarjo mukana?" 

Huom! juuri tuollaisia kysymyksiä ei ollut, mutta idea sama. Minä ensin häkellyin tuosta, mutta tietenkään siellä nauhalla ei tiedetä, mitä sinä vastaat. Tärkeintä on vain vastata kysymyksiin täydellisillä lauseilla. Ei ole väliä, vaikka vastaisit ristiin edellisen kysymyksen kanssa.

Sain hyvät pisteet ja pääsin ulkomaille haluamaani yliopistoon. En  valmistautunut TOEFL:iin mitenkään. Olin ollut vaihto-oppilaana ja ajattelin kaiketi, että niillä tiedoilla on pärjättävä, jotka sillä hetkellä oli. En edes tiennyt, että mitään valmennuskirjoja on. Mikään kielinero en todellakaan ole, mutta luonteeltani tarkka ja huolellinen. Se auttaa testeissä.

Vierailija
8/8 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, minä haluan tietää kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi