millainen sisustus takkahuoneeseen? :)
Olemme pian muuttamassa vuokralle omakotitaloon, joten vaikka saisin pintaremonttia tehdä, en kuitenkaan halua sitäomasta pussista tehdä. Nyt siis sisustajat vinkkejä! :)
Talo on muuten sisältä mieluinen ja saan omalla tyylilläni siitä kivan, mutta talon takkahuone on tumma. Seinät, lattiat ja katto tummaa puupaneelia, joten melko synkkä on. Kuitenkin huone tulee olemaan sellainen, jossa viettää aikaa, joten viihtyisä siitä pitäisi saada.
Kertokaahan miten saisin huoneesta viihtyisän ja tunnelmallisen ilman maalia. Tummia vai vaaleita kalusteita, mattoja? Paljon valolähteitä? Linkatkaa, kertokaa vinkkejä! :)
Kommentit (6)
Älä ajattele sitä synkkänä tilana vaan lämpimänä ja tunnelmallisena "pesänä".
Valaisimet tietenkin auttaa mutta maksaa varmaan yhtä paljon kuin maalikin ja ne korostavat mahdollista nuhruisuutta. Samoin saattaa tehdä puhtaanvalkoiset tekstiilitkin.
Värikkäät ja kotoisat tekstiilit ja matot voisivat piristää ja raikastaa tilaa.
Takkahuoneeseen? En ymmärrä tätä suomalaista takkahuonemeininkiä, itse haluan takan ehdottomasti olohuoneeseen tai rantasaunan yhteyteen, mutta en erillistä takkahuonetta asuntoon.
Minä halusin takkahuoneen! Siellä on telkkari, mukavat sohvat. Se on arkiolohuone. Olohuone on enempi tyyppiä sali, jossa kestitään vieraita. Nojatuoleja, iso ruokapöytä.
Meillä nimenomaan istutaan vieraiden kanssa ja seurustellaan olohuoneessa takkatulen äärellä, takka luo ihanan viihtyisän tunnelman.
Meillä on olkkarissa paikallaan muurattu ja rapattu takka jossa myös haudutus uuni, sekä erillinen takkahuone sauna siivessä, kumpikin ihan käyttökelpoisia. Takkahuoneen takka ns. avotakka.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:27"]
Takkahuoneeseen? En ymmärrä tätä suomalaista takkahuonemeininkiä, itse haluan takan ehdottomasti olohuoneeseen tai rantasaunan yhteyteen, mutta en erillistä takkahuonetta asuntoon.
[/quote]
Valkoista ja raikasta.